Archiwum marzec 2008, strona 8


PLAY rozpoczyna świętowanie swoich urodzin......
Autor: gadzetoman76
Tagi: urodziny   play   komórki   marka   telefony  
04 marca 2008, 17:29

PLAY, realizując swoją strategię lidera obniżania cen w roamingu do poziomu stawek krajowych (roam like home) kilkunastokrotnie obniżył w 11 krajach koszty korzystania z Internetu mobilnego. PLAY jako jedyny operator w Polsce już kilkakrotnie umożliwiał swoim klientom dzwonienie do Polski w cenach połączeń krajowych. Obecnie trwa promocja Pakiety narciarskie w PLAY, w której klienci PLAY dzwonią prawie z całej Europy do Polski płacąc jedynie 49 groszy za minutę połączenia.

Od 3 marca, koszt pakietowej transmisji danych w roamingu międzynarodowym będzie wynosił 5 groszy za każde rozpoczęte 10 kB ściągniętych lub pobranych danych. Stawka będzie obowiązywała jedynie w grupie operatorów, którzy zostali wymienieni poniżej:

Hutchison 3G w Irlandii Hutchison 3G w Wielkiej Brytanii Hi3G w Szwecji Hi3G w Danii Hutchison 3G w Austrii H3G we Włoszech E-Plus w Niemczech Base w Belgii KPN w Holandii Bouygues we Francji AT&T w USA

Promocją będą objęci wszyscy Abonenci i Użytkownicy sieci Play. Korzystanie z usługi nie wymaga aktywacji, wystarczy, że klient zaloguje się do jednej z wymienionych wyżej sieci będąc za granicą. Za korzystanie z promocji nie jest pobierana żadna opłata.

Parowary Tefal – odkryj je na nowo na wiosnę...
Autor: gadzetoman76
Tagi: tefal   przepisy   potrawy   odkrycie  
04 marca 2008, 17:25

Wiosna to dla wielu z nas okres nowych postanowień, intensywnych prac i porządków nie tylko w naszych szafach, ale przede wszystkim nad sobą. Na wiosnę bowiem, chcemy czuć się lekko, zdrowo i przyjemnie. Tefal daje taką możliwość, oferując szeroką gamę parowarów dla wszystkich miłośników zbliansowanej diety oraz dla tych, którzy pragną zmienić swoje nawyki żywieniowe.

Gotowanie na parze cieszy się coraz większą populranością. Ta zdrowa metoda przygotowania posiłków stała się doskonałą alternatywą wobec tradycyjnych sposobów. Dania przygotowane na parze zachowują oryginalny smak  i naturalny aromat. Nie tracą swoich wartości odżywczych, ponieważ niezbędne dla organizu witaminy, pierwiastki i minerały zatrzymywane są w potrawach, a do gotowania nie są potrzebne tłuszcze ani sól.

W ubiegłym roku swoją premierę miał najnowszy parowar marki Tefal, który wchodzi w skład specjalnej linii Nutritious&Delicious.

Vitacuisine to kwintesencja oczekiwań i wymagań stawianych przez klientów. Jego główną zaletą jest unikalny sposób umieszczenia koszyków. Położone obok siebie, pozwalają na całkowite rozdzielenie gotowanych potraw oraz uniknięcie mieszania się ich zapachów i smaków.  Parowar posiada także dwustronną tacę, która umożliwia zarówno duszenie w sosie, jak i gotowanie na parze. Vitacuisine doskonale nadaje się do przygotowywania różnorodnych dań, od przystawki, aż po deser. Można w nim gotować warzywa, mięso, ryby, owoce morza, a nawet desery.

W swojej ofercie Tefal proponuje także pięć innych modeli parowarów. Każdy z nich posiada szereg udogodnień, które ułatwiają komponowanie różnorodnych pomysłów na dania. Wśród nich warto wymienić:

funkcję Vitamin+, dzięki której potrawy nie tracą witamin i cennych wartości odżywczych, w potrawy gotują się szybciejfunkcję podtrzymywania ciepła, która sprawia, że potrawy zachowują swoją temperaturę nawet po zakończeniu procesu gotowania, gwarantując jednocześnie, iż nie ulegną rozgotowaniu,funkcję łatwego przechowywania, dzięki możliwości włożenia jednego pojemnika w drugi,Szeroka gama parowarów Tefal, daje nieograniczone możliwości urozmaicenia domowego jadłospisu potrawami nie tylko smacznymi, ale także bardzo zdrowymi.

Na wiosnę zatem, gotuj na parze w parowarach Tefal: 
 

Pomidory nadziewane szpinakiem w trzech krokach 
Składniki:

4 duże, mięsiste pomidory400g świeżego szpianku150 g twarożku2 jajkaSól i pieprzSzczypta otartej gałki muszkatałowej
Wartości odżywcze Wapń (twarożek i szpinak), pełna zalecana dzienna dawka witaminy A i B9 (szpinak) Wartość kaloryczna/ porcję 127 kcalBiałka 9 gTłuszcze 6 gWęglowodany 10 gRaz – szpinak umyć i gotować na parze przez 10 minut. Odcisnąć nadmiar wody
i posiekać

Dwa – odkroić z każdego pomidora czapeczkę, usunąć nasiona i miąższ. Posolić pomidory wewnątrz

Trzy – wymieszać jaja z twarożkiem. Dodać szpinak i doprawić solą, pieprzem i gałką muszkatałową. Nadziać pomidory. Nałożyć czapeczkę i włożyć nadziane pomidory do dużej misy. Gotować na parze przez
20 minut. Podawać na gorąco.

Parowary dostępne są w sieciach Media Markt i EuroNet oraz hipermarketach na terenie całej Polski. Ich ceny zależą od modelu i funkcji urządzenia.  Polecany Vitacuisine, kosztuje 499,99 zł. Więcej na www.tefal.pl.
Volvo XC60 - najbezpieczniejsze Volvo w historii...
Autor: gadzetoman76
Tagi: zaufanie   marka   bezpieczeństwo   volvo  
04 marca 2008, 17:22

„Nowe Volvo XC60 to najbezpieczniejsze Volvo, jakie kiedykolwiek zostało zbudowane. Przy jego budowie wykorzystaliśmy całą posiadaną wiedzę w zakresie bezpieczeństwa, którą zdobyliśmy przez ostatnie 80 lat. Prawdę mówiąc Volvo XC60 to jeden z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie.” – Fredrik Arp, prezes Volvo Cars.

W nowym Volvo XC60 znajdują się innowacyjne układy zwiększające bezpieczeństwo, takie jak układ City Safety oraz funkcja stabilizacji samochodu podczas holowania przyczepy (TSA). Ponadto samochód wyposażony jest w zmodernizowany układ DSTC. W nowym XC60 znajdziemy również rozwiązania pochodzące z innych modeli Volvo, które mają na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa oraz pomagają uniknąć zderzenia. Opisy tych rozwiązań znajdują się w poniższym tekście.

Fundament bezpieczeństwa

„Samochodami jeżdżą ludzie. Z tego względu naczelną zasadą, jaką kierujemy się w Volvo, jest i musi pozostać bezpieczeństwo”. Te dwa stwierdzenia sformułowane zostały w 1927 roku przez Assara Gabrielssona i Gustafa Garsona, założycieli Volvo.

Od tego czasu Volvo Cars stworzyło szereg przełomowych rozwiązań. Do dzisiaj trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, które powstały w 1959 roku, są jednym z rozwiązań najskuteczniej chroniących życie ludzkie. Przez lata lista wyposażenia samochodów Volvo zwiększającego bezpieczeństwo stawała się coraz dłuższa. Dzisiaj obejmuje ona m.in. kontrolowane strefy zgniotu, klatkę bezpieczeństwa, poduszki powietrzne, układ zmniejszający ryzyko urazów kręgów szyjnych (WHIPS) i układ antypoślizgowy (DSTC).
Należy jednak pamiętać, że o poziomie bezpieczeństwa jaki zapewnia samochód swoim podróżnym świadczy  nie ilość układów bezpieczeństwa, ale sposób w jaki ze sobą współpracują stanowi. Wysoki poziom bezpieczeństwa samochody Volvo, zawdzięczają integracji poszczególnych układów w jeden spójny system. Takie podejście stanowiło i nadal stanowi solidny fundament bezpieczeństwa Volvo.

Najważniejszy jest kierowca

Rozwój układów bezpieczeństwa w samochodach Volvo dotyczy trzech głównych elementów: samochodu, ruchu ulicznego i ludzi. Kierowca musi być czujny, a także zdolny do podejmowania szybkich decyzji w krytycznych sytuacjach. Łatwo się o tym mówi, ale w rzeczywistości jest to bardzo trudne do osiągnięcia.

„Skoncentrowaliśmy się na rozwiązaniach, które pozwalają kierowcy na obserwację sytuacji na drodze i unikanie kolizji. Nie należy traktować wypadków drogowych jako zdarzeń, których nie można uniknąć. Wykorzystując odpowiednie rozwiązania, możemy pomóc kierowcy uniknąć zderzenia.” – Jonas Ekmark, szef działu zajmującego się bezpieczeństwem czynnym w Centrum Badawczym Bezpieczeństwa Volvo.

Analiza i rozwój – podział na pięć etapów

Chcąc stworzyć solidne podstawy do rozwoju układów zwiększających bezpieczeństwo, Volvo Cars prowadzi szerokie badania w oparciu o rzeczywiste zdarzenia drogowe. Modele i metodologia stosowane przez Volvo Cars podczas analizy wypadków drogowych różnią się od dotychczas stosowanych. Całe zdarzenie zostało podzielone na pięć etapów, zaczynając od analizy sytuacji przed wypadkiem, i na analizie sytuacji po wypadku kończąc. Na podstawie badań poszczególnych etapów rozwijane są i modernizowane wszystkie układy bezpieczeństwa, które można znaleźć w nowym Volvo XC60.

Etap 1: Przed wypadkiem

Na tym etapie celem układów bezpieczeństwa jest pomoc w unikaniu krytycznych sytuacji. W przypadku samochodów Volvo oznacza to po pierwsze, że kierowca musi mieć dobrą widoczność. Po drugie podwozie, układ napędowy, układ hamulcowy i układ kierowniczy muszą zapewnić kierowcy skuteczną kontrolę nad pojazdem. Wnętrze pojazdu stanowi kolejny element, który ma niebagatelny wpływ na dobre samopoczucie pasażerów, a także czujność kierowcy.

Uniemożliwienie prowadzenia samochodu kierowcy będącemu pod wpływem alkoholu stanowi kolejny element zapobiegania wypadkom w ich wczesnej fazie. W ostatnich latach Volvo wprowadziło szereg nowych rozwiązań, których zadaniem jest pomoc kierowcy w zachowaniu koncentracji na drodze. 

 - Alcoguard. Urządzenie typu alkolock w pełni zintegrowane z samochodem. Wykorzystuje ono nowoczesną technologię ogniwa paliwowego, dzięki czemu jest jednocześnie niezawodne i wygodne dla użytkownika.·                

 - Układ ostrzegający o dekoncentracji kierowcy DAC (Driver Alert Control). Jest to wyjątkowe rozwiązanie ostrzegające zmęczonego lub zdekoncentrowanego kierowcę. Układ monitoruje ruchy pojazdu pomiędzy oznakowaniem poziomym jezdni i informuje kierowcę, jeżeli zachowanie pojazdu jest nietypowe lub utracił on kontrolę nad pojazdem. Dzięki temu kierowca zostanie ostrzeżony na długo przed tym, kiedy jego powieki zaczną się zamykać. Układ również sprawdzi się w sytuacji, w której kierowcę rozpraszają inne bodźce, na przykład rozmowa telefoniczna.

 - Adaptacyjny układ automatycznej kontroli prędkości ACC (Adaptive Cruise Control). Układ wykorzystuje czujnik radarowy do monitorowania zachowania pojazdu poprzedzającego i automatycznie dostosowuje prędkość jazdy do prędkości pojazdu poprzedzającego, utrzymując zadaną odległość.

 - Układ ostrzegania o zbyt małej odległości do pojazdu poprzedzającego DA (Distance Alert) podnosi komfort podróżowania. Pomaga kierowcy zachować odległość od pojazdu poprzedzającego nawet w sytuacji, kiedy układ ACC jest wyłączony.

 - Układ monitorujący martwe pola widoczności BLIS (Blind Spot Information System) pomaga wykryć pojazdy znajdujące się w martwym polu widoczności. Działa zarówno w dzień, jak i w nocy. BLIS ostrzega kierowcę, włączając lampkę umieszczoną w odpowiednim słupku drzwi przednich.

 - System inteligentnego informowania kierowcy IDIS (Intelligent Driver Information System) zapobiega rozpraszaniu kierowcy w krytycznych sytuacjach podczas jazdy, opóźniając dopływ mniej istotnych informacji z różnych układów w samochodzie, a także sygnalizację przychodzących połączeń telefonicznych lub wiadomości tekstowych (SMS).

 - Aktywne reflektory biksenonowe kierują wiązkę światła tam, gdzie jedzie samochód. Zapewniają doskonałą widoczność w nocy podczas jazdy krętą drogą.

 - Układ monitorujący ciśnienie w ogumieniu TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) ma czujniki i nadajniki umieszczone w zaworze każdego z kół, które na bieżąco monitorują i wysyłają informacje na temat ciśnienia w ogumieniu.

 - Tylna kamera ułatwiająca parkowanie PAC (Park Assist Camera) nie tylko pozwala na obserwację otoczenia za samochodem, ale również wyświetla na ekranie linie obrazujące rzeczywisty tor jazdy.

Etap 2: Możliwość kolizji

Zbliża się krytyczna sytuacja. Samochód może wpaść w poślizg boczny lub zbliża się do stojącego pojazdu. W takich lub podobnych sytuacjach, układy bezpieczeństwa czynnego mogą ustabilizować tor pojazdu lub ostrzec kierowcę. Dzięki nim wzrasta margines bezpieczeństwa.

 - Układ antypoślizgowy DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) poprawia stabilność pojazdu ograniczając ryzyko wystąpienia poślizgu bocznego. Układ zmniejsza moment obrotowy silnika lub przyhamowuje odpowiednie koło lub koła. W nowym Volvo XC60 układ rejestruje również kąt przechylenia nadwozia. Każdy kierowca z pewnością doceni działanie układu podczas dynamicznej jazdy, kiedy na samochód działają znaczne siły boczne.

 - Układ ostrzegania o zjechaniu z pasa jezdni LDW (Lane Departure Warning) ostrzega kierowcę, jeżeli samochód, w sposób niezamierzony przekroczył wytyczony pas ruchu, na przykład bez użycia kierunkowskazów. Układ zapobiega wypadkom, w których bierze udział jeden samochód lub w których dochodzi do zderzenia czołowego będącego skutkiem chwilowej dekoncentracji.

 - Układ przeciwdziałający przewróceniu samochodu RSC (Roll Stability Control) poprawia stabilność pojazdu. Określa on ryzyko przewrócenia pojazdu. Jeżeli układ uzna, że ryzyko jest wysokie, nastąpi zmniejszenie momentu obrotowego dostarczanego przez silnik lub przyhamowanie odpowiedniego koła lub kół. Takie działania skutecznie przeciwdziałają przewróceniu pojazdu.

 - Funkcja ostrzegania o ryzyku zderzenia CW (Collision Warning) włącza się w sytuacji, w której samochód znajdzie się zbyt blisko samochodu poprzedzającego, a kierowca nie zareaguje. Ostrzeże ona kierowcę włączając sygnał dźwiękowy i czerwoną lampkę na przedniej szybie. Funkcja zmusza kierowcę do reakcji na zagrożenie i pozwala w wielu sytuacjach uniknąć zderzenia. Stanowi ona element „Funkcji ostrzegania o ryzyku zderzenia razem z funkcją automatycznego hamowania”, który został opisany w 3 etapie.

 - Funkcja stabilizacji samochodu podczas holowania przyczepy TSA (Trailer Stability Assist) pomaga tłumić kołysanie samochodu wywołane poziomymi lub pionowymi oscylacjami holowanej przyczepy. Stabilizacja toru jazdy odbywa się na drodze zmniejszenia momentu obrotowego silnika lub przyhamowania odpowiedniego koła lub kół. Układ TSA jest całkowicie nową funkcją, wprowadzoną na rynek razem z Volvo XC60.

Etap 3: Unikanie kolizji lub łagodzenie jej skutków

Kolizja jest nieunikniona. Niewielka odległość od samochodu poprzedzającego wymusza gwałtowne hamowanie. W sytuacji, w której kierowca nie jest w stanie uniknąć zderzenia, zostają uruchomione wybrane układy bezpieczeństwa czynnego. Należy pamiętać, że układy podnoszące poziom bezpieczeństwa czynnego nie zwalniają kierowcy z odpowiedzialności podczas prowadzenia pojazdu.

 - Układ City Safety to wyjątkowe rozwiązanie stworzone przez Volvo, które pomaga kierowcy zapobiegać uderzeniom w poprzedzający pojazd przy niskich prędkościach. Jeżeli kierowca nie zareaguje w sytuacji, która grozi uderzeniem w tył pojazdu poprzedzającego, samochód zahamuje w sposób automatyczny. Jest to pierwszy tego typu układ na świecie znajdujący się na wyposażeniu standardowym nowego Volvo XC60.

 - Funkcja ostrzegania o ryzyku zderzenia razem z funkcją automatycznego hamowania CWAB (Collision Warning with Auto Brake) włącza dźwiękowe i świetlne ostrzeżenie w celu zwrócenia uwagi kierowcy, a następnie wstępnie uruchamia układ hamulcowy zbliżając klocki do tarcz. Skraca w ten sposób czas reakcji układu hamulcowego. Jeżeli mimo to kierowca nie zareaguje, a system uzna, że zderzenie z poprzedzającym pojazdem (poruszającym się lub stojącym) jest nieuniknione, układ hamulcowy zadziała w sposób automatyczny.

 - Układ świateł hamowania awaryjnego EBL (Emergency Brake Lamps) włącza miganie świateł stop, jeżeli kierowca zacznie gwałtownie hamować. Następnie wyłącza miganie świateł hamowania i włącza światła awaryjne, ostrzegając w ten sposób innych użytkowników drogi.

Etap 4: Kolizja

Dochodzi do zderzenia. Najważniejsze jest ograniczenie obrażeń, jakich mogą doznać podróżni. Samochody Volvo zapewniają bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki pasom bezpieczeństwa, napinaczom pasów bezpieczeństwa, poduszkom powietrznym, kurtynom powietrznym i mocnej klatce bezpieczeństwa. Rozwiązania te czynią Volvo jednymi z najbezpieczniejszych aut w swoich klasach. Jednocześnie każdy samochód Volvo jest tak zbudowany, aby zapewnić bezpieczeństwo osobom w innych pojazdach, a także pieszym użytkownikom dróg.

 - Zmniejszenie prędkości uderzenia. Jeżeli zderzenie jest nieuniknione, funkcja automatycznego hamowania zmniejszy prędkość uderzenia.

 - Kontrolowane strefy zgniotu: struktura przedniej części nadwozia Volvo jest podzielona na kilka stref, które odznaczają się różnym stopniem deformacji podczas zderzenia. Elementy struktury znajdujące się bliżej kabiny samochodu odkształcają się w mniejszym stopniu niż elementy zewnętrzne. Celem tak zaprojektowanej struktury jest ochrona podróżnych, dzięki zachowaniu kabiny w nienaruszonym stanie.

 - Dolne wzmocnienie poprzeczne służy ochronie osób podróżujących w niższym pojeździe. Rama przedniego zawieszenia w nowym Volvo XC60 została wyposażona w dolne wzmocnienie poprzeczne umieszczone na wysokości zderzaka w typowym samochodzie osobowym. Podczas zderzenia wzmocnienie przyspieszy działanie systemów bezpieczeństwa w drugim samochodzie, przez co zmniejszone zostanie ryzyko obrażeń ciała jego podróżnych.

 - Przednia część pojazdu zapewnia lepszą ochronę pieszych. Zderzaki samochodów Volvo o płynnych kształtach mają specjalną budowę, dzięki której pochłaniają energię uderzenia. Zmniejszono w ten sposób ryzyko urazów nóg. Ponadto pokrywa komory silnikowej silnika ma lekko wznoszący się profil, a od spodu strukturę plastra miodu, dzięki czemu również pochłania energię uderzenia.

 - Zwarte, poprzecznie ustawione silniki: wszystkie samochody Volvo mają silniki umieszczone poprzecznie, które napędzają koła przednie. Poprzeczne ustawienie silnika zapewnia więcej miejsca odkształcającym się elementom przedniej części nadwozia i zmniejsza niebezpieczeństwo wtargnięcia jednostki napędowej do kabiny w przypadku zderzenia czołowego.

 - Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa zostały wynalezione w 1959 roku przez inżyniera Volvo, Nilsa Bohlina. Od tego czasu stanowią one standardowe wyposażenie samochodów Volvo. Obecnie pasy bezpieczeństwa znajdują się na wyposażeniu wszystkich samochodów produkowanych na świecie. Można zatem powiedzieć, że w każdym samochodzie tkwi cząstka Volvo.

 - Napinacze pasów bezpieczeństwa w chwili zderzenia dociskają pasy do ciał osób znajdujących się w pojeździe, ograniczając niekontrolowane przemieszczanie się ciała. Zapewniają w ten sposób doskonałą ochronę.

 - Układ przygotowujący pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne do zadziałania PRS (Pre-Prepared Restraints) to nowa funkcja w nowym Volvo XC60. Czujnik laserowy mierzący odległość od obiektów przed samochodem pozwala elektronicznym układom sterującym dopasować działanie poduszek powietrznych i adaptacyjnych ograniczników siły napięcia pasów bezpieczeństwa do przewidywanej siły uderzenia. Układ PRS pozwala ograniczyć obrażenia podróżnych.

 - Poduszki powietrzne. Volvo Cars nieustannie udoskonala rozwiązania mające na celu ochronę w przypadku uderzenia w bok i przód pojazdu. Volvo, jako pierwszy producent samochodów na świecie, wprowadziło boczne poduszki powietrzne i kurtyny powietrze umieszczone w fotelach.

 - Chroniący przed skutkami uderzeń bocznych układ SIPS (Side Impact Protection System) stanowi doskonałe połączenie różnych elementów wykonanych ze stali o wysokiej wytrzymałości, dzięki czemu ogranicza możliwość naruszenia kabiny. Oficjalne statystyki potwierdzają, że układ SIPS i boczne poduszki powietrzne przyczyniły się do zmniejszenia liczby poważnych urazów klatki piersiowej o ponad 50%.

 - Układ WHIPS (Whiplash Protection System) zapobiega urazom kręgów szyjnych. Jest jednym z najskuteczniej działających tego typu systemów na świecie. W przypadku uderzenia w tył pojazdu oparcie przedniego fotela odchyla się do tyłu, zmniejszając tym samym siły działające na ciało pasażera. Podobnie dzieje się, kiedy cofamy dłoń łapiąc lecącą piłkę.

 - Laminowane szyby. Dostępne opcjonalnie w modelu XC60 panoramiczne okno dachowe jest laminowane, co ogranicza ryzyko zasypania podróżnych odłamkami szkła. Pozostałe szyby również mogą być laminowane, dzięki czemu wzrasta komfort we wnętrzu pojazdu. Dodatkowo zabezpieczają samochód przed włamaniem.

 - Dwustopniowe podwyższenie dla dziecka. Na początku lat 70. Volvo jako pierwszy producent samochodów stworzył własne foteliki dziecięce. W roku 2007 firma zaprezentowała nowe rozwiązanie: dwustopniowe podwyższenie dla dziecka. Pozwala ono na właściwe ułożenie biodrowej części pasa bezpieczeństwa wokół miednicy dziecka oraz posadzenie małego pasażera na odpowiedniej wysokości, dzięki czemu będzie mógł obserwować, co dzieje się za oknem. Podwyższenie wyposażono w pas bezpieczeństwa, który dopasowany jest do masy ciała dziecka. Dodatkowo, wydłużone kurtyny powietrzne chronią głowę dziecka.

 - Zaczepy fotelików dziecięcych – ISOFIX: Volvo było jednym z inicjatorów wprowadzenia standardowego systemu mocowań ISOFIX. System ISOFIX pozwala łatwo zamocować fotelik dziecięcy we właściwej pozycji we wszystkich typach samochodów, które są wyposażone w takie mocowania.

Etap 5: Po wypadku

Volvo może się pochwalić latami doświadczeń w zakresie analiz wypadków, w których uczestniczyły samochody Volvo, oraz badaniu ich następstw. Przy odtwarzaniu zdarzeń bezpośrednio poprzedzających wypadek, Volvo Cars korzysta również ze szczegółowych analiz i rekonstrukcji prowadzonych przez inne firmy. Zdobyta w ten sposób wiedza jest wykorzystywana podczas tworzenia nowych rozwiązań podnoszących poziom bezpieczeństwa.

 - Usługa Volvo On Call. Kiedy w wyniku zderzenia uruchomione zostały napinacze pasów bezpieczeństwa i napełnione zostały poduszki powietrzne, nadajnik znajdujący się w samochodzie informuje o tym pracownika centrali, która działa 24 godziny na dobę. Pracownik może natychmiast uzyskać informacje na temat dokładnego położenia samochodu, co pozwoli mu szybko zorganizować pomoc. Kierowca może również powiadomić centralę o powstałej sytuacji awaryjnej naciskając przycisk SOS. Usługa Volvo On Call jest dostępna na wybranych rynkach europejskich. Można ją zamówić jako opcję w połączeniu z integralnym telefonem GSM.

Bernt Ejbyfeldt - nowy wiceprezes Volvo Car...
Autor: gadzetoman76
Tagi: zmiany   volvo   prezes  
04 marca 2008, 17:21
1 marca 2007 Bernt Ejbyfeldt obejmie funkcję wiceprezesa Volvo Car Corporation, odpowiedzialnego za dział zakupów.  Przez ostatnie pięć lat był on prezesem firmy przemysłowej Konstruktions-Bakelit AB, będącej dostawcą branży motoryzacyjnej. Poprzednio przepracował w Volvo Car Corporation 25 lat, rozpoczynając pracę jako 20-latek.

W 1998 roku rozpoczął pracę w dziale zakupów, w którym piastował szereg stanowisk, między innymi stanowisko dyrektora ds. zakupów w pierwszym projekcie Volvo S80 (wprowadzonym w 1998 r.) oraz osoby odpowiedzialnej za zakup materiałów produkcyjnych. 
Volvo XC60 - mocny gracz na rynku SUVów
Autor: gadzetoman76
Tagi: samochód   zaufanie   marka   volco   bezpieczeństwo  
04 marca 2008, 17:18
Dzięki nowemu modelowi XC60 zaprezentowanemu po raz pierwszy na Targach Motoryzacyjnych w Genewie firma Volvo Cars wkracza w najszybciej obecnie rosnący segment rynku motoryzacyjnego – średniej wielkości SUVów.

Producenci odpowiadają na rosnące zainteresowanie samochodami sportowo-użytkowymi, dzięki czemu klienci w ciągu kilku najbliższych lat będą mogli wybierać spośród co najmniej 10 modeli. Szacuje się, że sprzedaż w tym segmencie zwiększy się do 2009 r. o 75 procent, do poziomu 443.000 pojazdów>

„Żeby odnieść sukces przy takiej konkurencji, trzeba stworzyć samochód, który wyróżni się na jej tle. Wierzę, że takie jest właśnie XC60. Jego atrakcyjność jest zasługą syntezy odważnej, sportowej stylizacji, stylowego wnętrza, niebanalnych rozwiązań takich jak panoramiczny dach i szeregu inteligentnych systemów bezpieczeństwa pomagających kierowcy unikać wypadków” – wyjaśnia Fredrik Arp.

Sześciocylindrowe turbo i dwa turbodiesle

Nowy XC60 będzie początkowo dostępny z turbodoładowanym silnikiem benzynowym T6 o mocy 285 KM oraz z dwoma pięciocylindrowymi silnikami diesla z turbodoładowaniem: D5 o mocy odpowiednio 185 i 163 KM. Standardem we wszystkich wersjach jest napęd na wszystkie koła z układem Instant Traction.

W 2009 r. ofertę wzbogacimy o przednionapędową wersję napędzaną przez silnik diesla (o pojemności 2,4 L i mocy 163 KM), zgodny z normami Euro 5 i charakteryzujący się emisją CO2 na poziomie około 170 g/km” – ujawnił Fredrik Arp>

Samochód jest mniejszy od pozostałych modeli XC - o 20 cm krótszy od XC70 i niższy niż XC90. Zastosowano w nim sportowe, agresywnie zestrojone zawieszenie, nie tracąc jednak nic z oferowanego użytkownikom jazdy komfortu. 

XC60 to najbezpieczniejsze Volvo w historii firmy

Podczas pracy nad XC60 priorytetem dla Volvo Cars było stworzenie najbezpieczniejszego Volvo w historii firmy. Dlatego model ten jest wyposażony w szereg współpracujących ze sobą układów bezpieczeństwa.

City Safety w standardowym wyposażeniu Volvo XC60

Już w standardowej wersji oferowany jest jeden z najnowocześniejszych na rynku systemów bezpieczeństwa czynnego - City Safety, który może pomóc kierowcom w uniknięciu lub ograniczeniu skutków kolizji przy niskich prędkościach, które są typowe w ruchu miejskim lub w korkach. Jeżeli istnieje ryzyko, że samochód najedzie na pojazd znajdujący się przed nim, a kierowca nie reaguje, wówczas rozpocznie się automatyczne hamowanie.Jak deklaruje Fredrik Arp, firma Volvo Cars  jest pierwszym na świecie producentem oferującym taki mechanizm w standardzie.

„Samochód ten wykorzystuje całą naszą zgromadzoną przez lata wiedzę o bezpieczeństwie i związane z tym technologie, zarówno w zakresie zapobiegania wypadkom, jak i ochrony wszystkich uczestników ewentualnej kolizji” – powiedział Fredrik Arp.

Więcej informacji na temat systemu http://media.volvo.pl/notatka_68872.html

Jeszcze większe bezpieczeństwo w przypadku kolizji

W celu dalszej poprawy bezpieczeństwa i zmniejszenia ryzyka obrażeń czujnik laserowy współpracuje z innymi technologiami pokładowymi i steruje działaniem poduszek powietrznych oraz pasów bezpieczeństwa. Technologia ta znana jest jako PRS (Pre-Prepared Restraints) i zostaje wprowadzona razem z nowym Volvo XC60. W przypadku kolizji moduł sterowania bezpieczeństwem biernym kontroluje uruchamianie poszczególnych systemów ochronnych. Korzystając z dodatkowych informacji dostarczonych przez czujnik laserowy, moduł sterujący odpowiednio dopasowuje działanie pasów bezpieczeństwa o regulowanej sile naciągu, dopasowując go do siły kolizji.  Dzięki temu można jeszcze lepiej wykorzystać mechanizm zmniejszający siłę nacisku pasów bezpieczeństwa, co pozwala zminimalizować ewentualne obrażenia.

Mechanizm PRS jest aktywny przy wszystkich prędkościach, czym różni się od funkcji City Safety, która działa tylko do 30 km/h. PRS jest aktywowany za pomocą urządzenia pirotechnicznego znajdującego się w regulowanym ograniczniku napinacza pasów bezpieczeństwa. Oznacza to, że układ City Safety może zadziałać bez uruchamiania mechanizmu PRS, jeżeli siła kolizji jest mniejsza od wartości wyzwalającej działanie PRS.

W nowym XC60 dostępna będą dwa nowe układy stabilizujące pojazd w sytuacjach krytycznych.

Udoskonalony system  DSTC

Układ kontroli stabilności dynamicznej i kontroli trakcji (ang. Dynamic Stability and Traction Control)  został w nowym Volvo XC60 ulepszony, dzięki czemu zapewnia jeszcze wyższą stabilność pojazdu. DSTC rejestruje odchylenia między kierunkiem jazdy zamierzonym przez kierowcę a faktycznym kierunkiem przemieszczania się pojazdu. W swojej ulepszonej wersji funkcja DSTC rejestruje także tempo kołysania się pojazdu, co pozwala wykrywać wolno narastające poślizgi. Sytuacja taka może wydarzyć się wówczas, gdy kierowca np. zwolni pedał gazu i jednocześnie skręci, np. nieco zbyt późno decydując się na zjechanie z autostrady. Mierząc tempo przechyłów, układ DSTC może wprowadzić korektę do toru jazdy wcześniej i bardziej precyzyjnie. Efekt ten jest wyraźnie zauważalny podczas dynamicznej jazdy, gdy samochód narażony jest na działanie znacznych sił poprzecznych.

Nowy układ TSA (ang Trailer Stability Assist) oferuje lepszą kontrolę podczas holowania przyczepy

Celem nowego układu TSA jest osłabienie tendencji do wahań, które czasami występują podczas holowania przyczepy. Istnieje ryzyko, że w niektórych okolicznościach samochód pełniący rolę ciągnika zacznie odbijać na lewo i prawo, a kierowca w takiej sytuacji może mieć problemy z odzyskaniem nad nim kontroli. TSA współpracuje z ulepszonym układem DSTC, stabilizując samochód dzięki przyhamowaniu jednego lub więcej kół przy jednoczesnym zmniejszeniu momentu obrotowego silnika. System TSA jest opcjonalnym, aktywnym mechanizmem bezpieczeństwa, oferowanym razem z hakiem holowniczym.

Alcoquard  - urządzenie badające trzeźwość kierowcy dostępne w nowym Volvo XC60

Firma Volvo Cars jest pierwszym na świecie producentem samochodów, który wprowadza „Alcoguard” - innowacyjne urządzenie badające trzeźwość kierowcy w pełni zintegrowane z samochodem. Wykorzystuje ono nowoczesną technologię ogniwa paliwowego, dzięki czemu jest jednocześnie niezawodne i wygodne dla użytkownika.

Przed uruchomieniem samochodu kierowca musi dmuchnąć w bezprzewodowy, ręczny aparat. Jest on wielkości małego pilota i jest przechowywany oraz ładowany w schowku za konsolą środkową. Powietrze wydychane przez kierowcę jest analizowane, a wynik przekazywany jest drogą radiową do elektronicznego układu sterowania samochodu. Jeśli poziom alkoholu we krwi kierowcy przekroczy 0,2 mg/l, nie będzie można uruchomić silnika. Dzięki nowoczesnym czujnikom nie ma możliwości użycia zewnętrznych źródeł powietrza, np. pompy, aby oszukać system.

Rezultaty testu alkomatem są wyświetlane za pomocą trzech diod znajdujących się na urządzeniu ręcznym.

Więcej informacji na temat urządzenia http://media.volvo.pl/notatka_84457.html

Grupa docelowa modelu

Samochód ten skierowany jest do osób zorientowanych na modne, lifestylowe produkty, mających wysokie wymagania odnośnie jakości, wzornictwa, wybierających silne marki i otwartych na najnowsze technologie.

„Volvo XC60 ma sportowy i ekscytujący charakter, ale jest jednocześnie funkcjonalny”  – wyjaśnił Fredrik Arp - "Wprowadzając XC60, Volvo poszerzy ofertę o samochód, który przyciągnie więcej klientów prowadzących aktywny, miejski styl życia”

Rynki : Europa i Ameryka Północna

Docelowa sprzedaż modelu XC60 ma wynieść ponad 50 tys. sztuk rocznie. Rozkład pomiędzy Europą a Ameryką Północną jest niespotykanie jednolity: na każdy z tych rynków trafić ma około 40 procent produkcji. Pozostałe 20 procent przeznaczone jest dla reszty świata.Pięć największych rynków w szczytowym 2010 r. stanowić będą USA, Niemcy, Wielka Brytania, Rosja i Chiny.

Volvo XC60 będzie zjeżdżać z taśm produkcyjnych zakładów Volvo Cars w Ghent w Belgii. Sprzedaż samochodu rozpocznie się w Europie w drugiej połowie 2008 r., a w Ameryce Północnej na początku 2009 r.