Audi liderem!


Autor: gadzetoman76
Tagi: audi   lider   silniki  
01 czerwca 2008, 10:27

 

Audi, twórca TDI, wytycza trendy w dziedzinie konstrukcji silników. Podczas 27 Wörtherseetour pod koniec maja w Karyntii marka z czterema pierścieniami zaprezentowała, na przykładzie spektakularnego modelu studyjnego, potencjał tkwiący w tej technologii.

 

Dwulitrowy TDI w Audi A3 TDI clubsport quattro uzyskuje moc 165 kW  (224 KM) i aż 450 Nm momentu obrotowego, czyli siłę, jaką dysponują samochody sportowe. Ten samochód studyjny rozpędza się do 100 km/h  w 6,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h.

 

Audi A3 TDI clubsport quattro nie ukrywa swojej siły – sygnalizuje  ją akustycznie pełnym mocy brzmieniem układu wydechowego oraz optycznie – całym szeregiem specjalnych elementów w nadwoziu i we wnętrzu.  Elementy zewnętrzne, takie jak duże skrzydło w stylu DTM i mocowane śrubami rozszerzenia nadkoli podkreślają jego dynamikę. We wnętrzu uwagę zwracają wyścigowe fotele kubełkowe i otwarta osłona dźwigni zmiany biegów  z aluminium.

 

Przedstawione auto jest samochodem sportowym wyposażonym  w najnowocześniejsze technologie. Sześciobiegowa przekładnia i napęd na obie osie quattro przekazują siłę na 20-calowe koła. Sześciotłoczkowe zaciski hamulców i ceramiczne tarcze na przedniej osi zapewniają skuteczność hamowania. System poprawiający dynamikę jazdy Audi drive select pozwala kierowcy zmieniać charakterystykę reakcji na pedał przyspieszenia, brzmienie układu wydechowego, wspomaganie kierownicy, progi ingerencji systemu stabilizacji toru jazdy ESP oraz sposób działania amortyzatorów.  W amortyzatorach zastosowana została technologia Audi magnetic ride, umożliwiająca błyskawiczną reakcję na aktualny sposób jazdy i rodzaj nawierzchni.

 

 

Audi wyznacza nowe trendy w dziedzinie budowy silników.  Od debiutu w 1989 roku silniki TDI ze swoją siłą, spokojną pracą  i efektywnością cieszą się niesłabnącym uznaniem. Zwycięstwa
w 24-godzinnym wyścigu Le Mans oraz w American Le-Mans-Serie, jakie od dwóch lat odnosi wyścigowe Audi R10 TDI z silnikiem wysokoprężnym,  są doskonałym dowodem możliwości tkwiących w tej technologii.

 

Silnik w studyjnym R8 TDI Le Mans  jest blisko spokrewniony  z wyścigowym dieslem. Sześciolitrowa jednostka V12 o mocy 368 kW (500 KM) z momentem obrotowym 1.000 Nm, zastosowana w tym wyczynowym samochodzie sportowym pozwala osiągnąć prędkość 300 km/h bez najmniejszego problemu. Już teraz Audi przeniosło moc silników TDI do samochodów sportowych przystosowanych do jazdy po drogach publicznych: TT i TT Roadster wyposażone są w dynamiczne dwulitrowe jednostki napędowe o mocy 125 kW (170 KM) dysponujące momentem obrotowym 350 Nm i współpracujące z napędem na wszystkie koła quattro.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz