Carl-Henric Svanberg: Wizja komunikacji dla...
15 maja 2008, 10:28
Podczas Capital Markets Day firmy Ericsson
w Sztokholmie, Carl-Henric Svanberg prezydent i CEO firmy, przedstawiał
pozycję firmy oraz wizję zakładającą dalszy rozwój firmy, oparty o
rozwiązania szerokopasmowe, usługi multimedialne oraz transformacje
sieci.
Svanberg
powiedział: „Nasza wizja przekuta w działanie sprawi, że wkrótce każdy,
kto będzie chciał posiadać telefon komórkowy, będzie miał taką
możliwość. Przewidujemy, że świat, gdzie komunikacja jest dostępna dla
większości ludzi, dostęp do informacji jest stały a ich wymiana możliwa
wszędzie i zawsze, wkrótce stanie się rzeczywistością. Naszym celem
jest wprowadzenie na rynek usług szerokopasmowych w takim samym
stopniu, w jakim wprowadziliśmy telefonię - sprawić, aby były one
mobilne, dostępne oraz przystępne cenowo dla większości ludzi na
świecie."
Firma
Ericsson zakłada, że 2013 roku będzie 6,5 miliarda abonentów telefonii
komórkowej oraz 0,5 miliarda użytkowników usług szerokopasmowych, przy
czym więcej niż dwie trzecie z nich będzie posiadać dostęp mobilny.
Wzrost dostępności usług szerokopasmowych sprawia, że konieczne jest
stałe rozszerzenie możliwości sieci i ich funkcjonalności.
„Od
wprowadzenia GSM 15 lat temu, operatorzy sieciowi uruchomili około
trzech milionów bazowych stacji radiowych. Zbudowanie kolejnych kilku
milionów stacji konieczne jest w przeciągu najbliższych pięciu lat,
jeżeli chcemy zapewnić pokrycie sieciowe konieczne dla spodziewanego
wzrostu liczby abonentów telefonii komórkowej. Dodatkowo możliwości i
funkcjonalność obecnie dostępnych stacji radiowych muszą zostać
rozszerzone i zmodernizowane, aby sprostać stałemu wzrostowi
przewidzianemu dla mobilnych sieci dostępowych." - powiedział
Carl-Henric Svanberg.
Managerowie
podkreślali status firmy Ericsson jako lidera w świecie technologii,
zalety wynikające ze skali działania firmy oraz obecność w wielu
krajach. Cechy te są istotne i umożliwiają wyprzedzać rozwój rynku.
Firma Ericsson przygotowuje się, aby sprostać pojawiającym się w
przyszłości możliwościom, poprzez zwiększenie nakładów na R&D,
które w ciągu przyszłych pięciu lat wyniosą 25 miliardów dolarów, oraz
zwiększając swój udział R&D w rynku software. W ramach tych działań
nastąpiły przejęcia w obszarach charakteryzujących się dużym wzrostem w
integracji systemów, multimediach, routingu IP, dostępie
szerokopasmowym oraz transmisji danych.
Trendy
rynku w różnych regionach oraz dynamika rynku także były przedmiotem
dyskusji. Omawiano również możliwości i wyzwania, jakie rynki te
stawiają przed firmą Ericsson.
Ericsson
miał zaszczyt gościć Borisa Nemesica, CEO Telecom Austria oraz Madsa
Middleboe'a, CEO TDC Mobile Nordic, jako mówców podczas Capital Markets
Day. Anders Runevad, wice-prezes i dyrektor sprzedaży SonyEricsson
również uczestniczył w spotkaniu jako mówca.
Dodaj komentarz