Najmocniejsza wyścigowa „jedenastka”...


Autor: gadzetoman76
05 kwietnia 2008, 17:04

wchodzi w nowy rok modelowy z licznymi modyfikacjami.
Ten najsilniejszy samochód wyścigowy na bazie Porsche 911, który w ubiegłym sezonie odniósł między innymi zwycięstwa klasowe w 24-godzinnych zmaganiach na torach Le Mans i Spa oraz zwycięstwo w klasyfikacji generalnej w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, wystartuje w międzynarodowych wyścigach długodystansowych w klasie GT2. Wyraźnym znakiem rozpoznawczym nowego GT3 RSR jest przód pojazdu, mocno zmodyfikowany w celu poprawy aerodynamiki. Jednak najwięcej innowacji tkwi pod zoptymalizowaną pod względem ciężaru karoserią.

 

Obok dobrze widocznego dodatkowego spojlera z przodu, tak zwanego „flicks”, zoptymalizowany sposób prowadzenia powietrza z bocznymi wylotami o nowym kształcie zapewnia poprawę docisku nadwozia do drogi przy jednoczesnej redukcji oporu powietrza. Tył wraz z imponującym skrzydłem został przejęty z poprzedniego modelu.
Szeroko zakrojone modyfikacje kinematyki zawieszenia poprawiają przyczepność mechaniczną. Rozszerzone zostały także możliwości regulacji zawieszenia.

 

W silniku typu bokser GT3 RSR o pojemności 3,8 litra wprowadzone zostały tylko niewielkie zmiany. Dysponuje on mocą 465 KM (342 kW) przy 8.000 obrotów na minutę i rozwija maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 7.250 obr./min. Ogranicznik prędkości obrotowej tego efektywnego sześciocylindrowego silnika aktywuje się przy 9.400 obrotach wału korbowego.

 

W nowej przekładni GT3 RSR zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań ze sportowego prototypu RS Spyder. Skonstruowana przez inżynierów Porsche sekwencyjna przekładnia sześciobiegowa jest znacznie lżejsza niż skrzynia manualna montowana w poprzednim modelu i ma zdecydowanie mniejsze tarcie wewnętrzne. Zmniejszony kat wychylenia półosi zwiększył możliwość regulacji zawieszenia.

 

GT3 RSR, obok GT3 Cup i GT3 Cup S, jest trzecim samochodem wyścigowym na bazie Porsche 911, oferowanym przez Porsche Motorsport. Ten najszybszy i najmocniejszy samochód z Weissach przeznaczony do wyścigów długodystansowych, jeżeli nie liczyć RS Spyder, zostanie wyprodukowany w około 35 egzemplarzach i trafi od zaraz do prywatnych zespołów na całym świecie. Cena GT3 RSR wynosi 349.800 euro plus VAT obowiązujący 
w danym kraju.

 

 

Dane techniczne Porsche GT3 RSR (rok modelowy 2008)

 

Silnik

Chłodzony wodą sześciocylindrowy silnik typu bokser; 3.795 cm2; skok 76,4 mm; średnica cylindra 102,7 mm; 465 KM (342 kW) przy 8.000 obr./min; maks. moment obrotowy 430 Nm przy 7.250 obr./min; ogranicznik ilości powietrza 2 x 29,5 mm, maksymalna prędkość obrotowa 9.400 obr./min; technika czterozaworowa; suche sprzęgło; pojedyncza przepustnice; centralny wlot powietrza; elektroniczny układ sterowania silnikiem MS 4.0; wtrysk paliwa; paliwo: benzyna super plus 98 ROZ bezołowiowa

 

 

 

Przenoszenie siły

Sześciobiegowa sekwencyjna przekładnia kłowa; wymiennik ciepła woda-olej; jednomasowe koło zamachowe; hydrauliczny centralny wyprzęgnik; trójtarczowe sprzęgło z włókna węglowego; napęd na tylną oś; dyferencjał z blokadą 45/65 procent

 

Nadwozie

Samonośne nadwozie (podstawa GT3 RS) ze stali cynkowanej ogniowo; aerodynamicznie zoptymalizowany przedni zderzak ze spojlerem; aerodynamicznie zoptymalizowany spód nadwozia w części przedniej; ruchome skrzydło tylne; 90-litrowy bezpieczny zbiornik paliwa
z systemem szybkiego tankowania; pneumatyczny podnośnik; klatka chroniąca w przypadku dachowania; wyścigowy, kubełkowy fotel kierowcy z trudnopalną tapicerką; sześciopunktowy pas bezpieczeństwa, dostosowany do systemu HANS (Head And Neck Suport) chroniącego głowę i kark; elektryczna gaśnica

 

Zawieszenie

Przednia oś: kolumna McPhersona; 4-drożne amortyzatory gazowe; podwójne sprężyny śrubowe (sprężyna główna i dodatkowa); wahacze przednie z regulacją pochylenia kół; obustronnie regulowany stabilizator; wspomaganie układu kierowniczego.

Tylna oś: wielowahaczową oś tylna z podwieszonym wspornikiem osi; 4-drożne gazowe amortyzatory Sachs; podwójne sprężyny śrubowe (sprężyna główna i dodatkowa);
drążek poprzeczny tylnej osi wzmocniony i regulowany; obustronnie regulowany stabilizator; płynna regulacja całego zawieszenia (wysokość, pochylenie kół, rozstaw).

 

Układ hamulcowy:

Układ hamulcowy z regulacją rozdziału siły hamowania

 

Przednia oś: jednoczęściowe sześciotłoczkowe aluminiowe nieruchome zaciski; wentylowane; średnica 380 mm; wyścigowe okładziny

Tylna oś: jednoczęściowe czterotłoczkowe aluminiowe zaciski, wentylowane, średnica 355 mm; wyścigowe okładziny

 

Obręcze kół

Przednia oś: trzyczęściowe koła ze stopu lekkich metali BBS (11J x 18 ET 34); centralna śruba

Tylna os: trzyczęściowe koła ze stopu lekkich metali BBS (13J x 18 ET 12,5); centralna śruba

 

Układ elektryczny

Wyświetlacz Motec ze zintegrowaną rejestracją danych; regulowana kontrola trakcji; akumulator 12 V, 50 Ah, prądnica 140 Ah.

 

Ciężar

Około 1.225 kg wg regulaminu A.C.O, 1.200 kg według regulaminu FIA.

 

 

 

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz