Wideo z Polski nagrodzone w międzynarodowym...
03 kwietnia 2008, 17:03
Zakończył się zorganizowany przez British Council konkurs on-line na najciekawsze fotografie i materiały wideo pokazujące kreatywność miast. W ciągu miesiąca około tysiąca osób z 15 krajów europejskich zgłosiło łącznie ponad 3,5 tysiąca prac. Wyłoniono czterech laureatów - znalazł się wśród nich Maciej Ostaszewski z Warszawy.
Praca „Light painting" Macieja Ostaszewskiego przedstawiająca w kreatywny sposób warszawską Syrenkę zwyciężyła głosami internautów w kategorii wideo. „Interesuję się fotografią, ale chciałem dla odmiany spróbować zrobić film. W trakcie prac nad moim wideo wykorzystałem technikę zwaną malowanie światłem - to była baza dla właściwej animacji" - opowiada o swojej pracy Ostaszewski. „Warszawa jest moim miastem od 10 lat - przyjechałem, aby studiować, a teraz mieszkam tu i pracuję".
„Cieszymy się, że wideo z Warszawą w temacie wygrało w międzynarodowym konkursie i że tak wiele osób spoza Polski poznało warszawską Syrenkę. To dobrze, że powstają takie inicjatywy, które angażują młodych ludzi w promocję miast", powiedziała Katarzyna Ratajczyk, dyrektor biura promocji Urzędu m. st. Warszawy.
W kategorii zdjęcie najwięcej głosów internautów zdobyła Natalia Bodnyja z Ukrainy, za fotografię „Unbelievable couple".
Kolejne dwie nagrody w konkursie zostały przyznane przez jury złożone z przedstawicieli British Council. Organizacja wyróżniła prace najlepiej oddające ideę projektu Creative Cities. Zdobyli je Luka Stanovnik ze Słowenii za wideo „Every city could be creative" oraz Siergiej Nikołajew z Ukrainy za fotografię „Aquarium People". „Jesteśmy bardzo miło zaskoczeni ogromnym zainteresowaniem konkursem. To dowodzi, że jest mnóstwo młodych, kreatywnych ludzi, którzy chcą zabierać głos w kwestii tego, jak ma wyglądać ich najbliższe otoczenie" - powiedziała Ewa Ayton, koordynująca cały projekt Creative Cities z polskiej placówki British Council.
Wideo, które zdobyło najwięcej głosów publiczności zostało nagrodzone sumą 2 000 euro, fotografia - 1 000 euro, a prace wybrane przez jury British Council - odtwarzaczami multimedialnymi.
Do konkursu zgłoszono łącznie ponad trzy i pół tysiąca fotografii i krótkich form video. W ciągu miesiąca na dedykowanej stronie www.creativecompetition.britishcouncil.org internauci oddali blisko 140 000 głosów na prace nadesłane przez uczestników.
Dodaj komentarz