Wideo z Polski nagrodzone w międzynarodowym...


Autor: gadzetoman76
03 kwietnia 2008, 17:03

Zakończył się zorganizowany przez British Council konkurs on-line na najciekawsze fotografie i materiały wideo pokazujące kreatywność miast. W ciągu miesiąca około tysiąca osób z 15 krajów europejskich zgłosiło łącznie ponad 3,5 tysiąca prac. Wyłoniono czterech laureatów - znalazł się wśród nich Maciej Ostaszewski z Warszawy.

Praca Light painting" Macieja Ostaszewskiego przedstawiająca w kreatywny sposób warszawską Syrenkę zwyciężyła głosami internautów w kategorii wideo. „Interesuję się fotografią, ale chciałem dla odmiany spróbować zrobić film. W trakcie prac nad moim wideo wykorzystałem technikę zwaną malowanie światłem - to była baza dla właściwej animacji" - opowiada o swojej pracy Ostaszewski. „Warszawa jest moim miastem od 10 lat - przyjechałem, aby studiować, a teraz mieszkam tu i pracuję".

„Cieszymy się, że wideo z Warszawą w temacie wygrało w międzynarodowym konkursie i że tak wiele osób spoza Polski poznało warszawską Syrenkę. To dobrze, że powstają takie inicjatywy, które angażują młodych ludzi w promocję miast", powiedziała Katarzyna Ratajczyk, dyrektor biura promocji Urzędu m. st. Warszawy.

W kategorii zdjęcie najwięcej głosów internautów zdobyła Natalia Bodnyja z Ukrainy, za fotografię „Unbelievable couple".

Kolejne dwie nagrody w konkursie zostały przyznane przez jury złożone z przedstawicieli British Council. Organizacja wyróżniła prace najlepiej oddające ideę projektu Creative Cities. Zdobyli je Luka Stanovnik ze Słowenii za wideo „Every city could be creative" oraz Siergiej Nikołajew z Ukrainy za fotografię „Aquarium People". „Jesteśmy bardzo miło zaskoczeni ogromnym zainteresowaniem konkursem. To dowodzi, że jest mnóstwo młodych, kreatywnych ludzi, którzy chcą zabierać głos w kwestii tego, jak ma wyglądać ich najbliższe otoczenie" - powiedziała Ewa Ayton, koordynująca cały projekt Creative Cities z polskiej placówki British Council.

Wideo, które zdobyło najwięcej głosów publiczności zostało nagrodzone sumą 2 000 euro, fotografia - 1 000 euro, a prace wybrane przez jury British Council - odtwarzaczami multimedialnymi.

Do konkursu zgłoszono łącznie ponad trzy i pół tysiąca fotografii i krótkich form video. W ciągu miesiąca na dedykowanej stronie www.creativecompetition.britishcouncil.org internauci oddali blisko 140 000 głosów na prace nadesłane przez uczestników.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz