Archiwum 04 marca 2008


Rowenta po raz drugi partnerem strategicznym...
Autor: gadzetoman76
Tagi: polska   rowenta elite model look   partner   strategia  
04 marca 2008, 17:31

W marcu rusza kolejna edycja konkursu Elite Model Look, którego partnerem strategicznym jest ekspert w stylizacji włosów - marka Rowenta. Jako główny sponsor, będzie ona obecna we wszystkich etapach konkursu: począwszy od castingów, aż po galę finałową.

Rowenta jest marką doskonale znaną zarówno w Polsce, jak i na świecie. Estetyczny wygląd produktów połączony z funkcjonalnością sprawiły, że marka od lat cieszy się uznaniem i nieustającą popularnością wśród kobiet. Niewątpliwy sukces Rowenty polega na konsekwencji w realizowaniu filozofii, opartej na oferowaniu produktów gwarantujących doskonały efekt, a przy tym spokój i harmonię w codziennych czynnościach pielęgnacyjnych i stylizacyjnych.  Linia Rowenta for Elite Model Look, powstała w wyniku współpracy z agencją modelek Elite. Skierowana jest głównie do młodych, dynamicznych kobiet oraz dziewcząt, dla których uroda i wygląd mają ogromne znaczenie. Rowenta oferuje bogatą gamę produktów do stylizacji włosów tak, aby nawet te najbardziej wymagające konsumentki, mogły znaleźć coś dla siebie. Linia Rowenta for Elite Model Look to przede wszystkim urządzenia do stylizacji włosów (prostownice, suszarko-lokówki) i suszarki, ale również depilatory i golarki. 

W nadchodzącym sezonie Linia Rowenta for Elite Model Look wzbogaciła swoją ofertę o nowe produkty do stylizacji i suszenia włosów.  

Suszarka prostująca włosy Lissima Clip&Press CV9112 z unowocześnionym systemem prostowania włosów już od nasady i aż czterema pozycjami sił prostowania w zależności od rodzaju skrętu włosów. Duża moc suszarki 1800 W pozwala nie tylko wysuszyć, ale i szybko wyprostować włosy. Sugerowana cena detaliczna - 179,99 pln. 

Suszarka Infini Pro Sensor CV8525 z unikatową funkcją Auto   Stop, która zatrzymuje pracę po położeniu suszarki i automatycznie rozpoczyna po jej podniesieniu. Suszarka posiada profesjonalny silnik AC o mocy 2000W, który przedłuża żywotność urządzenia i zapewnia doskonałe rezultaty suszenia. Wbudowany system jonizacji chroni włosy i zapobiega ich elektryzowaniu.
Sugerowana cena detaliczna - 239,99 pln.  

Prostownica bezprzewodowa CF7402 posiada baterie akumulatorowe o długiej żywotności, dzięki którym można korzystać z urządzenia bezprzewodowo aż 30 minut. Prostownicę można też podłączyć w samochodzie dzięki wtyczce 12 V. Dodatkowym atutem są płyty ceramiczne i szybkie nagrzewanie do 180ºC.
Rekomendowana cena detaliczna – 219,99 pln. 

Prostownica z wymiennymi wkładami CV7222 pozwala dostosować wkład do rodzaju włosów. Cienka końcówka (2,5 cm) do krótszych włosów, gruba (5 cm) do prostowania dużych i dłuższych partii włosów.  Płyty są ceramiczne nagrzewają się w 60 sekund do temperatury 220ºC.
Rekomendowana cena detaliczna – 199,99 pln. 

Prostownica z jonizacją CF7132 zapobiega elektryzowaniu się włosów. Profesjonalne, czarne płyty ceramiczne zwiększają połysk i efekt prostowania włosów.  Komfort użytkowania zapewnia też termostat i wysoka temperatura 200ºC.
Rekomendowana cena detaliczna - 169,99 pln.

PLAY rozpoczyna świętowanie swoich urodzin......
Autor: gadzetoman76
Tagi: urodziny   play   komórki   marka   telefony  
04 marca 2008, 17:29

PLAY, realizując swoją strategię lidera obniżania cen w roamingu do poziomu stawek krajowych (roam like home) kilkunastokrotnie obniżył w 11 krajach koszty korzystania z Internetu mobilnego. PLAY jako jedyny operator w Polsce już kilkakrotnie umożliwiał swoim klientom dzwonienie do Polski w cenach połączeń krajowych. Obecnie trwa promocja Pakiety narciarskie w PLAY, w której klienci PLAY dzwonią prawie z całej Europy do Polski płacąc jedynie 49 groszy za minutę połączenia.

Od 3 marca, koszt pakietowej transmisji danych w roamingu międzynarodowym będzie wynosił 5 groszy za każde rozpoczęte 10 kB ściągniętych lub pobranych danych. Stawka będzie obowiązywała jedynie w grupie operatorów, którzy zostali wymienieni poniżej:

Hutchison 3G w Irlandii Hutchison 3G w Wielkiej Brytanii Hi3G w Szwecji Hi3G w Danii Hutchison 3G w Austrii H3G we Włoszech E-Plus w Niemczech Base w Belgii KPN w Holandii Bouygues we Francji AT&T w USA

Promocją będą objęci wszyscy Abonenci i Użytkownicy sieci Play. Korzystanie z usługi nie wymaga aktywacji, wystarczy, że klient zaloguje się do jednej z wymienionych wyżej sieci będąc za granicą. Za korzystanie z promocji nie jest pobierana żadna opłata.

Parowary Tefal – odkryj je na nowo na wiosnę...
Autor: gadzetoman76
Tagi: tefal   przepisy   potrawy   odkrycie  
04 marca 2008, 17:25

Wiosna to dla wielu z nas okres nowych postanowień, intensywnych prac i porządków nie tylko w naszych szafach, ale przede wszystkim nad sobą. Na wiosnę bowiem, chcemy czuć się lekko, zdrowo i przyjemnie. Tefal daje taką możliwość, oferując szeroką gamę parowarów dla wszystkich miłośników zbliansowanej diety oraz dla tych, którzy pragną zmienić swoje nawyki żywieniowe.

Gotowanie na parze cieszy się coraz większą populranością. Ta zdrowa metoda przygotowania posiłków stała się doskonałą alternatywą wobec tradycyjnych sposobów. Dania przygotowane na parze zachowują oryginalny smak  i naturalny aromat. Nie tracą swoich wartości odżywczych, ponieważ niezbędne dla organizu witaminy, pierwiastki i minerały zatrzymywane są w potrawach, a do gotowania nie są potrzebne tłuszcze ani sól.

W ubiegłym roku swoją premierę miał najnowszy parowar marki Tefal, który wchodzi w skład specjalnej linii Nutritious&Delicious.

Vitacuisine to kwintesencja oczekiwań i wymagań stawianych przez klientów. Jego główną zaletą jest unikalny sposób umieszczenia koszyków. Położone obok siebie, pozwalają na całkowite rozdzielenie gotowanych potraw oraz uniknięcie mieszania się ich zapachów i smaków.  Parowar posiada także dwustronną tacę, która umożliwia zarówno duszenie w sosie, jak i gotowanie na parze. Vitacuisine doskonale nadaje się do przygotowywania różnorodnych dań, od przystawki, aż po deser. Można w nim gotować warzywa, mięso, ryby, owoce morza, a nawet desery.

W swojej ofercie Tefal proponuje także pięć innych modeli parowarów. Każdy z nich posiada szereg udogodnień, które ułatwiają komponowanie różnorodnych pomysłów na dania. Wśród nich warto wymienić:

funkcję Vitamin+, dzięki której potrawy nie tracą witamin i cennych wartości odżywczych, w potrawy gotują się szybciejfunkcję podtrzymywania ciepła, która sprawia, że potrawy zachowują swoją temperaturę nawet po zakończeniu procesu gotowania, gwarantując jednocześnie, iż nie ulegną rozgotowaniu,funkcję łatwego przechowywania, dzięki możliwości włożenia jednego pojemnika w drugi,Szeroka gama parowarów Tefal, daje nieograniczone możliwości urozmaicenia domowego jadłospisu potrawami nie tylko smacznymi, ale także bardzo zdrowymi.

Na wiosnę zatem, gotuj na parze w parowarach Tefal: 
 

Pomidory nadziewane szpinakiem w trzech krokach 
Składniki:

4 duże, mięsiste pomidory400g świeżego szpianku150 g twarożku2 jajkaSól i pieprzSzczypta otartej gałki muszkatałowej
Wartości odżywcze Wapń (twarożek i szpinak), pełna zalecana dzienna dawka witaminy A i B9 (szpinak) Wartość kaloryczna/ porcję 127 kcalBiałka 9 gTłuszcze 6 gWęglowodany 10 gRaz – szpinak umyć i gotować na parze przez 10 minut. Odcisnąć nadmiar wody
i posiekać

Dwa – odkroić z każdego pomidora czapeczkę, usunąć nasiona i miąższ. Posolić pomidory wewnątrz

Trzy – wymieszać jaja z twarożkiem. Dodać szpinak i doprawić solą, pieprzem i gałką muszkatałową. Nadziać pomidory. Nałożyć czapeczkę i włożyć nadziane pomidory do dużej misy. Gotować na parze przez
20 minut. Podawać na gorąco.

Parowary dostępne są w sieciach Media Markt i EuroNet oraz hipermarketach na terenie całej Polski. Ich ceny zależą od modelu i funkcji urządzenia.  Polecany Vitacuisine, kosztuje 499,99 zł. Więcej na www.tefal.pl.
Volvo XC60 - najbezpieczniejsze Volvo w historii...
Autor: gadzetoman76
Tagi: zaufanie   marka   bezpieczeństwo   volvo  
04 marca 2008, 17:22

„Nowe Volvo XC60 to najbezpieczniejsze Volvo, jakie kiedykolwiek zostało zbudowane. Przy jego budowie wykorzystaliśmy całą posiadaną wiedzę w zakresie bezpieczeństwa, którą zdobyliśmy przez ostatnie 80 lat. Prawdę mówiąc Volvo XC60 to jeden z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie.” – Fredrik Arp, prezes Volvo Cars.

W nowym Volvo XC60 znajdują się innowacyjne układy zwiększające bezpieczeństwo, takie jak układ City Safety oraz funkcja stabilizacji samochodu podczas holowania przyczepy (TSA). Ponadto samochód wyposażony jest w zmodernizowany układ DSTC. W nowym XC60 znajdziemy również rozwiązania pochodzące z innych modeli Volvo, które mają na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa oraz pomagają uniknąć zderzenia. Opisy tych rozwiązań znajdują się w poniższym tekście.

Fundament bezpieczeństwa

„Samochodami jeżdżą ludzie. Z tego względu naczelną zasadą, jaką kierujemy się w Volvo, jest i musi pozostać bezpieczeństwo”. Te dwa stwierdzenia sformułowane zostały w 1927 roku przez Assara Gabrielssona i Gustafa Garsona, założycieli Volvo.

Od tego czasu Volvo Cars stworzyło szereg przełomowych rozwiązań. Do dzisiaj trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, które powstały w 1959 roku, są jednym z rozwiązań najskuteczniej chroniących życie ludzkie. Przez lata lista wyposażenia samochodów Volvo zwiększającego bezpieczeństwo stawała się coraz dłuższa. Dzisiaj obejmuje ona m.in. kontrolowane strefy zgniotu, klatkę bezpieczeństwa, poduszki powietrzne, układ zmniejszający ryzyko urazów kręgów szyjnych (WHIPS) i układ antypoślizgowy (DSTC).
Należy jednak pamiętać, że o poziomie bezpieczeństwa jaki zapewnia samochód swoim podróżnym świadczy  nie ilość układów bezpieczeństwa, ale sposób w jaki ze sobą współpracują stanowi. Wysoki poziom bezpieczeństwa samochody Volvo, zawdzięczają integracji poszczególnych układów w jeden spójny system. Takie podejście stanowiło i nadal stanowi solidny fundament bezpieczeństwa Volvo.

Najważniejszy jest kierowca

Rozwój układów bezpieczeństwa w samochodach Volvo dotyczy trzech głównych elementów: samochodu, ruchu ulicznego i ludzi. Kierowca musi być czujny, a także zdolny do podejmowania szybkich decyzji w krytycznych sytuacjach. Łatwo się o tym mówi, ale w rzeczywistości jest to bardzo trudne do osiągnięcia.

„Skoncentrowaliśmy się na rozwiązaniach, które pozwalają kierowcy na obserwację sytuacji na drodze i unikanie kolizji. Nie należy traktować wypadków drogowych jako zdarzeń, których nie można uniknąć. Wykorzystując odpowiednie rozwiązania, możemy pomóc kierowcy uniknąć zderzenia.” – Jonas Ekmark, szef działu zajmującego się bezpieczeństwem czynnym w Centrum Badawczym Bezpieczeństwa Volvo.

Analiza i rozwój – podział na pięć etapów

Chcąc stworzyć solidne podstawy do rozwoju układów zwiększających bezpieczeństwo, Volvo Cars prowadzi szerokie badania w oparciu o rzeczywiste zdarzenia drogowe. Modele i metodologia stosowane przez Volvo Cars podczas analizy wypadków drogowych różnią się od dotychczas stosowanych. Całe zdarzenie zostało podzielone na pięć etapów, zaczynając od analizy sytuacji przed wypadkiem, i na analizie sytuacji po wypadku kończąc. Na podstawie badań poszczególnych etapów rozwijane są i modernizowane wszystkie układy bezpieczeństwa, które można znaleźć w nowym Volvo XC60.

Etap 1: Przed wypadkiem

Na tym etapie celem układów bezpieczeństwa jest pomoc w unikaniu krytycznych sytuacji. W przypadku samochodów Volvo oznacza to po pierwsze, że kierowca musi mieć dobrą widoczność. Po drugie podwozie, układ napędowy, układ hamulcowy i układ kierowniczy muszą zapewnić kierowcy skuteczną kontrolę nad pojazdem. Wnętrze pojazdu stanowi kolejny element, który ma niebagatelny wpływ na dobre samopoczucie pasażerów, a także czujność kierowcy.

Uniemożliwienie prowadzenia samochodu kierowcy będącemu pod wpływem alkoholu stanowi kolejny element zapobiegania wypadkom w ich wczesnej fazie. W ostatnich latach Volvo wprowadziło szereg nowych rozwiązań, których zadaniem jest pomoc kierowcy w zachowaniu koncentracji na drodze. 

 - Alcoguard. Urządzenie typu alkolock w pełni zintegrowane z samochodem. Wykorzystuje ono nowoczesną technologię ogniwa paliwowego, dzięki czemu jest jednocześnie niezawodne i wygodne dla użytkownika.·                

 - Układ ostrzegający o dekoncentracji kierowcy DAC (Driver Alert Control). Jest to wyjątkowe rozwiązanie ostrzegające zmęczonego lub zdekoncentrowanego kierowcę. Układ monitoruje ruchy pojazdu pomiędzy oznakowaniem poziomym jezdni i informuje kierowcę, jeżeli zachowanie pojazdu jest nietypowe lub utracił on kontrolę nad pojazdem. Dzięki temu kierowca zostanie ostrzeżony na długo przed tym, kiedy jego powieki zaczną się zamykać. Układ również sprawdzi się w sytuacji, w której kierowcę rozpraszają inne bodźce, na przykład rozmowa telefoniczna.

 - Adaptacyjny układ automatycznej kontroli prędkości ACC (Adaptive Cruise Control). Układ wykorzystuje czujnik radarowy do monitorowania zachowania pojazdu poprzedzającego i automatycznie dostosowuje prędkość jazdy do prędkości pojazdu poprzedzającego, utrzymując zadaną odległość.

 - Układ ostrzegania o zbyt małej odległości do pojazdu poprzedzającego DA (Distance Alert) podnosi komfort podróżowania. Pomaga kierowcy zachować odległość od pojazdu poprzedzającego nawet w sytuacji, kiedy układ ACC jest wyłączony.

 - Układ monitorujący martwe pola widoczności BLIS (Blind Spot Information System) pomaga wykryć pojazdy znajdujące się w martwym polu widoczności. Działa zarówno w dzień, jak i w nocy. BLIS ostrzega kierowcę, włączając lampkę umieszczoną w odpowiednim słupku drzwi przednich.

 - System inteligentnego informowania kierowcy IDIS (Intelligent Driver Information System) zapobiega rozpraszaniu kierowcy w krytycznych sytuacjach podczas jazdy, opóźniając dopływ mniej istotnych informacji z różnych układów w samochodzie, a także sygnalizację przychodzących połączeń telefonicznych lub wiadomości tekstowych (SMS).

 - Aktywne reflektory biksenonowe kierują wiązkę światła tam, gdzie jedzie samochód. Zapewniają doskonałą widoczność w nocy podczas jazdy krętą drogą.

 - Układ monitorujący ciśnienie w ogumieniu TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) ma czujniki i nadajniki umieszczone w zaworze każdego z kół, które na bieżąco monitorują i wysyłają informacje na temat ciśnienia w ogumieniu.

 - Tylna kamera ułatwiająca parkowanie PAC (Park Assist Camera) nie tylko pozwala na obserwację otoczenia za samochodem, ale również wyświetla na ekranie linie obrazujące rzeczywisty tor jazdy.

Etap 2: Możliwość kolizji

Zbliża się krytyczna sytuacja. Samochód może wpaść w poślizg boczny lub zbliża się do stojącego pojazdu. W takich lub podobnych sytuacjach, układy bezpieczeństwa czynnego mogą ustabilizować tor pojazdu lub ostrzec kierowcę. Dzięki nim wzrasta margines bezpieczeństwa.

 - Układ antypoślizgowy DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) poprawia stabilność pojazdu ograniczając ryzyko wystąpienia poślizgu bocznego. Układ zmniejsza moment obrotowy silnika lub przyhamowuje odpowiednie koło lub koła. W nowym Volvo XC60 układ rejestruje również kąt przechylenia nadwozia. Każdy kierowca z pewnością doceni działanie układu podczas dynamicznej jazdy, kiedy na samochód działają znaczne siły boczne.

 - Układ ostrzegania o zjechaniu z pasa jezdni LDW (Lane Departure Warning) ostrzega kierowcę, jeżeli samochód, w sposób niezamierzony przekroczył wytyczony pas ruchu, na przykład bez użycia kierunkowskazów. Układ zapobiega wypadkom, w których bierze udział jeden samochód lub w których dochodzi do zderzenia czołowego będącego skutkiem chwilowej dekoncentracji.

 - Układ przeciwdziałający przewróceniu samochodu RSC (Roll Stability Control) poprawia stabilność pojazdu. Określa on ryzyko przewrócenia pojazdu. Jeżeli układ uzna, że ryzyko jest wysokie, nastąpi zmniejszenie momentu obrotowego dostarczanego przez silnik lub przyhamowanie odpowiedniego koła lub kół. Takie działania skutecznie przeciwdziałają przewróceniu pojazdu.

 - Funkcja ostrzegania o ryzyku zderzenia CW (Collision Warning) włącza się w sytuacji, w której samochód znajdzie się zbyt blisko samochodu poprzedzającego, a kierowca nie zareaguje. Ostrzeże ona kierowcę włączając sygnał dźwiękowy i czerwoną lampkę na przedniej szybie. Funkcja zmusza kierowcę do reakcji na zagrożenie i pozwala w wielu sytuacjach uniknąć zderzenia. Stanowi ona element „Funkcji ostrzegania o ryzyku zderzenia razem z funkcją automatycznego hamowania”, który został opisany w 3 etapie.

 - Funkcja stabilizacji samochodu podczas holowania przyczepy TSA (Trailer Stability Assist) pomaga tłumić kołysanie samochodu wywołane poziomymi lub pionowymi oscylacjami holowanej przyczepy. Stabilizacja toru jazdy odbywa się na drodze zmniejszenia momentu obrotowego silnika lub przyhamowania odpowiedniego koła lub kół. Układ TSA jest całkowicie nową funkcją, wprowadzoną na rynek razem z Volvo XC60.

Etap 3: Unikanie kolizji lub łagodzenie jej skutków

Kolizja jest nieunikniona. Niewielka odległość od samochodu poprzedzającego wymusza gwałtowne hamowanie. W sytuacji, w której kierowca nie jest w stanie uniknąć zderzenia, zostają uruchomione wybrane układy bezpieczeństwa czynnego. Należy pamiętać, że układy podnoszące poziom bezpieczeństwa czynnego nie zwalniają kierowcy z odpowiedzialności podczas prowadzenia pojazdu.

 - Układ City Safety to wyjątkowe rozwiązanie stworzone przez Volvo, które pomaga kierowcy zapobiegać uderzeniom w poprzedzający pojazd przy niskich prędkościach. Jeżeli kierowca nie zareaguje w sytuacji, która grozi uderzeniem w tył pojazdu poprzedzającego, samochód zahamuje w sposób automatyczny. Jest to pierwszy tego typu układ na świecie znajdujący się na wyposażeniu standardowym nowego Volvo XC60.

 - Funkcja ostrzegania o ryzyku zderzenia razem z funkcją automatycznego hamowania CWAB (Collision Warning with Auto Brake) włącza dźwiękowe i świetlne ostrzeżenie w celu zwrócenia uwagi kierowcy, a następnie wstępnie uruchamia układ hamulcowy zbliżając klocki do tarcz. Skraca w ten sposób czas reakcji układu hamulcowego. Jeżeli mimo to kierowca nie zareaguje, a system uzna, że zderzenie z poprzedzającym pojazdem (poruszającym się lub stojącym) jest nieuniknione, układ hamulcowy zadziała w sposób automatyczny.

 - Układ świateł hamowania awaryjnego EBL (Emergency Brake Lamps) włącza miganie świateł stop, jeżeli kierowca zacznie gwałtownie hamować. Następnie wyłącza miganie świateł hamowania i włącza światła awaryjne, ostrzegając w ten sposób innych użytkowników drogi.

Etap 4: Kolizja

Dochodzi do zderzenia. Najważniejsze jest ograniczenie obrażeń, jakich mogą doznać podróżni. Samochody Volvo zapewniają bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki pasom bezpieczeństwa, napinaczom pasów bezpieczeństwa, poduszkom powietrznym, kurtynom powietrznym i mocnej klatce bezpieczeństwa. Rozwiązania te czynią Volvo jednymi z najbezpieczniejszych aut w swoich klasach. Jednocześnie każdy samochód Volvo jest tak zbudowany, aby zapewnić bezpieczeństwo osobom w innych pojazdach, a także pieszym użytkownikom dróg.

 - Zmniejszenie prędkości uderzenia. Jeżeli zderzenie jest nieuniknione, funkcja automatycznego hamowania zmniejszy prędkość uderzenia.

 - Kontrolowane strefy zgniotu: struktura przedniej części nadwozia Volvo jest podzielona na kilka stref, które odznaczają się różnym stopniem deformacji podczas zderzenia. Elementy struktury znajdujące się bliżej kabiny samochodu odkształcają się w mniejszym stopniu niż elementy zewnętrzne. Celem tak zaprojektowanej struktury jest ochrona podróżnych, dzięki zachowaniu kabiny w nienaruszonym stanie.

 - Dolne wzmocnienie poprzeczne służy ochronie osób podróżujących w niższym pojeździe. Rama przedniego zawieszenia w nowym Volvo XC60 została wyposażona w dolne wzmocnienie poprzeczne umieszczone na wysokości zderzaka w typowym samochodzie osobowym. Podczas zderzenia wzmocnienie przyspieszy działanie systemów bezpieczeństwa w drugim samochodzie, przez co zmniejszone zostanie ryzyko obrażeń ciała jego podróżnych.

 - Przednia część pojazdu zapewnia lepszą ochronę pieszych. Zderzaki samochodów Volvo o płynnych kształtach mają specjalną budowę, dzięki której pochłaniają energię uderzenia. Zmniejszono w ten sposób ryzyko urazów nóg. Ponadto pokrywa komory silnikowej silnika ma lekko wznoszący się profil, a od spodu strukturę plastra miodu, dzięki czemu również pochłania energię uderzenia.

 - Zwarte, poprzecznie ustawione silniki: wszystkie samochody Volvo mają silniki umieszczone poprzecznie, które napędzają koła przednie. Poprzeczne ustawienie silnika zapewnia więcej miejsca odkształcającym się elementom przedniej części nadwozia i zmniejsza niebezpieczeństwo wtargnięcia jednostki napędowej do kabiny w przypadku zderzenia czołowego.

 - Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa zostały wynalezione w 1959 roku przez inżyniera Volvo, Nilsa Bohlina. Od tego czasu stanowią one standardowe wyposażenie samochodów Volvo. Obecnie pasy bezpieczeństwa znajdują się na wyposażeniu wszystkich samochodów produkowanych na świecie. Można zatem powiedzieć, że w każdym samochodzie tkwi cząstka Volvo.

 - Napinacze pasów bezpieczeństwa w chwili zderzenia dociskają pasy do ciał osób znajdujących się w pojeździe, ograniczając niekontrolowane przemieszczanie się ciała. Zapewniają w ten sposób doskonałą ochronę.

 - Układ przygotowujący pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne do zadziałania PRS (Pre-Prepared Restraints) to nowa funkcja w nowym Volvo XC60. Czujnik laserowy mierzący odległość od obiektów przed samochodem pozwala elektronicznym układom sterującym dopasować działanie poduszek powietrznych i adaptacyjnych ograniczników siły napięcia pasów bezpieczeństwa do przewidywanej siły uderzenia. Układ PRS pozwala ograniczyć obrażenia podróżnych.

 - Poduszki powietrzne. Volvo Cars nieustannie udoskonala rozwiązania mające na celu ochronę w przypadku uderzenia w bok i przód pojazdu. Volvo, jako pierwszy producent samochodów na świecie, wprowadziło boczne poduszki powietrzne i kurtyny powietrze umieszczone w fotelach.

 - Chroniący przed skutkami uderzeń bocznych układ SIPS (Side Impact Protection System) stanowi doskonałe połączenie różnych elementów wykonanych ze stali o wysokiej wytrzymałości, dzięki czemu ogranicza możliwość naruszenia kabiny. Oficjalne statystyki potwierdzają, że układ SIPS i boczne poduszki powietrzne przyczyniły się do zmniejszenia liczby poważnych urazów klatki piersiowej o ponad 50%.

 - Układ WHIPS (Whiplash Protection System) zapobiega urazom kręgów szyjnych. Jest jednym z najskuteczniej działających tego typu systemów na świecie. W przypadku uderzenia w tył pojazdu oparcie przedniego fotela odchyla się do tyłu, zmniejszając tym samym siły działające na ciało pasażera. Podobnie dzieje się, kiedy cofamy dłoń łapiąc lecącą piłkę.

 - Laminowane szyby. Dostępne opcjonalnie w modelu XC60 panoramiczne okno dachowe jest laminowane, co ogranicza ryzyko zasypania podróżnych odłamkami szkła. Pozostałe szyby również mogą być laminowane, dzięki czemu wzrasta komfort we wnętrzu pojazdu. Dodatkowo zabezpieczają samochód przed włamaniem.

 - Dwustopniowe podwyższenie dla dziecka. Na początku lat 70. Volvo jako pierwszy producent samochodów stworzył własne foteliki dziecięce. W roku 2007 firma zaprezentowała nowe rozwiązanie: dwustopniowe podwyższenie dla dziecka. Pozwala ono na właściwe ułożenie biodrowej części pasa bezpieczeństwa wokół miednicy dziecka oraz posadzenie małego pasażera na odpowiedniej wysokości, dzięki czemu będzie mógł obserwować, co dzieje się za oknem. Podwyższenie wyposażono w pas bezpieczeństwa, który dopasowany jest do masy ciała dziecka. Dodatkowo, wydłużone kurtyny powietrzne chronią głowę dziecka.

 - Zaczepy fotelików dziecięcych – ISOFIX: Volvo było jednym z inicjatorów wprowadzenia standardowego systemu mocowań ISOFIX. System ISOFIX pozwala łatwo zamocować fotelik dziecięcy we właściwej pozycji we wszystkich typach samochodów, które są wyposażone w takie mocowania.

Etap 5: Po wypadku

Volvo może się pochwalić latami doświadczeń w zakresie analiz wypadków, w których uczestniczyły samochody Volvo, oraz badaniu ich następstw. Przy odtwarzaniu zdarzeń bezpośrednio poprzedzających wypadek, Volvo Cars korzysta również ze szczegółowych analiz i rekonstrukcji prowadzonych przez inne firmy. Zdobyta w ten sposób wiedza jest wykorzystywana podczas tworzenia nowych rozwiązań podnoszących poziom bezpieczeństwa.

 - Usługa Volvo On Call. Kiedy w wyniku zderzenia uruchomione zostały napinacze pasów bezpieczeństwa i napełnione zostały poduszki powietrzne, nadajnik znajdujący się w samochodzie informuje o tym pracownika centrali, która działa 24 godziny na dobę. Pracownik może natychmiast uzyskać informacje na temat dokładnego położenia samochodu, co pozwoli mu szybko zorganizować pomoc. Kierowca może również powiadomić centralę o powstałej sytuacji awaryjnej naciskając przycisk SOS. Usługa Volvo On Call jest dostępna na wybranych rynkach europejskich. Można ją zamówić jako opcję w połączeniu z integralnym telefonem GSM.

Bernt Ejbyfeldt - nowy wiceprezes Volvo Car...
Autor: gadzetoman76
Tagi: zmiany   volvo   prezes  
04 marca 2008, 17:21
1 marca 2007 Bernt Ejbyfeldt obejmie funkcję wiceprezesa Volvo Car Corporation, odpowiedzialnego za dział zakupów.  Przez ostatnie pięć lat był on prezesem firmy przemysłowej Konstruktions-Bakelit AB, będącej dostawcą branży motoryzacyjnej. Poprzednio przepracował w Volvo Car Corporation 25 lat, rozpoczynając pracę jako 20-latek.

W 1998 roku rozpoczął pracę w dziale zakupów, w którym piastował szereg stanowisk, między innymi stanowisko dyrektora ds. zakupów w pierwszym projekcie Volvo S80 (wprowadzonym w 1998 r.) oraz osoby odpowiedzialnej za zakup materiałów produkcyjnych.