Od stycznia do maja AUDI AG sprzedała na
całym świecie ponad 426.200 samochodów.
Oznacza to wzrost o 1,5 procent.
W maju sprzedaż Audi wzrosła o 0,8 procenta w
porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego i wyniosła 88.200 aut.
Rynkami, które najbardziej przyczyniły się do wzrostu były ponownie rejon Azji
i Pacyfiku oraz Europa Wschodnia.
„Na 2008 rok założyliśmy sprzedaż w wysokości
miliona samochodów, przy czym spodziewaliśmy się, że największy przyrost w porównaniu z rokiem
ubiegłym nastąpi w drugim półroczu” – powiedział szef Audi Rupert Stadler i dodał: „Sprzedaż w pierwszych pięciu miesiącach już przekroczyła zaplanowaną
wielkość.” Pierwsze półrocze dla AUDI AG stało pod znakiem zmiany modelu Audi
A4. Po wprowadzeniu na rynek A4 Limousine, w maju w całej Europie rozpoczęła się sprzedaż nowego A4 Avant. Aby zrealizować dużą liczbę zamówień na swój najpopularniejszy model, AUDI AG po raz pierwszy rozdzieliło produkcję na Ingolstadt i Neckarsulm –
limuzyna jest zatem po raz pierwszy produkowana w obu niemieckich zakładach.
Podczas, gdy założoną wielkość produkcji A4 Limousine uzyskano w ostatnim
miesiącu, produkcja A4 Avant osiągnie swoją pełną wydajność w czerwcu.
Członek Zarządu ds. Marketingu Peter
Schwarzenbauer wyjaśnił: „Dla naszej sprzedaży decydujące znaczenie ma właśnie
A4 Avant: tylko w Europie, gdzie sprzedajemy około 70 procent samochodów, udział procentowy wersji Avant w
naszej najczęściej sprzedawanej serii modeli wynosi 60 procent.” W Europie w pierwszych miesiącach wzrost sprzedaży został przyhamowany w wyniku zmiany modelu, zatem pełna dostępność nowej generacji A4 Avant od
sierpnia przyczyni się do znacznego wzrostu sprzedaży.
Schwarzenbauer: „Zaplanowaną roczną rekordową
sprzedaż osiągniemy przede wszystkim dzięki kontynuacji ofensywy produktów.
Dzisiaj Audi dysponuje najmłodszą paletą modeli w przemyśle motoryzacyjnym. Doskonałe produkty i szeroko zakrojona ofensywa sprzedaży pozwalają nam znaleźć
coraz więcej klientów na całym świecie.”
Sprzedaż aut z czterema pierścieniami, której
wzrost w drugim półroczu miał opierać się przede wszystkim na pełnej
dostępności nowych modeli, otrzymała w pierwszych miesiącach dodatkowy impuls z regionu Azji i Pacyfiku. Tutaj Audi nadal rejestruje dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
W pierwszych pięciu miesiącach nabywców znalazło 65.000 samochodów (2007:
53.879 aut), czyli plus 20,6 procent. W maju Audi sprzedało w tym regionie
12.600 aut (2007: 10.312 sztuk) – o 22,3 procent więcej, niż w maju 2007 roku.
Chiny (wraz z Hongkongiem), największy rynek
zagraniczny Audi, uzyskały w maju wzrost sprzedaży w wysokości 26 procent: 9.727 klientów kupiło tutaj
Audi (2007: 7.717 aut). Od stycznia do maja było to 50.180 klientów, o 23,4
procent więcej, niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku (2007: 40.678
sztuk).
Marka z Ingolstadt zanotowała większą
sprzedaż także w Japonii, wbrew ogólnym tendencjom: podczas gdy cały rynek
samochodów importowanych w maju, podobnie jak na początku roku, wyraźnie skurczył się, Audi sprzedało o 2,7 procent więcej pojazdów, niż w 2007 roku (2007: 1.187 aut, 2008 - 1.219).
Również na antypodach sprzedaż utrzymuje tendencję wzrostową:
w pierwszych pięciu miesiącach w Australii sprzedanych zostało 4.197 samochodów,
czyli o 33,4 procent więcej; w maju sprzedaż 824 aut oznacza wzrost nawet o
34,9 procent (2007: 611 sztuk).
W Europie Wschodniej w okresie od stycznia do maja modele Audi znalazły o 13,5 procent więcej nabywców (18.300 aut), niż w porównywalnym okresie roku
ubiegłego (2007: 16.156 szt.); w maju sprzedaż wzrosła o 8,6 procent do 3.550 samochodów (2007: 3.275). Na stale rosnącym rynku rosyjskim w pierwszych pięciu miesiącach Audi odnotowało wzrost sprzedaży o 21,3 procent
do 6.992 samochodów (2007: 5.766 szt.) i o 9,2 procent w maju
(1.482 samochody, w 2007: 1.357 egzemplarzy). Najmocniejszym rynkiem
europejskim dla Audi była Wielka Brytania: w pierwszych pięciu miesiącach
klienci kupili 49.495 samochodów, czyli o 4,9 procent więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej (2007: 47.187). W maju sprzedaż
wzrosła o 8,3 procent do 9.178 sztuk (2007: 8.476 samochodów).