Archiwum 08 czerwca 2008


NOWY SAMSUNG E251 – WYGODA W KIESZENI
Autor: gadzetoman76
08 czerwca 2008, 13:34

 

E251 to najnowszy slider marki Samsung, charakteryzujący się przede wszystkim wygodą i prostotą obsługi.

Kompaktowy (99,5x49,5x14,1mm) i funkcjonalny, stanowi godną kontynuację swojego popularnego poprzednika – modelu E250. W E251 znaleźć można paletę najbardziej przydanych funkcji multimedialnych: aparat fotograficzny VGA z możliwością nagrywania wideo, odtwarzacz MP3, Bluetooth oraz dostęp do poczty elektronicznej i sieci WAP. Dane pobrane z wykorzystaniem oprogramowania EDGE można zapisać we wbudowanej pamięci 20 MB albo na kartach  pamięci  microSD. W podróży przyda się radio FM z RDS – by posłuchać swoich ulubionych stacji muzycznych lub serwisów informacyjnych. W każdym momencie można wysłać swoich znajomych z wiadomość MMS, by podzielić się z nimi wrażeniami wartymi zapamiętania.

 

Najnowszy model E251 posiada organizator pomocy w codziennych zadaniach: kalendarz, terminarz i notatnik. Wraz z zegarem, budzikiem i kalkulatorem system pozwala zapanować nad organizacją czasu. W książce telefonicznej można zapisać dane kontaktowe 1000 osób.

 

E251 oferuje również funkcję wiadomości alarmowych (dostepną tylko w telefonach Samsung). Wystarczy, że przyciśniesz cztery razy boczny przycisk na obudowie a telefon automatycznie wyśle na wprowadzony wcześniej numer wiadomość sms powiadamiającą, że jesteś w niebezpieczeństwie. Ponadto, jako uzupełnienie Samsung E251 ma również funkcję „Mobile Tracker”, która umożliwia odnalezienie telefonu w przypadku jego kradzieży. Przy zmianie karty SIM telefon automatycznie wysyła wiadomość sms z informacją o numerze karty na wprowadzony wcześniej przez użytkownika numer. Ten model ma jeszcze jedną ciekawą funkcję. To coś dla globtroterów: funkcja automatycznej aktualizacji strefy czasowej służy do automatycznego ustawiania lokalnego czasu na podstawie danych z sieci GSM.

 

Telefon E251 dostępny jest w sprzedaży cenie SUGEROWANEJ brutto 399 zł.

VEDIA MoFi – milusińskie futerały
Autor: gadzetoman76
08 czerwca 2008, 13:24

VEDIA S.A. spółka notowana na rynku New Connect, wprowadzi do oferty uniwersalne futerały na odtwarzacze audio-video oraz telefony. VEDIA MoFi - bo tak nazywa się seria futerałów, dostępna będzie w 6 kolorach. Głównymi zaletami futerałów MoFi jest elegancki wygląd i dobra ochrona urządzenia.

Telefony komórkowe i odtwarzacze audio-video stały się nieodzownym towarzyszem dnia dla bardzo wielu Polaków. Dlatego VEDIA wprowadza do sprzedaży futerały, które pozwolą chronić urządzenie przed zarysowaniami obudowy, wyświetlacza oraz uszkodzeniami.

Futerały VEDIA MoFi to propozycja polskiej marki dla wciąż bardzo ubogiego rynku akcesoriów w Polsce. Ciekawych futerałów ochronnych na rynku jest cały czas mało a te, które są dostępne często nie prezentują się ciekawie.  

MoFi proponuje całkowicie nowe podejście. Sześć ciekawych kolorów, solidne wykonanie, mini zawieszka, o którą można zahaczyć smycz. To podstawowe zalety uniwersalnych futerałów na multimedia - VEDIA MoFi.

Kolory w jakich dostępne będą futerały MoFi to: brąz, czerń, pomarańcz, zieleń, czerwień oraz jasny odcień szarości. Wszystkie wykonane z grubego lecz lekkiego i bardzo miękkiego materiału który doskonale chroni odtwarzacz przed powstawaniem rysek. Doskonale także złagodzi skutki upadku urządzenia na ziemię.

Zewnętrzne wymiary futerału to 115×75 mm, wewnątrz zmieści się urządzenie nie większe niż 100 (w) × 55 (sz) × 15 (g) milimetrów. Jak informuje przedstawiciel VEDIA S.A. może jeszcze przed końcem roku pojawią się futerały w innych rozmiarach.

Futerały VEDIA MoFi to kolejna pozycja na liście oferowanych przez VEDIA S.A. akcesoriów. W sprzedaży MoFi znajdą się na początku lipca 2008 roku w cenie 19,90 zł, niezależnie od koloru.

Już teraz VEDIA zapowiedziała, że przy okazji premiery szykuje ciekawe promocje cenowe ze współpracującymi sieciami handlowymi – między innymi z EMPIKiem. Szczegóły akcji zostaną wyjawione na stronie vedia.pl wraz z informacją o premierze VEDIA MoFi.

Apolonia maskotką Polski podczas Expo 2008...
Autor: gadzetoman76
08 czerwca 2008, 13:23

Apolonia - tak na imię ma maskotka, którą Euro RSCG 4D przy wsparciu Euro RSCG Sensors zaprojektowała z okazji tegorocznej wystawy Expo 2008, która odbywać będzie się w Saragossie, w Hiszpanii.

Apolonia, to kobieca metafora Polski oraz partnerka dla Flavia - maskotki znanej dobrze wszystkim Hiszpanom. Kształt, charakter, a także wygląd Apolonii wpisuje się w ogólną strategię prezentacji Polski na Expo 2008. Rok 2008 dla Expo 2008 to rok wody, naturalnych zasobów wodnych istotnych dla każdego z krajów biorących udział w wystawie. Kampania komunikacyjna Polski, a także stoisko na Expo 2008 będzie zatem wpisywało się w ten motyw przewodni. A do wszystkich, którzy zdecydują się je odwiedzić uśmiechnie się Apolonia - polska dziewczynka, w niebieskiej, wodnej sukience. Zatem zapraszamy do Hiszpanii!

Nowe Porsche 911 z bezpośrednim wtryskiem...
Autor: gadzetoman76
08 czerwca 2008, 07:32

 

5 lipca Porsche wprowadza na rynek nową generację 911. Cztery nowe modele – dwa coupe i dwa kabriolety – z klasycznym napędem na tył, charakteryzuje jeszcze większa dynamika jazdy dzięki nowym sześciocylindrowym silnikom typu bokser o pojemnościach 3,6 i 3,8 litra.

Zastosowany po raz pierwszy w samochodzie sportowym Porsche bezpośredni wtrysk benzyny wraz z dostępną jako opcja nową skrzynią biegów (PDK) nadaje „jedenastce” jeszcze bardziej sportowy charakter.

 

Równocześnie nowe technologie pozwoliły poprawić i tak już wzorcową wydajność - Carrera coupe z PDK zużywa zaledwie 9,8 litra benzyny na 100 km. Zużycie paliwa we wszystkich nowych Carrerach nie przekracza granicznej wartości 11 litrów na 100 km. Dzięki temu emisja CO2 zmniejszyła się o około 15%.

 

W Carrerze 911 z silnikiem 3,6 l  moc wzrosła o 20 KM do 345 KM (254kW). Moc większą
o 30 KM ma Carrera S z silnikiem 3,8 l – 385 KM (283kW). Dzięki tym parametrom Carrera S coupe osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h.

 

W „jedenastkach” nowej generacji po raz pierwszy dostępna jest jako opcja skrzynia biegów  PDK. Dysponuje ona 7 biegami do przodu i łączy w sobie komfort skrzyni automatycznej oraz dynamikę przełączania sekwencyjnej skrzyni sportowej. Ponieważ PDK dysponuje także funkcją automatyczną zastępuje w modelach Carrera i Carrera S stosowaną dotychczas skrzynię Tiptronic S. Dzięki zoptymalizowanym i adaptacyjnym programom przełączania PDK poprawia przyspieszenie i zmniejsza zużycie paliwa.

Porsche opracowało zasadę zmiany biegów z wykorzystaniem dwóch sprzęgieł – bez utraty siły ciągu i przerw w przełączaniu – 25 lat temu dla sportu motorowego.  Kierowcy legendarnych samochodów ze Stuttgartu mogli przyspieszać szybciej niż konkurencja, dodatkowo trzymając obie ręce na kierownicy.

 

Carrera coupe z nową siedmiobiegową skrzynią PDK przyspiesza od 0 do 100 km/h
w 4,5 sekundy – o 0,2 s szybciej niż z manualną skrzynią sześciobiegową.  Dla klientów, którzy oczekują optymalnej dynamiki Porsche oferuje dodatkowo do PDK pakiet Sport Chrono Plus z polepszającym przyczepność kół w momencie ruszania Launch Control, które umożliwiają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 s.

 

Nowa generacja 911 rozpoznawalna jest poprzez innowacje stylistyczne w przedniej i tylnej części nadwozia oraz nową technikę świetlną wykorzystującą diody LED. Sylwetka nowej 911tki jest teraz jeszcze bardziej rozpoznawalna dzięki diodowym światłom do jazdy dziennej oraz biksenonowym reflektorom – wyposażenie seryjne we wszystkich nowych modelach Carrera – a także diodowym światłom tylnym. Jako dodatkową opcję zwiększającą bezpieczeństwo Porsche oferuje dla wszystkich modeli dynamiczne oświetlenie zakrętów.

 

Audi R10 TDI po raz pierwszy z biopaliwem...
Autor: gadzetoman76
08 czerwca 2008, 07:31

 

Światowa premiera w sporcie motorowym: w 24-godzinnym wyścigu  Le Mans 2008 w dniach 14-15 czerwca wystartują trzy Audi R10 TDI zespołu Audi Sport Team Joest napędzane biopaliwem następnej generacji, produkowanym z odpadów roślinnych. Stosowanie tego paliwa umożliwia redukcję emisji dwutlenku węgla nawet o 90 procent.

 

Od 2006 roku Audi wystawia w wyścigach samochodów sportowych swoje  R10 TDI o mocy 650 KM, które już dwukrotnie wygrało znany długodystansowy wyścig na torze Le Mans. Od początku model R10 napędzany jest paliwem do silników wysokoprężnych Shell V-Power, wyprodukowanym przez firmę Shell, partnera koncernu w dziedzinie rozwoju. To wyjątkowo wydajne paliwo syntetyczne powstaje z gazu ziemnego w procesie o nazwie Gas to Liquids (GTL). Paliwa zawierające ten składnik są już dzisiaj dostępne na stacjach benzynowych.

 

Przy trzecim starcie Audi R10 TDI w Le Mans obok znanego już składnika GTL do paliwa dodana będzie niewielka ilość biopaliwa następnej generacji  o nazwie BTL (Biomass To Liquids). Paliwo to jest uzyskiwane z odpadów pochodzenia biologicznego, które nie mogą być wykorzystywane jako żywność, na przykład z odpadów drewna. BTL zapewnia zmniejszenie emisji CO2 nawet do 90 procent, w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym.

 

Mimo że paliwa alternatywne BTL i GTL wyprodukowano z różnych surowców, oba są praktycznie bezzapachowe i nie zawierają siarki. Łączą w sobie wysoką jakość i efektywne spalanie z niewielką emisją substancji szkodliwych.

 

„Audi wcześnie zdecydowało się na zastosowanie biopaliwa następnej generacji w Le Mans” – tłumaczy Michael Dick, Członek Zarządu AUDI AG ds. Rozwoju Technicznego. „Podkreśla to naszą filozofię, aby wykorzystywać  Le Mans jako pole testowe dla nowych technologii, które później udostępnimy naszym klientom w samochodach seryjnych. Regulamin Automobile Club de l’Ouest (ACO) dopuszcza stosowanie paliw alternatywnych.  I my to konsekwentnie wykorzystujemy”. Znany ze swojej efektywności silnik V12 TDI z Audi R10 TDI przeszedł już pomyślnie próby na stanowisku kontrolnym i podczas jazd testowych na nowym paliwie.