W Sopocie trwa impreza Ericsson Sailing Tour
- A Multimedia Experience, podczas której firma Ericsson prezentuje
rozwiązania z obszaru multimediów. Jednym z nich jest Mobile TV -
według badań konsumenckich przeprowadzonych przez Ericsson i stację CNN
najbardziej pożądana przez użytkowników aplikacja, którą chcieliby mieć
w swoim telefonie komórkowym.
Jak
wykazały badania przeprowadzone w 2007 roku przez Ericsson i CNN
istnieje duża grupa użytkowników komórek, która już w tej chwili
regularnie korzysta z dodatkowych usług, poszukuje w sieci informacji,
dzwonków, tapet, muzyki i gier. Z pewnością na tym nie poprzestaną,
bowiem wraz z postępem technicznym rosną oczekiwania klientów względem
urządzeń. Ton trendom na rynku telekomunikacyjnym najczęściej nadają
młodzi ludzie, o których dzisiaj mówi się „digital native". Są to
osoby, dla których korzystanie z nowoczesnych urządzeń w celu
komunikowanie się z otoczeniem jest zupełnie naturalne. Właśnie oni we
wspólnym badaniu Ericsson i CNN wskazali na Mobile TV jako najbardziej
atrakcyjną aplikację, którą chcieliby mieć w swojej komórce.
Mobile
TV to aplikacja dla telefonu komórkowego oraz połączony z nią zestaw
funkcji i sprzętu zainstalowanych w sieci operatora. Umożliwiają one
korzystanie z interaktywnej telewizji na telefonie komórkowym trzeciej
generacji. W celu wygodnego oglądania programów na telefonie odbiorcy
instalowana jest specjalna aplikacja Java, która umożliwia łatwe i
szybkie nawigowanie między kanałami oferowanymi przez operatora.
Rozwiązanie Mobile TV prezentowane przez firmę Ericsson w
przeciwieństwie do innych systemów telewizji mobilnej, umożliwiają
szybkie, trwające do 5 sekund, przełączanie programów.
Z
Mobile TV już korzystają miliony użytkowników na całym świecie.
Dotychczas Ericsson odnotował ponad 170 komercyjnych wdrożeń usług
Mobile TV w ponad 170 krajach. Operatorzy Orange i SFR we Francji
pozyskali 1,2 mln abonentów Mobile TV dostępnej w sieci 3G notując tym
samym ponad 40 procentowy wzrost liczby użytkowników w stosunku do
wcześniejszego kwartału.
Według danych operatora
TDC Denmark każdy unikalny użytkownik ogląda mobilną telewizję
przeciętnie przez 9-10 minut dziennie. Przykłady wielu operatorów
wskazują na to, że Mobile TV jest usługą oferowaną w przystępnej cenie.
Przykładowo abonenci Vodafone w Niemczech z pakietu podstawowych
programów korzystają za darmo, płacą tylko za oglądanie kanałów
rozrywkowych ok. 10 euro miesięcznie. Podobną cenę za tą usługę ustalił
operator Orange we Francji oferujący 60 kanałów live TV oraz 3000 Video
on Demand.