Najnowsze wpisy, strona 16


Odjazdowe PSP na rocznicę :)
Autor: gadzetoman76 | Kategorie: Newsy  Apple  Zakręcone  Gry Komputerowe 
15 czerwca 2008, 08:55

Z okazji 10-lecia PSP Sony wypuszcza na europejski (tak, nie na amerykański rynek :)) zupełnie odjechane PSP.

 

sony

 

Z okazji jubileuszu PSP jest posrebrzane (czemu nie pozłacane) oraz ma niesamowite grawerki rodem z pewnej gierki. Ciekawe czy rzeczywiście jest to seria limitowana, czy kolejny marketingowy chwyt rodem z pewnego napoju energetycznego. Z pewnością jednak korzystna jest jego cena (około 180 euro) oraz fakt, że będzie dostępny tylko w Europie.

 

Już jednak widzę, jak oni nam Apple, my im srebrne PSP. Pięknie, co?

Kastetowy kubek do kawy
Autor: gadzetoman76 | Kategorie: Newsy  Zakręcone  Urządzenia domowe 
15 czerwca 2008, 08:51

Kastetowy kubek do kawy - why not :)

 

abotas.com

 

 

Ten mega wynalazek jest teraz hitem w Stanach. Niestety, jest on tam hitem, bo jest fajny, odjazdowy i coolerski. Nie ma nic wspólnego z kastetem i rąbaniem po głowie kolejnego sędziego. Pewnie inaczej kombinują już nasi eksportowi kibole. Podczas meczy z takiego kubka będą pić co nieco legalnie. Po meczu rozbijamy kubek, zostawiamy sobie kastet i napieprzamy wroga. Bez sensu, ale taka jest polka rzeczywistość.

 

 

Wyścigowe paliwo Shell V-Power z domieszką...
Autor: gadzetoman76 | Kategorie: Newsy  Ekologia  Ciekawostki 
Tagi: shell   paliwo   domieszki  
14 czerwca 2008, 09:15

Shell kolejny raz udowodnił swoje innowacyjne podejście oraz zaangażowanie w tworzenie i rozwój jeszcze bardziej wydajnych paliw. Poprzez wprowadzenie domieszki BTL (technologia: Biomass to Liquids) do paliwa wyścigowego Shell V-Power Diesel uzyskał paliwo bardziej przyjazne środowisku. Po raz pierwszy zostanie ono zastosowane 14 czerwca we Francji podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

Pierwszy raz w historii wyścigu Le Mans wykorzystane zostanie biopaliwo drugiej generacji. Dowodzi to roli wyścigu, jako pola testowego dla nowych technologii oraz paliw innowacyjnych, w tym także biopaliw. Shell V-Power Diesel zawiera także paliwo syntetyczne GTL (Gas to Liquids - technologia upłynniania gazu), pochodzące z naturalnego gazu, co zapewnia bardzo czyste i wydajne spalanie.

BTL to bardzo wydajne paliwo syntetyczne do silników diesla, wykonane z biomasy typu niespożywczego (non-food), takiej jak pozostałości leśne lub odpady drewna, co daje możliwość redukcji CO2 aż do 90% w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym.

Ten nowy rodzaj biopaliwa zostanie dodany do paliwa wyścigowego Shell V-Power Diesel wraz ze stosowanym już wcześniej komponentem GTL, który obecnie produkowany jest na skalę komercyjną i wykorzystywany w paliwie Shell V-Power Diesel od roku 2006.

W 2006 roku Shell wraz z Audi Sport zapoczątkowali nowy rozdział w historii sportów motorowych - prezentując pierwszy samochód z silnikiem diesla, który zwyciężyłw 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Swój sukces firmy Audi Sport i Shell powtórzyły także w roku kolejnym, 2007.

Przy rozwoju paliwa BTL grupa Shell współpracuje z niemiecką firmą CHOREN Industries GmbH. Ośrodek CHOREN wyprodukował komponent BTL, który mieszany jest z paliwem Shell V-Power Diesel wykorzystywanym podczas wyścigu Le Mans, a w ciągu najbliższych 12 miesięcy pierwsza na świecie pilotażowa fabryka firmy CHOREN, mieszcząca się we Freibergu w Niemczech, rozpocznie produkcję paliwa na skalę masową.

Richard Karlstetter, Dyrektor Techniczny w dziale paliw wyścigowych Shell, przyznał: „To wciąż początki wprowadzania paliw BTL, a sporty motorowe to doskonała okazja dla Shell, by je przetestować. Cieszymy się, że możemy zademonstrować wydajność paliwa wyścigowego Shell V-Power Diesel, opartego zarówno na GTL, jak i BTL”.

Ulrich Baretzky, Szef Działu Technologii Silników w Audi Sport, oświadczył: „Kluczową częścią sukcesu Audi R10 TDI na wyścigu Le Mans jest zapewnienie właściwego paliwa, które sprawi, że samochód będzie miał więcej mocy przez dłuższy czas. Shell V-Power Diesel w sposób bardzo istotny przyczynia się do sukcesów, jakie odnosi Audi Sport podczas Le Mans".

Daniel Poissenot, wiceprezydent ds. sportowych w Automobile Club l’Ouest (ACO), organizacji zarządzającej wyścigiem Le Mans, powiedział: „Biopaliwo drugiej generacji zostanie po raz pierwszy wykorzystane podczas wyścigu Le Mans, podkreślając tym samym rolę zawodów w testowaniu nowych technologii”.

Shell V-Power Diesel jest wysoce wydajnym olejem napędowym zaprojektowanym tak, aby dawać nowoczesnym silnikom diesla więcej mocy przez dłuższy czas. Obecnie jest ono dostępne na ponad 7 tysiącach stacji w całej Europie, a naukowcy firmy Shell wykorzystali tę samą technologię paliwową stosowaną w ogólnie dostępnym paliwie Shell V-Power Diesel, aby stworzyć specjalne paliwo wyścigowe na rajd Le Mans.

Dodatkowe informacje:

Royal Dutch Shell plc jest brytyjsko-holenderskim koncernem petrochemicznym, którego siedziba główna mieści się w Hadze, ale akcje grupy obecne są na giełdach w Londynie, Amsterdamie i Nowym Jorku. Koncern Shell działa w ponad 130 krajach, a jego działalność obejmuje: wydobycie ropy i gazu ziemnego; produkcję i sprzedaż upłynnionego gazu naturalnego oraz technologię upłynniania gazu; sprzedaż i transport produktów paliwowych oraz chemicznych; projekty dotyczące odnawialnych źródeł energii, takich jak m. in. wiatr, energia słoneczna oraz biopaliwa. www.shell.com/aboutshell

Działalność koncernu Royal Dutch Shell plc jest dostosowana do rządowych wytycznych dotyczących stosowania biopaliw, a posiadane doświadczenie, wiedza specjalistyczna oraz inne cechy sprawiły, że koncern stał się największym na świecie dystrybutorem biopaliw. Firma współpracuje z wytwórcami biopaliw, aby zabezpieczyć w ten sposób swoje zasoby oraz wspierać świadomość społeczną w kwestiach związanych z ochroną środowiska. Shell jest liderem na rynku rozwoju biopaliw następnej generacji, dzięki wykorzystaniu odpadów roślinnych, które nie pochodzą z upraw spożywczych. Koncern opiera swą produkcję na procesach alternatywnych i wytwarza paliwa o wysokiej wydajności.

CHOREN Industries GmbH jest światowym liderem na rynku systemów gazyfikacji materiałów stałych zawierających węgiel. Firma stała się wiodącym wytwórcą biopaliw syntetycznych (BTL), dzięki procesowi Varbo-V, opatentowanemu na skalę międzynarodową. Ma swoje biura we Freibergu oraz w Hamburgu. W roku 2005 Shell stał się udziałowcem firmy CHOREN Industries oraz jest dostawcą technologii Fischer Tropsch, wykorzystywanej w procesie BTL, zapewniając niezbędne wsparcie techniczne. www.choren.com

Bartosz Chrzanowski zwycięzcą drugiej rundy...
Autor: gadzetoman76 | Kategorie: Newsy  Gry Komputerowe 
Tagi: sport   motoryzacja   ea  
14 czerwca 2008, 09:06

W minioną niedzielę na torze w Bydgoszczy odbyła się kolejna runda Toyo Drift Cup 2008 by PDF. Główną nagrodę, ufundowaną przez Electronic Arts - wydawcę kultowej serii Need for Speed, odebrał Bartosz Chrzanowski.

Druga runda zawodów Toyo Drift Cup 2008 by PDF, która odbyła się 7 czerwca w Bydgoszczy, dostarczyła fanom driftingu wiele emocjonujących przeżyć. Piękna pogoda oraz wysoki poziom zawodów sprawiły, że była to niezapomniana impreza nie tylko dla uczestników, ale i przybyłych kibiców.


Rywalizacja o punkty w klasyfikacji generalnej była bardzo zacięta. Najlepszym kierowcą okazał się Bartosz Chrzanowski jadący BMW 335i (E30). Tym samym przesunął się on w klasyfikacji generalnej z ósmego na trzecie miejsce, które dzieli z Wojciechem Łubkowskim. Zwycięzca rundy w nagrodę otrzymał 2 000 złotych ufundowane przez firmę Electronic Arts. Tuż za Bartoszem Chrzanowskim uplasował się Jacek Sobczak w Nissanie 200SX S14a. Trzeci był Łukasz Wojtczak w Nissanie 200SX S13.

 



Obecnie, po drugiej rundzie, najwięcej punktów w klasyfikacji generalnej mają:

1. Bartłomiej Owczarek w Nissan Silvia S15 (30 punktów) 2. Bartosz Stolarski w Nissan 200SX S14a (28 punktów) 3. Wojciech Łubkowski w BMW 350i (E36) i Bartosz Chrzanowski w BMW 335i (E30) (26 punktów)



Kolejne etapy Toyo Drift Cup 2008 by PFD:

III RUNDA: 11-12 lipca - Koszalin, MotoPark IV RUNDA: 29-30 sierpnia - Łódź / Radom, (do potwierdzenia) V RUNDA & FINAŁY EUROPEAN DRIFT CHAMPIONSHIP: 26-27 września - Poznań, tor "Poznań"

Maciej Polody, jeżdżący w barwach Need...
Autor: gadzetoman76 | Kategorie: Newsy  Gry Komputerowe 
Tagi: sport   motoryzacja   ea  
14 czerwca 2008, 09:04

Pomimo dużych trudności technicznych Nissana S14A, Maciej Polody zajął czwarte miejsce w niedzielnej rundzie Japanese Tuning Show w Wielkiej Brytanii. Tym samym jest coraz bliżej upragnionego podium.

Po starcie w eliminacjach European Drift Championship w Donington Park w Wielkiej Brytanii oraz w Knockhill Circuit w Szkocji, Maciej stał się pretendentem do podium. Po trzecich eliminacjach, które odbyły się 1 czerwca w Silverstone Circuit, zawodnik jest coraz bliżej osiągnięcia celu. Co prawda drifter przegrał z Japończykiem Kumakubo, mistrzem D1GP 2007, ale ostatecznie, pomimo problemów technicznych podczas treningu i samych zawodów, zajął wysokie czwarte miejsce przesuwając się w klasyfikacji generalnej także na czwartą pozycję. Tę część eliminacji wygrał Bret Castle ubiegłoroczny zwycięzca EDC.

 



W zeszłorocznych wyścigach European Drift Championschip Maciej Polody zajął wysoką 5 pozycję. W tym roku wszyscy kibice pokładają ogromne nadzieję w drifterze i jego starcie w 4 rundzie European Drift Championship, która będzie miała miejsce w Santa Pod Raceway w Wielkiej Brytanii.


Maciej Polody jest twarzą popularnej serii gier motorowych Need for Speed, której wydawcą i producentem jest firma Electronic Arts. Najpierw drifter był związany z tytułem Need for Speed Carbon, a następnie z kolejną odsłoną serii - ProStreet.

Harmonogram EDC - European Drift Championship (EDC) 2008:

Runda 4
11-12 lipca, Santa Pod Raceway - Night Race Special Street Round - Wielka Brytania Runda 5
6-7 września, Silverstone Circuit - TRAX Show - Reversed Course - Wielka Brytania Round 6
27-28 września, Poznan Circuit Poland - Castrol EDGE Event - Polska