Archiwum marzec 2008, strona 3


Passat BlueMotion jednym z najbardziej ekologicznych...
Autor: gadzetoman76
Tagi: samochód   gadżet   trendy   ciekawostka   volkswagen   szpan  
26 marca 2008, 18:09

Passat BlueMotion należy do najbardziej ekologicznych samochodów na świecie. 20 marca w Nowym Jorku Międzynarodowe jury „World Car of the Year Awards” przyznało Volkswagenowi ten prestiżowy tytuł. Wyróżnienie odebrał Wolfgang Hatz, Szef Działu Rozwoju Silników w koncernie Volkswagen. „Passat BlueMotion – powiedział Hatz – ze zużyciem paliwa 5,1 litra jest jednym z najoszczędniejszych samochodów w swojej klasie na świecie. Nasza etykieta „BlueMotion” staje się wzorem dla nowej generacji oszczędnych samochodów. Jesteśmy bardzo dumni, że jury „World Car of the Year Awards” docenia naszą wiodącą rolę.”

 

 

Volkswagen ma obecnie siedem modeli BlueMotion: Polo, Golf, Golf Plus, Golf Variant, Jetta, Passat, Passat Variant. W najbliższym czasie liczba ta wzrośnie do dziesięciu. Passat BlueMotion może służyć za przykład nie tylko swoim niskim zużyciem paliwa, lecz również odpowiednio niskimi emisjami dwutlenku węgla wynoszącymi tylko 136 g/km. Passat Variant w wersji BlueMotion także może pochwalić się doskonałym spalaniem (5,2 litra) i niskimi emisjami CO2 (137 g/km). Oba Passaty BlueMotion napędzane są silnikiem TDI o mocy 77 kW / 105 KM.

 

Podczas wyborów do Top 3 „World Green Cars 2008” Passat BlueMotion pokonał wiele modeli hybrydowych i samochodów z ogniwami paliwowymi. Nagroda została wręczona w ramach New York International Auto Show (19-30 marca). Jury składało się z dziennikarzy z 24 krajów.

 

 

Niemiecka premiera Porsche Boxster RS 60...
Autor: gadzetoman76
Tagi: samochód   auto   gadżet   trendy   ciekawostka   motoryzacja   porsche  
26 marca 2008, 14:31

Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, pokaże po raz pierwszy w Niemczech nowego Boxstera RS 60 Spyder. Na 18. Auto Mobil International (AMI), 4 kwietnia swoją premierę będzie miał najmłodszy model z cieszącej się powodzeniem serii Boxster.
Ponadto na targach w Lipsku, mieście, w którym znajduje się drugi - obok macierzystego
w Stuttgarcie - Zuffenhausen - zakład produkcyjny Porsche, zaprezentowane zostaną inne nowości tej marki: innowacyjny układ napędowy przyszłego, wyjątkowo oszczędnego Cayenne z Full Parallel Hybrid oraz samochód wyścigowy Porsche RS Spyder.

 

Odnosząc ósme zwycięstwo w klasyfikacji generalnej w ramach American Le Mans Series (ALMS) 2007 RS Spyder uplasował się na pierwszym miejscu wśród skonstruowanych
i zbudowanych w Niemczech samochodów pod względem ilości międzynarodowych zwycięstw w klasyfikacji ogólnej. A w dodatku RS Spyder podczas swoich zwycięskich wyścigów w Ameryce napędzany był ekologicznym paliwem E10 zawierającym dziesięć procent objętościowych bioetanolu.

 

O wielkich sukcesach z lat 60-tych przypomina najnowsza wersja dwuosobowego samochodu z umieszczonym centralnie silnikiem – Porsche Boxster. RS 60 Spyder swoim kolorem, kształtem, wyposażeniem i filozofią nawiązuje do lat 60-tych, gdy Porsche królowało na torach wyścigowych. Nowy Boxster ze sportowym układem wydechowym, mocą 303 KM (223 kW) i montowanym seryjnie Porsche Active Suspension Management (PASM) z 19-calowymi kołami gwarantuje prawdziwie sportową dynamikę jazdy.
Ten nowoczesny roadster utrzymany w stylu lat 60-tych dysponuje najwyższej jakości wyposażeniem i tak jak jego wzorzec – Porsche 718 RS 60 Spyder z 1960 roku,
będzie produkowany tylko w ilości 1960 sztuk.

 

W prace rozwojowe Porsche pozwala zajrzeć model Cayenne Hybrid, którego innowacyjny układ napędowy zostanie zaprezentowany na AMI. Budowany w Lipsku, wybitnie sportowy samochód terenowy będzie oferowany jeszcze w tym dziesięcioleciu jako tak zwana
„Full Parallel Hybrid“. W tym wyjątkowo efektywnym systemie hybrydowym między silnikiem spalinowym, a przekładnią umieszczony jest silnik elektryczny. Napęd hybrydowy gwarantuje maksymalną oszczędność paliwa oraz możliwość napędzania wyłącznie przez silnik elektryczny, zatem w sposób całkowicie eliminujący emisję substancji szkodliwych.

 

Zakłady Porsche w Lipsku ponownie reprezentowane są na stoisku targowym.
Zwiedzający mogą tam umówić się na wycieczkę po zakładzie, na jazdę (samodzielną lub
z kierowcą) samochodem Porsche na zakładowym torze testowym lub zasięgnąć ogólnych informacji o działalności Porsche w Lipsku. Od 2009 roku w lipskich zakładach planowane jest rozpoczęcie produkcji drugiego obok Cayenne modelu Porsche. Nowy, czterodrzwiowy Gran Turismo Panamera będzie powstawał w rozbudowanym, przystosowanym
do najnowszych metod produkcyjnych zakładzie. Zainteresowani mogą obejrzeć w Internecie obraz transmitowany na żywo z dwóch kamer internetowych ze stoiska targowego Porsche pod adresem www.porsche.com .

 

Porsche można znaleźć na AMI w hali 5. Podczas tegorocznych targów w dniach 5 – 13 kwietnia otwartych codziennie w godzinach 9.00 – 18.00 spodziewane jest około 270.000 gości. Konferencja prasowa Porsche odbędzie się w dniu przeznaczonym dla prasy –
4. kwietnia o godzinie 13.00 na stoisku firmy.

 

„Iron Man“ i Audi R8: Przewaga dzięki...
Autor: gadzetoman76
Tagi: samochód   audi   rok   gadżet   trendy   ciekawostka   obrachunek   zysk  
26 marca 2008, 11:54

Robert Downey Jr. wcielił się w Tony’ego Starka – główną postać zekranizowanego przez Paramount i Marvel Studio komiksu „Iron Man”. Swoją niezwykłą siłę ten bohater zawdzięcza stworzonej przez siebie, wszechstronnej i niezniszczalnej zbroi hightech, która pozwala mu stać się „żelaznym człowiekiem”. Bez tego kombinezonu uwielbiający technikę miliarder ufa możliwościom swojego Audi R8 – i nawet tutaj widać analogie do superbohatera: otwór w masce Iron Mana przypomina diodowe reflektory R8, sztuczne, świecące serce Starka można porównać z umieszczonym centralnie silnikiem samochodu widocznym pod szklaną osłoną, a niezniszczalna zbroja nawiązuje do Audi Space Frame
– ramowej przestrzennej z aluminium wysokiej wytrzymałości. Nie ulega wątpliwości: obie postaci stawiają na „przewagę dzięki technice”.

 

„R8 jest idealnym samochodem dla Tony’ego Starka” – powiedział reżyser „Iron Mana” Jon Favreau. „To techniczne dzieło sztuki. A do tego szybkie, bezpieczne i rzucające się w oczy”. Tony Stark kocha luksus, jest inteligentny, wymagający, w pełni korzysta z życia. I naturalnie wykorzystuje swoje niezwykłe możliwości dla dobra ludzkości – jako Iron Man, jego druga tożsamość, jego supertożsamość. Żaden inny bohater komiksów nie rozumie tak dobrze techniki i możliwości, jakie otwierają innowacyjne i przyszłościowe idee.

 

Takie nastawienie głównego bohatera jest podstawową przyczyną zaangażowania się Audi, ponieważ wzajemne oddziaływanie na siebie głównej postaci, filmu i produktu odgrywają decydującą rolę dla udanego product placementu. „Z jednej strony cechy charakteru i styl życia Tony’ego Starka pokrywają się z cechami przypisywanymi Audi R8. Z drugiej strony ‘Iron Man’ jest jednym z najbardziej znanych i ponadczasowych superbohaterów
na świecie – i dlatego natychmiast wykorzystaliśmy tę szansę” – powiedział Michael Renz, Szef Centralnego Marketingu Audi.  

 

„Takie połączenie musi ze sobą idealnie współgrać także w rzeczywistości
– potwierdza grający główną rolę Robert Downey Jr.: „Wyrosłem
ze świadomością mitu Audi. Pod względem techniki, możliwości, innowacji
i bezpieczeństwa firma ta zawsze przodowała w przemyśle motoryzacyjnym. Tony i ja jesteśmy godnymi ambasadorami Audi – a w każdym razie prawdziwymi fanami tej marki.” To jest bardzo ważny warunek, ponieważ „dopiero, gdy gwiazda filmu identyfikuje się z marką, a jednocześnie wizerunek głównego aktora pasuje do Audi, połączenie staje się wiarygodne
– podsumował Renz. „Mamy właściwie szczęście: wiele hollywoodzkich gwiazd ceni sobie Audi i z własnej, nieprzymuszonej woli decyduje się na markę
z czterema pierścieniami.”

 

Nie tylko Tony Stark jest ambasadorem marki. Jego asystentka Virginia „Pepper” Potts grana przez Gwyneth Paltrow jeździ w filmie Audi S5. Potts jest inteligentną i ambitną kobietą, która dokładnie wie, czego chce. Do jej charakteru idealnie pasuje sportowa dynamika i delikatna elegancja Audi S5. Jej prostolinijność odbija się w jej postępowaniu: staje po stronie Tony’ego Starka jeszcze zanim on zacznie walczyć ze złem tego świata. Jako szef Stark Industries, gigantycznego wielonarodowego koncernu zbrojeniowego miliarder ten okazuje się być zdecydowanym businessmanem. Jego życie zmienia się jednak diametralnie, gdy zostaje uprowadzony w Afganistanie podczas prezentacji swoich najnowszych wynalazków. Celem porywaczy jest zmuszenie go do zbudowania broni o ogromnej sile zniszczenia.

 

W swojej niewoli zamiast broni Stark tworzy rewolucyjny metalowy kombinezon, który pomaga mu w ucieczce. Po powrocie do ojczyzny udoskonala swoją zbroję i rozpoczyna walkę ze spiskiem o globalnym zasięgu. Obok Virginii „Pepper” Potts jego bliskim sprzymierzeńcem jest pułkownik James Rhodes „Rhodey“ (Terrence Howard).

 

Już przed kinową premierą fani i wszyscy zainteresowani filmem mogą wejść
w świat Iron Mana. Na rozbudowanej, stworzonej specjalnie dla filmu internetowej stronie Audi użytkownicy mogą wejść wirtualnie do ściśle tajnego warsztatu Tony’ego Starka w Nowym Jorku. Do wyboru są dwie różne perspektywy: oczyma Tony’ego Starka można obejrzeć trailery i dodatkowe informacje dotyczące filmu. Po wcieleniu się w postać Iron Mana można zobaczyć detale Audi R8 oraz A5 w podczerwieni przy użyciu „Iron Man Vision”. Ponadto strona ta prezentuje historyczne fakty dotyczące Audi
i komiksu „Iron Man”, które można znaleźć w wirtualnym samochodzie wyścigowym Audi R10 TDI.

 

Strona została otwarta 10 marca 2008 roku pod adresem www.audi.com/ironman.

 

Przez cały czas kręcenia filmu Audi R8 zachwycało aktorów i innych pracowników, lecz nie wszyscy byli z niego do końca zadowoleni. Jedna osoba miała kłopot z tym sportowym samochodem, mianowicie reżyser Jon Favreau. Zaplanowane było, iż samochód odegra kluczową rolę w końcówce filmu, to znaczy w sposób widowiskowy zderzy się z filmowym przeciwnikiem Iron Mana. Jednak sceny tej nie wykorzystano przy końcowym montażu. „Zderzenie po prostu było zbyt mało spektakularne. Nasi kaskaderzy próbowali wszystkiego, by z rozmachem przewrócić R8 na dach – to byłaby dramatyczna scena końcowa” – żalił się Favreau. „Ale nie udało się. Nie mogliśmy obrócić samochodu tak, jakbyśmy chcieli – po prostu zbyt dobrze trzymał się drogi.”

 

Nie pozostaje nic innego, niż stwierdzić z przymrużeniem oka: to minus „aktora” Audi R8. Samochód zaprojektowany, skonstruowany i wyprodukowany ręcznie zgodnie z mottem „przewaga dzięki technice” gwarantuje najwyższą dynamikę jazdy, technologiczną przewagę i dzięki napędowi na wszystkie koła quattro idealnie przylega do drogi. I nie daje się przekonać, że swoją widowiskową kraksą mógłby uratować świat. Za to wszystkim innym oczekiwaniom
i wymaganiom potrafi sprostać bez najmniejszego problemu.

 

Kolejnym aktorem w „Iron Man” – obok Roberta Downey Jr., Gwyneth Paltrow, Terrence Howard i naturalnie Audi R8 jest Jeff Brigdes. Film reżyseruje Jon Favreau, scenariusz napisali Mark Fergus, Hawk Ostby, Art Marcum i Matt Holloway. Producentami „Iron Mana” są Avi Arad i Kelvin Feige, executive producers  - Louis D’Esposito, Peter Billingsley, Jon Favreau, Stan Lee i David Maisel.

 

Product-placement ma w Audi długą tradycję: „Odpowiednie umieszczanie samochodów w filmach kinowych jest istotnym elementem naszej strategii komunikacyjnej. Jednak wszystkie działania muszą być zgodne z nadrzędną strategią marki Audi” – powiedział Michael Renz. Dlatego Audi angażuje się tylko w wybrane projekty: spektakularny był udział w „Ja, robot” („I, Robot” 2004). Will Smith jeździł stworzonym specjalnie na potrzeby filmu Audi RSQ, futurystycznym wówczas studium stylistycznym występującego w „Iron Man” Audi R8. Ponadto marka z czterema pierścieniami grała główne „samochodowe” role w klasycznym filmie akcji Johna Frankenheimera „Ronin” (z Jeanem Reno i Robertem de Niro, 1998), oraz w takich filmach jak „Informator” („The Insider” z Russellem Crowe, 1999), Mission Impossible II“
(z Tomem Cruise, 2000), „Przepowiednia” („The Mothman Prophecies“
z Richardem Gere, 2002), „Był sobie chłopiec” („About a Boy“ z Hugh Grantem, 2002), „Legalna blondynka II” (z Reese Witherspoon (2003),
Transporter 2 (Jason Statham, 2005) czy „Ultimatum Bourne’a “ (Matt Damon, 2007).

 

 

 

 

 

 

 

Samsung i550 - drugi telefon w ofercie firmy...
Autor: gadzetoman76
Tagi: cena   firma   gadżet   trendy   ciekawostka   samsung   jakość   ocena  
26 marca 2008, 11:53

Nowy Samsung i550 to smartphone zamknięty w standardowej, jednobryłowej obudowie o wymiarach 115x 53x13,8 mm. Pomimo niewielkich rozmiarów, posiada całkiem spore możliwości: wyposażony w odbiornik nawigacji satelitarnej GPS oraz aktywowanej głosowo funkcji wyznaczania trasy[1] stanowi przydatne urządzenie, które warto z sobą wziąć w podróż – nawet taką po mieście. Umożliwia bowiem kierowcom łatwe określenie kierunku, a w trybie pieszego - ustalanie określonego położenia oraz kierunku, w jakim podąża pieszy.

 

Jak na model jednobryłowy, i550 wyróżnia się stosunkowo dużym – 2,6-calowym – wyświetlaczem LCD. Klawiatura została wyposażona w wygodne, podłużne klawisze, a dodatkowym ułatwieniem jest trackball, umieszczony tuż pod ekranem, dzięki któremu poruszanie się po systemie operacyjnym telefonu jest przyjemniejsze. Całość robi wrażenie designu skierowanego raczej do mężczyzn.

Działający pod kontrolą systemu Symbian S60, Samsung i550 daje użytkownikowi możliwość wyboru spośród tysięcy aplikacji dostępnych w bibliotece S60, a także dostęp do ulubionych zakładek przy pomocy dedykowanych klawiszy skrótu. Oznacza to między innymi swobodne przeglądanie stron internetowych, a także możliwość przeglądania plików biurowych i pracę na kilku programach jednocześnie.

Pole tekstowe:   


Szybkość działania i niezawodność systemu w modelu i550 to m.in. zasługa dobrego procesora Texas Instruments OMAP 2431 o szybkości 450 MHz oraz 150 MB pamięci RAM (+ czytnik microSD). Prędkość przesyłu danych zapewnia technologia HSDPA.  Model SGH-i550 wyposażono w aparat o rozdzielczości 3,2 megapiksela z flashem i autofocusem, odtwarzacz MP3 oraz radio FM. W każdym momencie można podłączyć do niego słuchawki stereofoniczne na wejście minijack 3,5mm i posłuchać muzyki w trybie offline. Dzięki komunikacji Bluetooth 2.0 telefon łączy się z innymi urządzeniami i pozwala na bezprzewodowe rozmowy, na przykład w trakcie jazdy samochodem. Nie zabrakało również możliwości nagrywania filmów wideo (do 3 godzin) oraz co ważniejsze - funkcji edycji takich plików.

 

Samsung i550 dostępny będzie w sprzedaży w wersji z Wi-Fi oraz bez w SUGEROWANEJ przez producenta cenie 1199,00 PLN.

 

Specyfikacja SGH-i550

 

·         Symbian 9.2 S60 3rd Edition z dodatkiem Feature Pack 1

·         HSDPA (3,6 Mb/s), UMTS, EDGE, GSM 900/1800/1900 MHz, +2100 MHz,

·         Wi-Fi (opcjonalnie)

aparat 3.2 mekapiksele z funkcją Autofocus, ekran 2.6″, 262 tysięcy kolorów, TFT, 240x320wbudowany odbiornik GPS, radio FM, Bluetooth 2.0 z A2DP, USB 2.0 High Speed, wejście na 3,5 mm minijack, bateria 1200 mAh, czas pracy/rozmów: 330/8h150 MB pamięci wewnętrznej (+ czytnik kart microSD do 4GB)wymiary: 115 × 53 × 13,8 mm.

* Specyfikacja może ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia.



[1] Funkcja dostępna w zależności od zainstalowanej aplikacji do nawigacji

Audi: Najlepszy rok obrachunkowy w historii...
Autor: gadzetoman76
Tagi: samochód   audi   rok   gadżet   trendy   ciekawostka   obrachunek   zysk  
25 marca 2008, 17:25

W roku obrachunkowym 2007 koncern Audi ponownie pobił rekordy pod względem wielkości produkcji, ilości sprzedanych samochodów, obrotów i wyników. „Patrzymy na najlepszy rok finansowy w historii naszego przedsiębiorstwa: Po pierwsze - po raz dwunasty z kolei osiągnęliśmy rekordową wielkość sprzedaży. Po drugie – udało nam się podnieść wszystkie najistotniejsze parametry finansowe na nowy, rekordowy poziom. Nazywamy to wzrostem jakościowym. Bo tylko wzrost przynoszący zyski gwarantuje naszą długotrwałą konkurencyjność
na rynku” – powiedział na rocznej konferencji prasowej w Ingolstadt Rupert Stadler, Prezes Zarządu AUDI AG

 

Zwiększając ilość samochodów przekazanych klientom o 5,7 procent koncern Audi podwyższył także przychody ze sprzedaży w roku obrachunkowym 2007. Osiągnęły one rekordową wartość 33.617 mln € (31.142)*, co oznacza wzrost o 7,9 procenta. Znacznie poprawił się również wynik z działalności operacyjnej – osiągnął wysokość 2.705 mln € (2.015), co oznacza wzrost
aż o 34,5 procent.

 

„Jest to jednocześnie najwyższy wynik z działalności operacyjnej w historii naszego przedsiębiorstwa i stanowi zdrową i trwałą podstawę rozwoju koncernu Audi” – podkreślił Axel Strotbek, Członek Zarządu ds. Finansowych
i Organizacyjnych AUDI AG.

 

Do odniesienia sukcesu przyczyniło się szczególnie rozszerzenie oferty modeli o samochody najwyższej klasy takie jak Audi Q7, modele z rodziny TT, Audi A5 i sportowe Audi R8. „Poprawiliśmy nasze wyniki również dzięki konsekwentnym działaniom mającym na celu obniżenie kosztów oraz wzrost wydajności pracy. Tak właśnie rozumiemy rozwój jakościowy” – powiedział Strotbek.

 

Wynik finansowy przed opodatkowaniem wyniósł 2.915 (1.946) mln €,
czyli wzrósł o 49,8 procent i był najwyższy w historii przedsiębiorstwa.
Wynik finansowy po opodatkowaniu wynosi 1.692 (1.343) mln €, czyli jest
o 26 procent wyższy, niż rok wcześniej.

 

Zysk w stosunku do wniesionego kapitału w wysokości 18,6 procent (14,2) oznacza dla koncernu Audi wyraźny wzrost o 4,4 punkty procentowe. Stosunek zysku do przychodów ze sprzedaży wzrósł z 6,2 do 8,7 procenta. „Koncern Audi zalicza się dzisiaj do przedsiębiorstw uzyskujących największe zyski wśród przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej” – ocenił Strotbek sytuację finansową.

 

 

 

 

 

Dwunasty z kolei rekordowy rok pod względem sprzedaży

 

Audi przekazało w ubiegłym roku klientom 964.151 (905.188) samochodów. Sprzedaż wzrosła zatem o 6,5 procent w stosunku do poprzedniego roku. Marka z czterema pierścieniami pobiła rekordy sprzedaży na 50 rynkach.

 

Na rynku, na którym obserwowana jest ogólna tendencja spadkowa,
czyli w Niemczech, Audi sprzedało 254.014 (257.792, minus 1,5 procent) samochodów. Ze swoim najwyższym udziałem w krajowym rynku (7,9 procent) koncern osiągnął najlepszy wynik w swojej historii producenta samochodów klasy premium.

 

AUDI AG umocniło swoją pozycję marki premium zarówno na rynkach rozwijających się, jak i na rynkach już nasyconych: w Europie Zachodniej Audi zanotowało rekordową sprzedaż 650.407 (631.380, plus 3 procent) samochodów. Największy wzrost odnotowany został na rynku brytyjskim (100.712 sztuk, plus 17,1 procent). W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła o jedną trzecią do 36.073 (27.083) sztuk.

 

Największym zagranicznym pojedynczym rynkiem w 2007 roku były Chiny
(z Hongkongiem), gdzie nabywców znalazło 101.996 samochodów. Audi nadal jest w Chinach zdecydowanym liderem na rynku w segmencie premium.
Wyniki badania poziomu zadowolenia klientów, przeprowadzonego przez J.D. Power po raz kolejny wykazały, że marka ta przez cały czas utrzymuje się na pierwszym miejscu. W USA Audi przekazało klientom 93.506 (90.116,
plus 3,8 procent) aut.

 

Spółka – córka Lamborghini zanotowała 15-procentowy wzrost sprzedaży:
w roku 2007 nabywcy odebrali 2.406 supersportowych samochodów tej marki.

 

Rekordowe wartości w produkcji samochodów i silników

 

Koncern Audi wyprodukował 980.880 samochodów (wraz z Lamborghini).
Jest to nowy rekord produkcji (plus 5,9 procent, 926.180). 82 procent łącznej produkcji pochodziło z zakładów Audi w Ingolstadt i Neckarsulm, co także jest najlepszym wynikiem w historii. Produkcja silników w koncernie Audi wzrosła do 1.915.633 sztuk (plus 1,1 procent).

 

Wzrost gwarantuje zatrudnienie i tworzy miejsca pracy

 

Audi inwestuje rocznie 2 mld € w nowe produkty. Koncern w najbliższych latach rozszerzy swoją paletę modeli z aktualnych 25 do 40. W 2015 roku klientom przekazanych zostanie 1,5 mln samochodów. „Aby osiągnąć nasze ambitne cele dotyczące rozwoju, potrzebna nam jest zaangażowana załoga” – podkreślił Stadler – „ponieważ podstawą naszego sukcesu obok naszych samochodów są ludzie, którzy je tworzą, produkują i sprzedają –
nasi pracownicy.”

 

Osiągnięcia pracowników nagradzane są przez Audi udziałem w zyskach zależnym od wyniku finansowego, wypłacanym w maju. Ogólny udział pracowników w zyskach w tym roku wyniesie średnio prawie 5.300 €
na pracownika.

 

„Tak wysoki udział w zyskach, jaki przypada na naszych pracowników,
nie ma sobie równego w przemyśle motoryzacyjnym i po raz kolejny potwierdza naszą atrakcyjność jako pracodawcy” – powiedział Stadler.

 

Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na pracowników z wyższym wykształceniem, szczególnie inżynierów, Audi stworzyło w 2007 roku 600 nowych miejsc pracy. „Podczas gdy wielu innych producentów samochodów redukuje liczbę swoich pracowników, my zatrudniamy nowych”. W bieżącym roku Audi zatrudni 800 osób z wyższym wykształceniem i około 700 osób,
które zostaną przyuczone do zawodu.

 

Średnia roczna ilość pracowników w koncernie Audi, wynosząca 53.347 osób, wzrosła nieznacznie w porównaniu z rokiem poprzednim (plus 2 procent, 52.297). W AUDI AG zatrudnionych było 44.698 osób (44.701), z tego 31.369 (31.276) w Ingolstadt i 13.329 (13.425) w Neckarsulm. Z 2.002 (2.031) osobami zdobywającymi wykształcenie w 20 zawodach AUDI AG utrzymała ilość uczniów w niemieckich zakładach na wysokim poziomie roku 2006.

 

Perspektywy 2008: Zapewnienie stałego i przynoszącego zyski wzrostu

 

Audi doskonale rozpoczęło 2008 rok: marka zanotowała w styczniu wzrost sprzedaży o 4,7 procent. Pozytywna tendencja była kontynuowana w lutym, kiedy to klientom przekazanych zostało 71.348 aut, co oznacza wzrost sprzedaży o 2,6 procent. Na jakościowy i ilościowy wzrost w tym roku pozytywny wpływ będzie miało nowe Audi A4 Avant. „Jesteśmy na najlepszej drodze, aby w tym roku przekroczyć granicę miliona sprzedanych aut.
I tą drogą będziemy konsekwentnie podążać” – powiedział Stadler.
Z rekordowymi wartościami osiągniętymi w 2007 roku Audi zalicza się
do najmocniejszych przedsiębiorstw wśród światowych producentów samochodów. „ W ten sposób o własnych siłach położyliśmy finansowy kamień węgielny pod nasz przyszły rozwój” – podkreślił Stadler.

 

Audi stawi czoła także zewnętrznym wyzwaniom stojącym przed przemysłem motoryzacyjnym. Koncern jest świadomy odpowiedzialności za ochronę klimatu spoczywającej na producentach samochodów. I to już od dawna.
W porównaniu z 1990 roku samochody tej marki potrzebują o 36 procent mniej paliwa na wygenerowanie jednego kilowata (1,36 KM) mocy. A w przyszłości
w każdej serii modeli produkowanej w dużej ilości sztuk oferowany będzie jeden wybitnie efektywny model. „Planujemy umacniać naszą kompetencję
w dziedzinie lekkich konstrukcji, poprawiać aerodynamikę, minimalizować straty energii na tarcie i optymalizować podzespoły elektroniczne” – stwierdził szef Audi.

 

W ramach swojej strategii innowacyjności koncern stawia na cały szereg nowoczesnych rozwiązań, przede wszystkim jednak na technologię silników wysokoprężnych. „Nasz TDI jeszcze w tym roku będzie najczystszym dieslem na świecie dzięki tak zwanemu systemowi „ultra low emission” – powiedział Stadler. Silnik ten będzie emitował o 90 procent mniej tlenków azotu. „Systemami, takimi jak ten, będziemy aktywnie kształtować przyszłość przemysłu motoryzacyjnego”.

 

*) Wartości z poprzedniego roku w nawiasach