Archiwum 03 kwietnia 2008


Wideo z Polski nagrodzone w międzynarodowym...
Autor: gadzetoman76
03 kwietnia 2008, 17:03

Zakończył się zorganizowany przez British Council konkurs on-line na najciekawsze fotografie i materiały wideo pokazujące kreatywność miast. W ciągu miesiąca około tysiąca osób z 15 krajów europejskich zgłosiło łącznie ponad 3,5 tysiąca prac. Wyłoniono czterech laureatów - znalazł się wśród nich Maciej Ostaszewski z Warszawy.

Praca Light painting" Macieja Ostaszewskiego przedstawiająca w kreatywny sposób warszawską Syrenkę zwyciężyła głosami internautów w kategorii wideo. „Interesuję się fotografią, ale chciałem dla odmiany spróbować zrobić film. W trakcie prac nad moim wideo wykorzystałem technikę zwaną malowanie światłem - to była baza dla właściwej animacji" - opowiada o swojej pracy Ostaszewski. „Warszawa jest moim miastem od 10 lat - przyjechałem, aby studiować, a teraz mieszkam tu i pracuję".

„Cieszymy się, że wideo z Warszawą w temacie wygrało w międzynarodowym konkursie i że tak wiele osób spoza Polski poznało warszawską Syrenkę. To dobrze, że powstają takie inicjatywy, które angażują młodych ludzi w promocję miast", powiedziała Katarzyna Ratajczyk, dyrektor biura promocji Urzędu m. st. Warszawy.

W kategorii zdjęcie najwięcej głosów internautów zdobyła Natalia Bodnyja z Ukrainy, za fotografię „Unbelievable couple".

Kolejne dwie nagrody w konkursie zostały przyznane przez jury złożone z przedstawicieli British Council. Organizacja wyróżniła prace najlepiej oddające ideę projektu Creative Cities. Zdobyli je Luka Stanovnik ze Słowenii za wideo „Every city could be creative" oraz Siergiej Nikołajew z Ukrainy za fotografię „Aquarium People". „Jesteśmy bardzo miło zaskoczeni ogromnym zainteresowaniem konkursem. To dowodzi, że jest mnóstwo młodych, kreatywnych ludzi, którzy chcą zabierać głos w kwestii tego, jak ma wyglądać ich najbliższe otoczenie" - powiedziała Ewa Ayton, koordynująca cały projekt Creative Cities z polskiej placówki British Council.

Wideo, które zdobyło najwięcej głosów publiczności zostało nagrodzone sumą 2 000 euro, fotografia - 1 000 euro, a prace wybrane przez jury British Council - odtwarzaczami multimedialnymi.

Do konkursu zgłoszono łącznie ponad trzy i pół tysiąca fotografii i krótkich form video. W ciągu miesiąca na dedykowanej stronie www.creativecompetition.britishcouncil.org internauci oddali blisko 140 000 głosów na prace nadesłane przez uczestników.

Nowy trend na majówkę
Autor: gadzetoman76
03 kwietnia 2008, 17:01
Weekend majowy, obok wakacji, jest jednym z najbardziej popularnych terminów wyjazdowych w roku. Przedstawiciele Rainbow Tours mówią o nowym trendzie w tym sezonie, którym są wycieczki do Chin i Tajlandii. Niezmienną popularnością cieszą się podróże do krajów basenu Morza Śródziemnego.

Zdecydowana większość turystów wybiera tygodniowe wyjazdy, możliwie jak najlepiej wpasowane w dni świąteczne. Dotyczy to zarówno europejskich wycieczek czarterowych jak i podróży autokarowych. Przystępne ceny jak i ciągle rosnące możliwości dotarcia do najodleglejszych zakątków globu sprawiają, że coraz chętniej Polacy wybierają daleką Azję.

Tajlandia często jest celem podróży na długie weekendy majowe, między innymi przez wzgląd na warunki klimatyczne. Dużo przyjemniejsze jest zwiedzanie miast, przy mniejszej wilgotności powietrza w maju niż w okresie wakacyjnym, na który to przypada z kolei pora deszczowa. Poza tym bardzo często ceny hoteli zarówno w Tajlandi jak i Chinach, są dużo niższe w porównaniu do okresu czerwiec-sierpień, a plaże nie są tak zatłoczone - mówi Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours.

Wciąż dużym powodzeniem cieszą się kraje śródziemnomorskie. Polacy często decydują się na czarterowe wycieczki objazdowe na Południe Europy.
Hiszpania, Grecja, Włochy to gwarancja dobrej pogody. Miłośnicy egzotyki wybierają Maroko i Egipt. Warunki klimatyczne i rafy koralowe w Egipcie, sprawiają, że kierunki te przyciągają amatorów aktywnego wypoczynku.

Wycieczki autokarowe kupowane w Rainbow Tours w okresie majówki to przede wszystkim tzw. city tours. W ofercie touroperatora największym zainteresowaniem cieszą się Praga, Wiedeń, Budapeszt oraz Paryż. We Francji atrakcją jest zarówno zwiedzanie samej stolicy jak i rodzinny pobyt
w Euro Disneylandzie.
Wehikuł czasu na sprzedaż!
Autor: gadzetoman76
03 kwietnia 2008, 12:30

Gdy komuś znudzi się już klasyczne porsche albo czerwone ferrari może sobie kupić wehikuł czasu. Zdecydowane trendy i na czasie prawie zawsze. Jedynie liczba zer w cenie może być przeszkodą dla zwykłego użytkownika:

 

więcej informacji http://allegro.pl/show_item.php?item=326240163#photo