Archiwum 17 kwietnia 2008


Widgety agencji 8Fish
Autor: gadzetoman76
17 kwietnia 2008, 13:11

Na polskim rynku działalność rozpoczął podmiot – spółka 8Fish - specjalizująca się w przygotowywaniu internetowych i systemowych widgetów reklamowych znajdujących wykorzystanie na światowych platformach komunikacyjnych jak: iGoogle, Netvibes, Facebook, a także w systemach operacyjnych Windows Vista, czy też Mac OS X.

Agencja interaktywna Autentika wydzieliła spółkę 8Fish Sp. z o.o. dedykowaną produkcji widgetów - elementów graficznych interfejsu użytkownika programów komputerowych umożliwiających komunikację programu z użytkownikiem. Spółka 8Fish (www.8fish.pl) jest jedynym na polskim rynku podmiotem specjalizującym się w tym segmencie rynku reklamy on-line. Dotychczas zespół 8Fish przygotował kilkadziesiąt widgetów dostosowanych do różnych platform komunikacyjnych stworzonych zarówno na zamówienie klientów,  jak i autorstwa pracowników 8Fish. Są wśród nich widgety z informacjami  o repertuarze kin, programie TV, wynikach Lotto, wynikach sportowych, kursach walut, a także ułatwiającymi dostęp do aukcji Allegro, czy też Wikipedii. Więcej przykładów http://www.google.com/ig/authors?author=helpdesk@autentika.pl.  8Fish przygotowuje widgety bezpośrednio na zlecenie klientów, jak też opracowuje kompleksowe strategie wykorzystania widgetów w działaniach promocyjnych.

Zainteresowanie tą nową formą Viral marketingu widoczne jest od kilku miesięcy na rynku Stanów Zjednoczonych, a także Europy Zachodniej. Rynek widgetów jest uważany za jeden z najbardziej przyszłościowych w reklamie internetowej. W marcu br. BusinessWeek donosił, że niektórzy marketerzy uważają potencjał reklamowy widgetów za bardziej obiecujący w działaniach skierowanych do społeczności internetowych, niż wyświetlane tam bannery reklamowe.  Według ekspertów, widgety w lepszy sposób angażują użytkowników Internetu i pozwalają im budować zindywidualizowaną treść przekazów informacyjnych.

„ Potrzeby polskich internautów szybko rosną. Trzeba cały czas szukać nowych form dotarcia do użytkowników Internetu – mówi Michał Samojlik, Autentika. Podążając za trendami światowymi, zdecydowaliśmy się umożliwić naszym klientom pełne wykorzystanie tej niestandardowej formy reklamy. Zwiększamy tym samym efektywne i nietuzinkowe dotarcie Klientów do grup celowych,  zarówno w Internecie, jak i na pulpitach systemów operacyjnych”.

W chwili obecnej 8Fish przygotowuje Widgety niemalże na wszystkie dostępne platformy, które pozwalają na ich wykorzystanie, w tym. iGoogle, Netvibes, Facebook, Windows Vista, Mac OS X, oraz na wszystkie platformy blogowe udostępniające możliwość umieszczania widgetów.

Na bazie własnych widgetów, 8Fish w niedługim czasie uruchomi produkt reklamowy dla firm umożliwiający promocję poprzez sieć autorskich widgetów 8Fish.

 „Polscy reklamodawcy dostrzegą lada moment potencjał reklamowy  widgetów. Jest to najbliższa klientowi forma reklamy, która oprócz samego przekazu reklamowego dostarcza użytkownikom informacji, których potrzebują. Rosnące zainteresowanie stronami typu iGoogle, czy rozwijanie blogów przez użytkowników, potwierdzają nasze spostrzeżenia i niosą ze sobą niesamowity potencjał reklamowy” – dodaje Michał Samojlik.

Działania 8Fish wychodzą także poza rynek polski, gdzie obecnie bardzo silnie wykorzystywana jest ta forma reklamy.

Muzeum Porsche gotowe jeszcze w tym roku
Autor: gadzetoman76
17 kwietnia 2008, 12:16

 

 

Budowa nowego muzeum Dr. Ing. H.c. F. Porsche AG, Stuttgart znalazła się na finiszu. Obecnie na Porscheplatz pracuje ponad 40 firm i około 250 fachowców. „Prace przebiegają zgodnie z planem. O ile pogoda nie sprzysięgnie się przeciw nam, muzeum powinno być gotowe na koniec roku” – powiedział Anton Hunger, który jako szef PR Porsche AG jest odpowiedzialny za nowe muzeum.

 

Stalowa konstrukcja hali o powierzchni 5.600 metrów kwadratowych została opuszczona
na trzy betonowe podpory jesienią 2007 roku. Zaraz po ustawieniu konstrukcji rozpoczęła się budowa właściwych sal wystawowych. Prace obejmowały między innymi stropy z żelbetonu oraz szerokie rampy i schody.

 

Doskonale przemyślany plan logistyczny pozwolił na jednoczesny montaż instalacji wewnętrznych, pokrywanie sufitów, ścian i podłóg odpowiednimi okładzinami. Podczas gdy fachowcy w zachodniej części budynku montowali jeszcze ostatnie przewody ogrzewania, wentylacji i wody, we wschodniej części wykonywana była już sucha zabudowa i układano wykładziny podłogowe. „Takie zazębianie się prac stanowiło wyzwanie dla wszystkich pracujących firm, szczególnie jeżeli chodzi o precyzję koordynacji i terminowość” – wyjaśnia Armin Wagner, kierownik projektu ds. budowlanych. Także prace przy pokrytych blachą  i szkłem elewacjach nowego muzeum Porsche postępowały bardzo szybko.  Odważna architektura tego budynku, ciągle jeszcze ukryta za wysokimi rusztowaniami, nabiera stopniowo konkretnych form.

 

Przyszli goście nowego muzeum już w foyer poczują fascynację, jaką budzi marka Porsche. Obok punktu informacyjnego, restauracji, kawiarni i sklepu znajduje się muzealny warsztat dla historycznych pojazdów Porsche. W warsztacie tym przywracana będzie świetność zarówno prywatnym samochodom, jak i ponad 300 muzealnym Porsche, przygotowywanym do prezentacji na całym świecie jako „muzeum na kółkach”. Zdolne do normalnego poruszania się po drogach eksponaty spowodują, że oblicze wystawy na Porscheplatz, obejmującej 80 aut, będzie się przez cały czas zmieniać.

 

Podobnie jak hala wystawiennicza tematy prezentowane w muzeum oparto na trzech filarach. Nicią przewodnią będzie chronologicznie przedstawiona historia produktów Porsche. Równolegle dzięki eksponatom z różnych epok zaakcentowane zostaną tematyczne punkty ciężkości, kierujące uwagę zwiedzających na najważniejsze samochody, najbardziej znaczące zwycięstwa w wyścigach oraz na innowacje technologiczne Porsche. Rozwój historyczny i poszczególne kręgi tematyczne połączone zostaną przez mniejsze eksponaty, stanowiące trzecią „podporę”. Będą one odzwierciedlać wyjątkowe cechy marki -  „ideę Porsche”. „Otwarta architektura oraz koncepcja wystawiennicza dają gościom wiele swobody, zarówno tej przestrzennej jak i tematycznej. Mogą oni poruszać się po muzeum podążając zgodnie z chronologicznym układem historii produktów, lub udać się bezpośrednio do miejsca, w którym prezentowana jest interesująca ich tematyka” – objaśnia Christina Becker, kierowniczka całego projektu.

 

Nowe muzeum Porsche to miejscem, w którym odbywać się będą zarówno wystawy,  jak i inne imprezy. Ze swoim przestronnymi salami konferencyjnymi oraz ekskluzywną gastronomią muzeum – niezależnie od normalnych godzin otwarcia, może być wykorzystywane także jako centrum konferencyjne.