| Kategorie: Newsy Zakręcone
16 czerwca 2008, 12:12
Wszystko o najmodniejszych sprzętach, gadżetach, nowych technologiach i wszystkim, co możemy nazwać powiewem luksusu - zapraszam - naprawdę warto.
Diverse, adidas, Avon, Gillette - to tylko niektóre z ulubionych marek i produktów studentów. Wczoraj wieczorem rozstrzygnięto plebiscyt Studencki Produkt Roku 2008 i wręczono statuetki SPR.
VIII gala plebiscytu
połączona była z 10. urodzinami magazynu "?dlaczego" – jedynego
ogólnopolskiego płatnego magazynu dla studentów. Odbywała się
w warszawskim klubie Harenda, gdzie 10 lat temu odbyła się konferencja
prasowa, na której po raz pierwszy zaprezentowano magazyn. Galę
Studencki Produkt Roku 2008 poprowadziła Beata Sadowska.
Studencki Produkt Roku to plebiscyt, w którym studenci wybierają
ulubione produkty i marki. W tym roku głosowali, oddając głosy
w ankiecie internetowej na stronie portalu Korba.pl. Celem plebiscytu –
oprócz wyłonienia najpopularniejszych i najbardziej przyjaznych
studentom marek i produktów jest również zwrócenie uwagi firm na
studentów jako na grupę konsumencką.
W tym roku statuetki zostały przyznane w 24 kategoriach. Ich laureatami zostali:
1. Studencki CIUCH CODZIENNY – ulubiona marka odzieży codziennej – Diverse
2. Studencki CIUCH SPORTOWY – ulubiona marka odzieży sportowej – adidas
3. Studencka URODA DAMSKA – ulubiona marka kosmetyków damskich – Avon
4. Studencka URODA MĘSKA – ulubiona marka kosmetyków męskich – Gillette
5. Studencki FARMACEUTYK – produkt pomagający zachować zdrowie – Sesja
6. Studencka ANTYKONCEPCJA – najpewniejsza marka antykoncepcji – Plastry Evra i Unimil (ex aequo)
7. Studencki BROWAR – ulubiona marka piwa – Lech
8. Studencki SPEED – ulubiony napój energetyzujący lub marka kawy – Nescafe
9. Studencki ŁYK – ulubiony napój orzeźwiający /bezalkoholowy/ – Pepsi
10. Studenckie ŻARCIE – ulubiona potrawa studencka – Lay’s Chipsy
11. Studencki SMAKOŁYK – ulubiona marka słodyczy lub przekąsek – Kinder Bueno
12. Studenckie FAJKI – ulubiona marka papierosów – L&M
13. Studenckie PROCENTY – alkohol na imprezę – Bols
14. Studencka KOMÓRA – ulubiona marka telefonu komórkowego – Sony Ericsson
15. Studencki OPERATOR – przyjazny studentom operator telefonii – Orange
16. Studencka FURA – ulubiona marka samochodu – Fiat
17. Studencki BANK – bank, który lubi studentów – PKO Bank Polski
18. Studenckie BEZPIECZEŃSTWO – najlepsze ubezpieczenie na życie – PZU Życie
19. Studencka EMERYTURA – najlepszy fundusz emerytalny – ING
20. Studencki SPRZĘT MUZYCZNY – ulubiona marka sprzętu muzycznego – Sony
21. Studencki SPRZĘT KOMPUTEROWY – ulubiona marka sprzętu komputerowego – HP
22. Studencka COOLTURA – ulubiony film, książka lub wykonawca – Szymon Majewski Show
23. Studenckie MEDIUM – ulubiona stacja radiowa, telewizyjna lub portal – TVN
24. Studenccy PRACODAWCY – najbardziej przyjazne studentom firmy – Danone, Coca-Cola, McDonald’s, PKO Bank Polski, Unilever.
Z okazji 10-lecia PSP Sony wypuszcza na europejski (tak, nie na amerykański rynek :)) zupełnie odjechane PSP.
Z okazji jubileuszu PSP jest posrebrzane (czemu nie pozłacane) oraz ma niesamowite grawerki rodem z pewnej gierki. Ciekawe czy rzeczywiście jest to seria limitowana, czy kolejny marketingowy chwyt rodem z pewnego napoju energetycznego. Z pewnością jednak korzystna jest jego cena (około 180 euro) oraz fakt, że będzie dostępny tylko w Europie.
Już jednak widzę, jak oni nam Apple, my im srebrne PSP. Pięknie, co?
Kastetowy kubek do kawy - why not :)
Ten mega wynalazek jest teraz hitem w Stanach. Niestety, jest on tam hitem, bo jest fajny, odjazdowy i coolerski. Nie ma nic wspólnego z kastetem i rąbaniem po głowie kolejnego sędziego. Pewnie inaczej kombinują już nasi eksportowi kibole. Podczas meczy z takiego kubka będą pić co nieco legalnie. Po meczu rozbijamy kubek, zostawiamy sobie kastet i napieprzamy wroga. Bez sensu, ale taka jest polka rzeczywistość.
Shell kolejny raz udowodnił swoje innowacyjne podejście oraz zaangażowanie w tworzenie i rozwój jeszcze bardziej wydajnych paliw. Poprzez wprowadzenie domieszki BTL (technologia: Biomass to Liquids) do paliwa wyścigowego Shell V-Power Diesel uzyskał paliwo bardziej przyjazne środowisku. Po raz pierwszy zostanie ono zastosowane 14 czerwca we Francji podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Pierwszy raz w historii wyścigu Le Mans wykorzystane zostanie biopaliwo drugiej generacji. Dowodzi to roli wyścigu, jako pola testowego dla nowych technologii oraz paliw innowacyjnych, w tym także biopaliw. Shell V-Power Diesel zawiera także paliwo syntetyczne GTL (Gas to Liquids - technologia upłynniania gazu), pochodzące z naturalnego gazu, co zapewnia bardzo czyste i wydajne spalanie.
BTL to bardzo wydajne paliwo syntetyczne do silników diesla, wykonane z biomasy typu niespożywczego (non-food), takiej jak pozostałości leśne lub odpady drewna, co daje możliwość redukcji CO2 aż do 90% w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym.
Ten nowy rodzaj biopaliwa zostanie dodany do paliwa wyścigowego Shell V-Power Diesel wraz ze stosowanym już wcześniej komponentem GTL, który obecnie produkowany jest na skalę komercyjną i wykorzystywany w paliwie Shell V-Power Diesel od roku 2006.
W 2006 roku Shell wraz z Audi Sport zapoczątkowali nowy rozdział w historii sportów motorowych - prezentując pierwszy samochód z silnikiem diesla, który zwyciężyłw 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Swój sukces firmy Audi Sport i Shell powtórzyły także w roku kolejnym, 2007.
Przy rozwoju paliwa BTL grupa Shell współpracuje z niemiecką firmą CHOREN Industries GmbH. Ośrodek CHOREN wyprodukował komponent BTL, który mieszany jest z paliwem Shell V-Power Diesel wykorzystywanym podczas wyścigu Le Mans, a w ciągu najbliższych 12 miesięcy pierwsza na świecie pilotażowa fabryka firmy CHOREN, mieszcząca się we Freibergu w Niemczech, rozpocznie produkcję paliwa na skalę masową.
Richard Karlstetter, Dyrektor Techniczny w dziale paliw wyścigowych Shell, przyznał: „To wciąż początki wprowadzania paliw BTL, a sporty motorowe to doskonała okazja dla Shell, by je przetestować. Cieszymy się, że możemy zademonstrować wydajność paliwa wyścigowego Shell V-Power Diesel, opartego zarówno na GTL, jak i BTL”.
Ulrich Baretzky, Szef Działu Technologii Silników w Audi Sport, oświadczył: „Kluczową częścią sukcesu Audi R10 TDI na wyścigu Le Mans jest zapewnienie właściwego paliwa, które sprawi, że samochód będzie miał więcej mocy przez dłuższy czas. Shell V-Power Diesel w sposób bardzo istotny przyczynia się do sukcesów, jakie odnosi Audi Sport podczas Le Mans".
Daniel Poissenot, wiceprezydent ds. sportowych w Automobile Club l’Ouest (ACO), organizacji zarządzającej wyścigiem Le Mans, powiedział: „Biopaliwo drugiej generacji zostanie po raz pierwszy wykorzystane podczas wyścigu Le Mans, podkreślając tym samym rolę zawodów w testowaniu nowych technologii”.
Shell V-Power Diesel jest wysoce wydajnym olejem napędowym zaprojektowanym tak, aby dawać nowoczesnym silnikom diesla więcej mocy przez dłuższy czas. Obecnie jest ono dostępne na ponad 7 tysiącach stacji w całej Europie, a naukowcy firmy Shell wykorzystali tę samą technologię paliwową stosowaną w ogólnie dostępnym paliwie Shell V-Power Diesel, aby stworzyć specjalne paliwo wyścigowe na rajd Le Mans.
Dodatkowe informacje:
Royal Dutch Shell plc jest brytyjsko-holenderskim koncernem petrochemicznym, którego siedziba główna mieści się w Hadze, ale akcje grupy obecne są na giełdach w Londynie, Amsterdamie i Nowym Jorku. Koncern Shell działa w ponad 130 krajach, a jego działalność obejmuje: wydobycie ropy i gazu ziemnego; produkcję i sprzedaż upłynnionego gazu naturalnego oraz technologię upłynniania gazu; sprzedaż i transport produktów paliwowych oraz chemicznych; projekty dotyczące odnawialnych źródeł energii, takich jak m. in. wiatr, energia słoneczna oraz biopaliwa. www.shell.com/aboutshell
Działalność koncernu Royal Dutch Shell plc jest dostosowana do rządowych wytycznych dotyczących stosowania biopaliw, a posiadane doświadczenie, wiedza specjalistyczna oraz inne cechy sprawiły, że koncern stał się największym na świecie dystrybutorem biopaliw. Firma współpracuje z wytwórcami biopaliw, aby zabezpieczyć w ten sposób swoje zasoby oraz wspierać świadomość społeczną w kwestiach związanych z ochroną środowiska. Shell jest liderem na rynku rozwoju biopaliw następnej generacji, dzięki wykorzystaniu odpadów roślinnych, które nie pochodzą z upraw spożywczych. Koncern opiera swą produkcję na procesach alternatywnych i wytwarza paliwa o wysokiej wydajności.
CHOREN Industries GmbH jest światowym liderem na rynku systemów gazyfikacji materiałów stałych zawierających węgiel. Firma stała się wiodącym wytwórcą biopaliw syntetycznych (BTL), dzięki procesowi Varbo-V, opatentowanemu na skalę międzynarodową. Ma swoje biura we Freibergu oraz w Hamburgu. W roku 2005 Shell stał się udziałowcem firmy CHOREN Industries oraz jest dostawcą technologii Fischer Tropsch, wykorzystywanej w procesie BTL, zapewniając niezbędne wsparcie techniczne. www.choren.com