| Kategorie: Newsy Ciekawostki
19 czerwca 2008, 09:43
Audi postawiło na wysokie inwestycje dla Audi Bruksela: w pierwszym etapie przekazanych zostanie około 100 mln euro na niezbędną renowację infrastruktury zakładu.
Taka sama suma zostanie przeznaczona na spełnienie warunków umożliwiających budowę nadwozia, lakierowanie i montaż nowego A1. Ten kompaktowy samochód klasy Premium będzie produkowany seryjnie w Brukseli od 2010 roku. W ten sposób po raz pierwszy w historii zakład w Forest stanie się głównym producentem jednego modelu. Obok wersji podstawowej, w planach średnioterminowych przewidziane są dalsze warianty Audi A1.
„Robimy duże postępy. Ogólna koncepcja inwestycji planowanych tutaj, w Brukseli, będzie realizowana stopniowo aż do momentu rozpoczęcia produkcji A1” – powiedział dr Werner Widuckel, Prezes Rady Zarządzającej Audi Bruksela oraz Członek Zarządu ds. personalnych i kadrowych AUDI AG, przy okazji pierwszej rocznicy przejęcia odpowiedzialności za zarządzanie zakładem przez AUDI AG. „Nie inwestujemy jednak wyłącznie w urządzenia techniczne do produkcji, lecz także w poprawę warunków pracy i podniesienie kwalifikacji naszych pracowników.” Fabryka w Forest zmieni się w zakład, który pod każdym względem będzie zasługiwał na nazwę „Audi”. Działania mające na celu podniesienie kwalifikacji załogi przygotują pracowników do realizacji procesu produkcyjnego Audi i pracy grupowej, aby w ten sposób z wyprzedzeniem spełnić warunki, jakich wymaga nowe A1 i jego sposób produkcji. Nowy model z elektroniką najnowszej generacji jest dla zakładu w Brukseli wyzwaniem, a jednocześnie szansą. „Zakład w Brukseli, przejmując wyłączną produkcję A1, bierze też na siebie dużą odpowiedzialność” – powiedział dr Werner Widuckel. Pierwsze szkolenia już się rozpoczęły. W ciągu następnych tygodni grupa 50 pracowników zmieni swoje miejsce pracy z Brukseli na centrum produkcji przedseryjnej w Ingolstadt, aby od samego początku uczestniczyć w procesie powstawania A1. Ponadto tutaj, na miejscu, z załogą pracują najlepsi specjaliści od planowania, szkoleniowcy i eksperci z Ingolstadt. Zdaniem dr Wernera Widuckela: „Jest to znak zaufania, jakie ma Audi do zakładu w Brukseli.” Po raz pierwszy w historii zakład w Brukseli przejmie wyłączną odpowiedzialność za określony model. Poprzednio fabryka pełniła tylko pomocniczą funkcję w koncernie Volkswagen. „Wszystko przebiega jak należy. Nadzieja, jaką pokładamy w Brukseli i pracownikach jest całkowicie usprawiedliwiona” – powiedział Alfons Dinter, rzecznik Dyrekcji Audi Bruksela. Także etap redukcji personelu już się zakończył. „Obecnie szukamy i chcemy zatrudnić specjalistów z dziedziny logistyki, IT i finansów. To jest dobry znak” – dodaje Dinter. W międzyczasie projekt Audi A1 rozwija się dynamicznie. Projektanci i konstruktorzy pracują nad dalszym udoskonaleniem produktu. Planowane są ponadto kolejne warianty A1. Zdaniem koncernu, ten produkowany wyłącznie w Brukseli model ma duże szanse na rynku.
Audi chce wykorzystać możliwość produkcji dużej ilości sztuk i montować w Brukseli więcej, niż zaplanowane początkowo 100 tysięcy A1. W ten sposób 2.200 pracowników miałoby zapewnione stałe miejsce pracy. „Nasi pracownicy będą produkować najatrakcyjniejsze samochody, jakie Audi kiedykolwiek zaprojektowało” – podsumował Widuckel.