Archiwum kwiecień 2008, strona 13


Kwietniowe weekendy pod znakiem "Rock'...
Autor: gadzetoman76
06 kwietnia 2008, 10:55

 

 

Wiosna w powietrzu ! Super imprezy w klubach ! W kwietniowe weekendy, w najpopularniejszych  barach i klubach na terenie całej Polski możesz bawić się pod znakiem brandy ! Imprezę w rytmie "Rock' n 'Stock" rozkręcasz Ty & Stock 84 – jedna z najczęściej sprzedawanych brandy na świecie !

 

Brandy jest jednym z najbardziej klasycznych destylatów we włoskiej tradycji. Stock 84 jest szlachetnym trunkiem zawdzięczającym swoją jakość unikalnej zdolności firmy Stock do rozpoznawania i destylowania wina pochodzącego z najlepszej jakości winogron i leżakowaniu w tradycyjnych dębowych beczkach.

 

Cena - około 80 złotych 

 

 

Najmocniejsza wyścigowa „jedenastka”...
Autor: gadzetoman76
05 kwietnia 2008, 17:04

wchodzi w nowy rok modelowy z licznymi modyfikacjami.
Ten najsilniejszy samochód wyścigowy na bazie Porsche 911, który w ubiegłym sezonie odniósł między innymi zwycięstwa klasowe w 24-godzinnych zmaganiach na torach Le Mans i Spa oraz zwycięstwo w klasyfikacji generalnej w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, wystartuje w międzynarodowych wyścigach długodystansowych w klasie GT2. Wyraźnym znakiem rozpoznawczym nowego GT3 RSR jest przód pojazdu, mocno zmodyfikowany w celu poprawy aerodynamiki. Jednak najwięcej innowacji tkwi pod zoptymalizowaną pod względem ciężaru karoserią.

 

Obok dobrze widocznego dodatkowego spojlera z przodu, tak zwanego „flicks”, zoptymalizowany sposób prowadzenia powietrza z bocznymi wylotami o nowym kształcie zapewnia poprawę docisku nadwozia do drogi przy jednoczesnej redukcji oporu powietrza. Tył wraz z imponującym skrzydłem został przejęty z poprzedniego modelu.
Szeroko zakrojone modyfikacje kinematyki zawieszenia poprawiają przyczepność mechaniczną. Rozszerzone zostały także możliwości regulacji zawieszenia.

 

W silniku typu bokser GT3 RSR o pojemności 3,8 litra wprowadzone zostały tylko niewielkie zmiany. Dysponuje on mocą 465 KM (342 kW) przy 8.000 obrotów na minutę i rozwija maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 7.250 obr./min. Ogranicznik prędkości obrotowej tego efektywnego sześciocylindrowego silnika aktywuje się przy 9.400 obrotach wału korbowego.

 

W nowej przekładni GT3 RSR zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań ze sportowego prototypu RS Spyder. Skonstruowana przez inżynierów Porsche sekwencyjna przekładnia sześciobiegowa jest znacznie lżejsza niż skrzynia manualna montowana w poprzednim modelu i ma zdecydowanie mniejsze tarcie wewnętrzne. Zmniejszony kat wychylenia półosi zwiększył możliwość regulacji zawieszenia.

 

GT3 RSR, obok GT3 Cup i GT3 Cup S, jest trzecim samochodem wyścigowym na bazie Porsche 911, oferowanym przez Porsche Motorsport. Ten najszybszy i najmocniejszy samochód z Weissach przeznaczony do wyścigów długodystansowych, jeżeli nie liczyć RS Spyder, zostanie wyprodukowany w około 35 egzemplarzach i trafi od zaraz do prywatnych zespołów na całym świecie. Cena GT3 RSR wynosi 349.800 euro plus VAT obowiązujący 
w danym kraju.

 

 

Dane techniczne Porsche GT3 RSR (rok modelowy 2008)

 

Silnik

Chłodzony wodą sześciocylindrowy silnik typu bokser; 3.795 cm2; skok 76,4 mm; średnica cylindra 102,7 mm; 465 KM (342 kW) przy 8.000 obr./min; maks. moment obrotowy 430 Nm przy 7.250 obr./min; ogranicznik ilości powietrza 2 x 29,5 mm, maksymalna prędkość obrotowa 9.400 obr./min; technika czterozaworowa; suche sprzęgło; pojedyncza przepustnice; centralny wlot powietrza; elektroniczny układ sterowania silnikiem MS 4.0; wtrysk paliwa; paliwo: benzyna super plus 98 ROZ bezołowiowa

 

 

 

Przenoszenie siły

Sześciobiegowa sekwencyjna przekładnia kłowa; wymiennik ciepła woda-olej; jednomasowe koło zamachowe; hydrauliczny centralny wyprzęgnik; trójtarczowe sprzęgło z włókna węglowego; napęd na tylną oś; dyferencjał z blokadą 45/65 procent

 

Nadwozie

Samonośne nadwozie (podstawa GT3 RS) ze stali cynkowanej ogniowo; aerodynamicznie zoptymalizowany przedni zderzak ze spojlerem; aerodynamicznie zoptymalizowany spód nadwozia w części przedniej; ruchome skrzydło tylne; 90-litrowy bezpieczny zbiornik paliwa
z systemem szybkiego tankowania; pneumatyczny podnośnik; klatka chroniąca w przypadku dachowania; wyścigowy, kubełkowy fotel kierowcy z trudnopalną tapicerką; sześciopunktowy pas bezpieczeństwa, dostosowany do systemu HANS (Head And Neck Suport) chroniącego głowę i kark; elektryczna gaśnica

 

Zawieszenie

Przednia oś: kolumna McPhersona; 4-drożne amortyzatory gazowe; podwójne sprężyny śrubowe (sprężyna główna i dodatkowa); wahacze przednie z regulacją pochylenia kół; obustronnie regulowany stabilizator; wspomaganie układu kierowniczego.

Tylna oś: wielowahaczową oś tylna z podwieszonym wspornikiem osi; 4-drożne gazowe amortyzatory Sachs; podwójne sprężyny śrubowe (sprężyna główna i dodatkowa);
drążek poprzeczny tylnej osi wzmocniony i regulowany; obustronnie regulowany stabilizator; płynna regulacja całego zawieszenia (wysokość, pochylenie kół, rozstaw).

 

Układ hamulcowy:

Układ hamulcowy z regulacją rozdziału siły hamowania

 

Przednia oś: jednoczęściowe sześciotłoczkowe aluminiowe nieruchome zaciski; wentylowane; średnica 380 mm; wyścigowe okładziny

Tylna oś: jednoczęściowe czterotłoczkowe aluminiowe zaciski, wentylowane, średnica 355 mm; wyścigowe okładziny

 

Obręcze kół

Przednia oś: trzyczęściowe koła ze stopu lekkich metali BBS (11J x 18 ET 34); centralna śruba

Tylna os: trzyczęściowe koła ze stopu lekkich metali BBS (13J x 18 ET 12,5); centralna śruba

 

Układ elektryczny

Wyświetlacz Motec ze zintegrowaną rejestracją danych; regulowana kontrola trakcji; akumulator 12 V, 50 Ah, prądnica 140 Ah.

 

Ciężar

Około 1.225 kg wg regulaminu A.C.O, 1.200 kg według regulaminu FIA.

 

 

 

Wideo z Polski nagrodzone w międzynarodowym...
Autor: gadzetoman76
03 kwietnia 2008, 17:03

Zakończył się zorganizowany przez British Council konkurs on-line na najciekawsze fotografie i materiały wideo pokazujące kreatywność miast. W ciągu miesiąca około tysiąca osób z 15 krajów europejskich zgłosiło łącznie ponad 3,5 tysiąca prac. Wyłoniono czterech laureatów - znalazł się wśród nich Maciej Ostaszewski z Warszawy.

Praca Light painting" Macieja Ostaszewskiego przedstawiająca w kreatywny sposób warszawską Syrenkę zwyciężyła głosami internautów w kategorii wideo. „Interesuję się fotografią, ale chciałem dla odmiany spróbować zrobić film. W trakcie prac nad moim wideo wykorzystałem technikę zwaną malowanie światłem - to była baza dla właściwej animacji" - opowiada o swojej pracy Ostaszewski. „Warszawa jest moim miastem od 10 lat - przyjechałem, aby studiować, a teraz mieszkam tu i pracuję".

„Cieszymy się, że wideo z Warszawą w temacie wygrało w międzynarodowym konkursie i że tak wiele osób spoza Polski poznało warszawską Syrenkę. To dobrze, że powstają takie inicjatywy, które angażują młodych ludzi w promocję miast", powiedziała Katarzyna Ratajczyk, dyrektor biura promocji Urzędu m. st. Warszawy.

W kategorii zdjęcie najwięcej głosów internautów zdobyła Natalia Bodnyja z Ukrainy, za fotografię „Unbelievable couple".

Kolejne dwie nagrody w konkursie zostały przyznane przez jury złożone z przedstawicieli British Council. Organizacja wyróżniła prace najlepiej oddające ideę projektu Creative Cities. Zdobyli je Luka Stanovnik ze Słowenii za wideo „Every city could be creative" oraz Siergiej Nikołajew z Ukrainy za fotografię „Aquarium People". „Jesteśmy bardzo miło zaskoczeni ogromnym zainteresowaniem konkursem. To dowodzi, że jest mnóstwo młodych, kreatywnych ludzi, którzy chcą zabierać głos w kwestii tego, jak ma wyglądać ich najbliższe otoczenie" - powiedziała Ewa Ayton, koordynująca cały projekt Creative Cities z polskiej placówki British Council.

Wideo, które zdobyło najwięcej głosów publiczności zostało nagrodzone sumą 2 000 euro, fotografia - 1 000 euro, a prace wybrane przez jury British Council - odtwarzaczami multimedialnymi.

Do konkursu zgłoszono łącznie ponad trzy i pół tysiąca fotografii i krótkich form video. W ciągu miesiąca na dedykowanej stronie www.creativecompetition.britishcouncil.org internauci oddali blisko 140 000 głosów na prace nadesłane przez uczestników.

Nowy trend na majówkę
Autor: gadzetoman76
03 kwietnia 2008, 17:01
Weekend majowy, obok wakacji, jest jednym z najbardziej popularnych terminów wyjazdowych w roku. Przedstawiciele Rainbow Tours mówią o nowym trendzie w tym sezonie, którym są wycieczki do Chin i Tajlandii. Niezmienną popularnością cieszą się podróże do krajów basenu Morza Śródziemnego.

Zdecydowana większość turystów wybiera tygodniowe wyjazdy, możliwie jak najlepiej wpasowane w dni świąteczne. Dotyczy to zarówno europejskich wycieczek czarterowych jak i podróży autokarowych. Przystępne ceny jak i ciągle rosnące możliwości dotarcia do najodleglejszych zakątków globu sprawiają, że coraz chętniej Polacy wybierają daleką Azję.

Tajlandia często jest celem podróży na długie weekendy majowe, między innymi przez wzgląd na warunki klimatyczne. Dużo przyjemniejsze jest zwiedzanie miast, przy mniejszej wilgotności powietrza w maju niż w okresie wakacyjnym, na który to przypada z kolei pora deszczowa. Poza tym bardzo często ceny hoteli zarówno w Tajlandi jak i Chinach, są dużo niższe w porównaniu do okresu czerwiec-sierpień, a plaże nie są tak zatłoczone - mówi Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours.

Wciąż dużym powodzeniem cieszą się kraje śródziemnomorskie. Polacy często decydują się na czarterowe wycieczki objazdowe na Południe Europy.
Hiszpania, Grecja, Włochy to gwarancja dobrej pogody. Miłośnicy egzotyki wybierają Maroko i Egipt. Warunki klimatyczne i rafy koralowe w Egipcie, sprawiają, że kierunki te przyciągają amatorów aktywnego wypoczynku.

Wycieczki autokarowe kupowane w Rainbow Tours w okresie majówki to przede wszystkim tzw. city tours. W ofercie touroperatora największym zainteresowaniem cieszą się Praga, Wiedeń, Budapeszt oraz Paryż. We Francji atrakcją jest zarówno zwiedzanie samej stolicy jak i rodzinny pobyt
w Euro Disneylandzie.
Wehikuł czasu na sprzedaż!
Autor: gadzetoman76
03 kwietnia 2008, 12:30

Gdy komuś znudzi się już klasyczne porsche albo czerwone ferrari może sobie kupić wehikuł czasu. Zdecydowane trendy i na czasie prawie zawsze. Jedynie liczba zer w cenie może być przeszkodą dla zwykłego użytkownika:

 

więcej informacji http://allegro.pl/show_item.php?item=326240163#photo