Archiwum maj 2008, strona 14


Nowa, aseptyczna linia produkcyjna w fabryce...
Autor: gadzetoman76
Tagi: pepsi   inwestycja   fabryka  
08 maja 2008, 20:26

Firma PepsiAmericas dokonała kolejnej dużej inwestycji na polskim rynku. 8 maja 2008 r. odbyło się uroczyste otwarcie pierwszej aseptycznej linii produkcyjnej tego
międzynarodowego koncernu w Polsce. Tym samym firma po raz pierwszy w naszym kraju rozpoczyna produkcję napojów bez konserwantów Lipton Ice Tea i soków Toma oraz powiększa obecność na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.  


W odpowiedzi na wzrastający popyt na zdrowsze napoje, PepsiAmericas CEG zainwestuje
150 milionów dolarów w rozwój produkcji w regionie Europy Środkowej i Wschodniej w 2008 roku. Najlepszym tego przykładem jest otwarcie aseptycznej linii produkcyjnej w zakładzie w Michrowie. Uroczyste przecięcia wstęgi oraz oficjalne otwarcie odbyło się 8 maja 2008 r. Nowa aseptyczna linia wesprze produkcję herbat mrożonych i soków. Pozwoli to PepsiAmericas produkować zdrowsze napoje, na które zapotrzebowanie stale rośnie.

Na tej najnowocześniejszej technologicznie linii produkcyjnej będą wytwarzane wyłącznie napoje bez zawartości konserwantów i sztucznych barwników - powiedział Petr Mlatecek, Dyrektor Marketingu PepsiAmericas. Ta inwestycja to stały element działań koncernu, który nieustannie dąży, by jak najlepiej sprostać potrzebom konsumentów. Jako jedyna marka wśród herbat mrożonych Lipton Ice Tea oferuje aż pięć wariantów smakowych, włączając w to nowość typu premium, Lipton Ice Tea White. Marka Lipton Ice Tea została wprowadzona na polski rynek 10 lat temu. Od samego początku była liderem na rynku herbat mrożonych. Konsumenci coraz bardziej przekonują się do zdrowszych produktów. Stworzona z naturalnych, najmłodszych liści, wyrosłych na polach uprawnych w Kenii jest bogata w antyoksydanty, które mają pozytywny wpływ na nasze ciało. Konsumenci zaczynają dostrzegać funkcjonalne korzyści z picia herbat Lipton Ice Tea, dlatego nasz dynamiczny wzrost w tym segmencie będzie kontynuowany, a jego elementem jest otwarcie rozbudowa fabryki i uruchomienie aseptycznej linii, pozwalającej na produkcję herbaty bez stosowania konserwantów - przekonuje Petr Mlatecek.

Wartość inwestycji to 25 000 000 dolarów. Według szacunków już w 2008 roku produkcja w fabryce,
w Michrowie wzrośnie o ok. 10%, a w 2009 roku będzie to aż 30%. Produkowane napoje będą dystrybuowane nie tylko w Polsce, ale również na rynki Łotwy, Litwy i Estonii. Dzięki nowej linii produkcyjnej, o ponad 20% wzrosło zatrudnienie w fabryce. Obecnie w Michrowie pracuje 197 osób. Planowany jest dalszy wzrost zatrudnienia, który będzie zależał od wolumenu sprzedaży. 
 
 
W ramach międzynarodowej korporacji PepsiAmericas, oddział PepsiAmericas CEG Polska jest drugim co do wielkości producentem i dystrybutorem napojów w Europie Środkowo-Wschodniej. Wzrastające płace i poziom konsumpcji w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, wraz ze spadającym poziomem bezrobocia, generują popyt na zdrowe oraz wysokiej jakości produkty. Pozwala to PepsiAmericas szacować zbliżający się wzrost rynku napojów orzeźwiających. Budowa aseptycznej linii produkcyjnej, jest więc inwestycją wyprzedzającą zapotrzebowanie rynku i daje szanse Lipton Ice Tea i Sokom Toma na dalszy intensywny rozwój.

Konsumenci z Europy Środkowej i Wschodniej szukają tych samych innowacyjnych produktów, co konsumenci ze Stanów Zjednoczonych - powiedział Christophe Guille, Prezes Obszaru CEG PepsiAmericas - Podczas, gdy gazowane napoje stanowią 80% zysków w Polsce, nasze bardziej zdrowe marki, tak jak wody, soki i herbaty oferują największe możliwości rozwoju.

Zamiast na dystrybucji, zaczęliśmy się skupiać na logistyce - mówi Bill Hutton, Prezes Zarządu/ Dyrektor Generalny PepsiAmericas Polska. Poprzez nastawienie na wsparcie naszych klientów oraz poprzez poprawę komunikacji pomiędzy pracownikami, dzięki nowym programom szkoleniowym
i rozwojowym, udało nam się otworzyć 4600 nowych punktów dystrybucyjnych w Polsce. Traktujemy to dopiero jako początek do dalszej ekspansji.

Świetnie funkcjonujący region Europejskiej Grupy Środkowo-Wschodniej (CEG) w zdecydowanej mierze pomaga koncernowi PepsiAmericas osiągnąć sukces oraz ekspansję rynkową. Wraz z mocną lokalną pozycją ekonomiczną i podtrzymywanymi przekształceniami rynkowymi poprzez produkty, pakowanie, sprzedaż i logistykę, Europejska Grupa Środkowo- Wschodnia (CEG) koncernu PepsiAmericas w zdecydowanej mierze przyczynia się do globalnego rozwoju firmy. 

Korporacja PepsiAmericas w ostatnim czasie ogłosiła wzrost zysków o 20% w pierwszym kwartale tego roku, przy czym zyski samego obszaru CEG wzrosły aż o 62%. Istotnym źródłem dochodów PepsiAmericas jest właśnie obszar CEG, głównie dzięki inwestycjom w przemysł produkcyjny, ekspansji na nowe rynki, czy też rozmieszczeniu dynamicznie działających ośrodków dystrybucji
i usług. W ciągu 2007 r., obszar CEG zanotował 849,4 milionów dolarów sprzedaży netto oraz
100 milionów dolarów zysku.

Sukces obszaru CEG koncernu PepsiAmericas jest rezultatem silnego kierownictwa zaangażowanego w dążenie do operacyjnej doskonałości i innowacji, którego celem jest ujarzmianie potęgi regionalnej gospodarki oraz ludzkiego kapitału. Polska jest szczególnie istotnym rynkiem i liderem potencjalnego wzrostu gospodarczego w regionie.





O firmie PepsiAmericas

PepsiAmericas jest drugim co do wielkości światowym wytwórcą, sprzedawcą i dystrybutorem napojów PepsiCo, obecnym w 19 Stanach Ameryki Północnej, Centralnej i Środkowej Europie, włączając w to Polskę, Węgry, Czechy, Słowację, Rumunię, Mołdawię, Ukrainę, Bułgarię, kraje Bałtyckie i Karaiby. Zainteresowanych dalszymi informacjami o PepsiAmericas, zapraszamy do odwiedzenia www.pepsiamericas.com.

 

 

 

 

 

 

 

VATTENFALL wyróżniony w Webby Awards
Autor: gadzetoman76
08 maja 2008, 15:07

Interaktywny Kalkulator Zużycia Energii Elektrycznej Vattenfall zdobył Wyróżnienie Webby Awards w Kategorii Interactive Advertising/Business to Consumer.

W 12 edycji konkursu Webby Awards 2008, prace zgłosiło ponad 8000 firm.

Zobacz kalkulator energii ( www.vattenfall.pl/kalkulatorenergii ) Kalkulator energii (wersja angielska) ( http://81.21.195.84/Startpage.aspx )    Strona Webby Awards ( http://www.webbyawards.com/ ) 

O Webby Awards: 

Konkurs Webby Awards, nazwany przez „New York Times” „Oscarami Internetu”, jest jednym z najważniejszych międzynarodowych konkursów wyróżniających najwybitniejsze dokonania w sieci, w tym strony internetowe, interaktywne reklamy, filmy i pliki wideo w Internecie oraz mobilne witryny internetowe. Strona Weby Awards (http://www.webbyawards.com/webbys/current_honorees.php?media_id=98&category_id=115&season=12 )

Nagrody są przyznawane przez International Academy of Digital Art & Sciences (Międzynarodową Akademię Cyfrowej Sztuki i Nauki) od 1996 roku w 67 rożnych kategoriach. Nadsyłane prace są oceniane wg:

Zawartości Konstrukcji strony Projektu strony pod kątem graficznym Interaktywności Funkcjonalności Ogólnego wrażenia 

Strona International Academy of Digital Art & Sciences (http://www.iadas.net/ )

O kalkulatorze energii

Celem aplikacji jest zaprezentowanie w prosty sposób kilku aspektów korzystania z prądu w gospodarstwach domowych.  

Użytkownik operuje na planie domu - dodając wybrane urządzenia, może obserwować ich wpływ na łączne zużycie energii i wysokość rachunków za prąd. Aplikacja umożliwia porównanie wysokości rachunków za prąd przy stosowaniu różnego rodzaju taryf oraz dostarcza informacji na temat mocy przyłączeniowej i zabezpieczeń przelicznikowych. 

Przy wsparciu Fundacji Efektywnego Wykorzystania Energii (FEWE) - na podstawie danych zgromadzonych w wyniku badań polskich gospodarstw domowych -  przygotowano gotowe scenariusze zużycia prądu dla najpopularniejszych konfiguracji urządzeń AGD i liczby domowników. 

Kalkulator posiada predefiniowane dane dotyczące parametrów i czasu pracy typowych urządzeń elektrycznych w polskich gospodarstwach domowych oraz szereg porad opisujących, w jaki sposób można efektywnie użytkować energię elektryczną i redukować jej zużycie. Szczególnie ciekawa jest prezentacja poświęcona redukcji emisji dwutlenku węgla.  Kalkulator został wykonany przez firmę Making Waves Polska sp. z o.o.   

O International Academy of Digital Arts and Sciences (IADAS – Międzynarodowa Akademia Cyfrowej Sztuki i Nauki)  

International Academy of Digital Arts and Sciences jest zaangażowana w kreatywny, techniczny i profesjonalny rozwój Internetu i mediów interaktywnych. Akademia jest międzynarodową organizacją zrzeszającą przeszło 550 członków, wśród których znajdują się czołowi eksperci z najróżniejszych dziedzin, między innymi: muzyk David Bowie, założyciel Virgin Group - Richard Branson, globalny dyrektor kreatywny AKQA - Rei Inamoto, twórca serialu "Simpsonowie" - Matt Groening, CEO Real Networks - Rob Glaser, Arianna Huffington z Huffington Post oraz Harvey Weinstein z Weinstein Company. Webby Awards i International Academy of Digital Arts and Sciences to zastrzeżone znaki towarowe International Data Group. Aby uzyskać więcej informacji, prosimy odwiedzić stronę  www.iadas.net.

Dwa lata działalności i coraz szersze grono...
Autor: gadzetoman76
08 maja 2008, 15:03

Skarbnica Narodowa – dystrybutor monet i medali okolicznościowych - już od dwóch lat umożliwia rozwijanie wyjątkowej pasji kolekcjonerskiej. Grono jej klientów - pasjonatów i miłośników numizmatyki stale się powiększa. 

Skarbnica Narodowa jest obecna na polskim rynku od 2005 roku. Pierwsze aktywne działania zapoznające klientów z ofertą zostały zainicjowane dokładnie 2 lata temu - wiosną 2006 roku. Z każdym rokiem powiększa się grono miłośników i kolekcjonerów, którym firma daje możliwość odkrycia i pielęgnowania hobby i pasji. 

Skarbnica Narodowa prowadzi sprzedaż wysyłkową, co umożliwia rozwijanie pasji numizmatycznych w sposób wygodny i pozostający w harmonii ze stylem życia klientów. Jest również członkiem Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego.

Oferta Skarbnicy Narodowej jest bardzo różnorodna. W jej skład wchodzą zarówno monety tworzące pełne kolekcje, jak i pojedyncze egzemplarze, a także medale kolekcjonerskie. Propozycje Skarbnicy Narodowej kierowane są zarówno do początkujących kolekcjonerów, jak i tych bardziej wymagających, doświadczonych. Całość kolekcji znajdujących się w ofercie Skarbnicy jest wynikiem współpracy z kilkudziesięcioma mennicami z całego świata. 
„Naszym klientom dajemy możliwość odkrycia w sobie pasji, której nie byli dotąd świadomi. Przygotowana przez nas oferta jest bardzo różnorodna i pozwala na to, aby każdy znalazł w niej coś dla siebie. Wygodny sposób pielęgnowania swojego hobby, jaki daje sprzedaż wysyłkowa, pozwala klientom rozwijać swoją pasję we współczesnych warunkach dnia codziennego. Ma to duże znaczenie szczególnie dla klientów mieszkających poza dużymi miastami, gdzie dostęp do specjalistycznych sklepów jest utrudniony” – wyjaśnia Adam Zieliński, Dyrektor Zarządzający Skarbnicy Narodowej. 

Miłośnikom numizmatyki Skarbnica Narodowa proponuje monety upamiętniające zarówno wybitne osobistości, jak i ważne wydarzenia historyczne oraz współczesne. W ofercie Skarbnicy Narodowej znaleźć można zarówno kolekcje monet współczesnych i dawnych takich jak: Srebrne Monety Polskie, Srebrne Dolary Amerykańskie, Srebrne Dolary Kanadyjskie, Amerykańskie Złote Dolary i Najmniejsze Złote Monety Świata; oraz kolekcje medali okolicznościowych: Jan Paweł II – Człowiek, który zmienił świat czy Wielcy Polacy.  
„Oferta Skarbnicy Narodowej jest dostosowana zarówno do oczekiwań jak i do możliwości finansowych różnych typów kolekcjonerów. Znaleźć w niej można zarówno obiekty, których zakup nie musi wiązać się z dużym wydatkiem, ale są również propozycje dla osób, które chciałyby zainwestować większe pieniądze” – mówi Adam Zieliński. 

W swojej działalności Skarbnica Narodowa korzysta z wieloletniego doświadczenia międzynarodowej Grupy Samlerhuset, której jest częścią. Samlerhuset Group jest jednym z wiodących europejskich dystrybutorów monet okolicznościowych i medali, z siedzibą główną w Amsterdamie oraz filiami w Danii, Estonii, Finlandii, Norwegii, Polsce, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Chinach. Samlerhuset Group jest przedstawicielem oraz dystrybutorem programów numizmatycznych z ponad 50 krajów, między innymi tak znanych emitentów jak: Brytyjska Mennica Królewska, Kanadyjska Mennica Królewska, Mennica Fińska, Ludowy Bank Chin, Australijska Mennica Perth, Mennica Norweska, Mennica Południowoafrykańska i The Commonwealth Mint. Grupa Samlerhuset posiada udziały w mennicach takich krajów jak Norwegia czy Finlandia. 
Samlerhuset Group była m. in. wyłącznym dystrybutorem produktów numizmatycznych związanych z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej - Niemcy 2006.

Kolejna walka załogi Diverse Extreme Team...
Autor: gadzetoman76
08 maja 2008, 13:03

Przed zawodnikami kolejna, trzecia już runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Do rywalizacji na trasach Rajdu Elmot zgłosiło się 49 załóg. Wśród nich nie zabraknie oczywiście ekipy Diverse Extreme Team BF Goodrich. Maciej Lubiak i Karina Szarama po raz drugi staną wspólnie do walki, a ich bronią będzie Mitsubishi Lancer EVO IX przygotowany przez Szabo Racing.

 

Platinum 36. Rajd Elmot-Remy rozpocznie się w piątek, 9 maja, na stadionie w Świdnicy. Tuż przed 17-tą zawodnicy wystartują do pięciu odcinków specjalnych, a pierwszy etap zakończy się późnym wieczorem próbą w Burkatowie. Drugiego dnia na załogi czeka dziewięć oesów o długości prawie 130 kilometrów, w których przewidziano trzy pętle z odcinkami Świdnica - Burkatów, Rościszów - Ludwikowice i Olszyniec - Dziećmorowice. Sobotnią metę zaplanowano na stadionie OSiR w Świdnicy na godz. 18. 

 - Uwielbiam odcinki specjalne na Dolnym Śląsku i bardzo dobrze się na nich czuję – powiedział Maciej Lubiak. – Są jednak mocno zdradliwe - trzeba bardzo uważać na dziury, ponieważ bardzo łatwo można przebić oponę. Jesteśmy dobrze przygotowani do tej eliminacji. Pierwszego dnia ostatnie odcinki będziemy pokonywali już po zmroku – z pewnością podsyci to rywalizację i spodoba się kibicom. Cieszę się, że konkurencja dopisała i startuje wiele ciekawych samochodów. Po raz drugi w tym sezonie na moim prawym fotelu usiądzie Karina Szarama, z którą doskonale układa się współpraca.

- Po dobrym, punktowanym miejscu na Rajdzie Krakowskim mam nadzieję, że tym razem będzie równie dobrze, a nawet lepiej – mówi Karina Szarama. – W rajdówce panuje dobra atmosfera i dogadujemy się z Maćkiem bez problemów. To dla mnie nowy rajd, nigdy wcześniej nie jechałam po trasach Rajdu Elmot. Bardzo chciałabym bezbłędnie poprowadzić Maćka i dojechać do mety na jak najlepszym miejscu - dodaje pilot załogi Diverse Extreme Team BF Goodrich.

Kombi Volvo V70 w wersji R-Design
Autor: gadzetoman76
08 maja 2008, 12:53

Volvo V70, to piąty model Volvo oferowany wraz z dodatkowym pakietem sportowym R-Design. Praktyczne, bezpieczne i eleganckie kombi, stanowiące kwintesencję marki Volvo, nabrało tym samym sportowego charakteru.

 



Rosnąca liczba nabywców szuka samochodów, które pozwoliłyby im na wyrażenie indywidualnego gustu i stylu. Volvo Cars stworzyło pakiet opcji R-Design, nadający samochodom wyrafinowany sportowy wygląd” – powiedział Gerry Keaney, wiceprezes Volvo Cars ds. marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.

Pakiet R-Design obejmuje wiele przykuwających wzrok elementów, takich jak: obramowanie szyb bocznych i krata chłodnicy wykonane z polerowanego metalu, chromowana końcówka rury wydechowej oraz specjalnie zaprojektowane 18-calowe koła ze stopów lekkich. Wewnątrz samochodu znajdują się sportowe skórzane siedzenia w kolorze czarnym opatrzone  nazwą Nordic Ceramic Light, a także aluminiowe detale deski rozdzielczej, konsoli centralnej i drzwi. We wszystkich tych elementach wykorzystano frezowany kolisty wzór dekoracyjny.

Wzór dekoracyjny, zastosowany w detalach z aluminium, nadaje wnętrzu nowoczesny charakter. Ma on symbolizować dynamiczne cechy R-Design określające charakter całego samochodu i wiązać ze sobą żebrowaną powierzchnię siedzeń z licznymi wykończeniami z polerowanego metalu” – powiedziała Maria Thunberg odpowiedzialna za kolorystykę i wykończenie wnętrza w Volvo V70 R-Design.

 



Sportowe podwozie

Volvo R-Design to nie tylko widoczne dla oka detale, ale także pewne cechy, których doświadczyć można w trakcie jazdy. Sportowe podwozie zapewnia przyjemność prowadzenia i jednocześnie kontrolę nad każdą sytuacją drogową. Zoptymalizowano je dzięki zastosowaniu m. in. sztywniejszych tulei i stabilizatorów poprzecznych, a także niższemu prześwitowi umożliwiającemu bardziej bezpośredni kontakt z nawierzchnią drogową oraz lepszą sterowność.

 



Wyzwaniem, jakie towarzyszyło projektowi podwozia R-Design było połączenie przyjemności z prowadzenia samochodu ze znanymi właściwościami bezpieczeństwa oferowanymi przez Volvo w trudnych warunkach drogowych, takich jak deszcz lub śnieg. Jestem przekonany, że znaleźliśmy właściwą równowagę między tymi dwoma elementami” – powiedział Ekkehard Schwartz, wicedyrektor odpowiedzialny za parametry podwozi i dynamikę samochodów.

W skład pakietu Volvo V70 R-Design wchodzą następujące elementy:
 

 - Krata chłodnicy z wykończeniami z polerowanego metalu z symbolem R-Design
 - Przednie światła przeciwmgielne z dekoracyjnymi wykończeniami z polerowanego metalu
 - Obudowa lusterek bocznych z wykończeniami z polerowanego metalu
 - Pięcioszprychowe, 18-calowe koła ze stopów lekkich – Cratus
 - Czarne anodyzowane profile okienne wykonane z aluminium
 - Sportowy spojler pokrywy bagażnika w kolorze nadwozia
 - Chromowana, widoczna rura wydechowa o średnicy 90 mm.
 - Sportowe podwozie: niższe o 20 mm z przodu i 15 mm z tyłu
 - 11 kolorów lakieru nadwozia do wyboru
 - Sportowe siedzenia wzmocnione dodatkowym piankowym obiciem oraz zagłówkami dającymi dodatkową stabilność i komfort
 - Deska rozdzielcza z unikatowym dla wersji R-Design zestawem zegarów o niebieskich tarczach
 - Sportowa kierownica wykonana z perforowanej skóry oraz z symbolem R-Design
 - Sportowe pedały wykonane z aluminium
 - Tapicerka z gładkiej skóry w kombinacji kolorów Off-Black i Ceramic Light, z wytłoczonym symbolem R-Design na zagłówkach
 - Specjalnie zaprojektowana konsola centralna i unikatowy wzór dekoracyjny
 - Dźwignia zmiany biegów pokryta skórą. - Sportowe dywaniki w kolorze czarnym (Off-Black)
 - Relingi  dachowe (opcja dodatkowa)

Inne modele Volvo dostępne z pakietem R-Design

 



Pakiet R-Design jest dostępny także i w innych modelach Volvo: C30, S40, V50. Umożliwia on nabywcom tych aut wybór między 10 różnymi kolorami nadwozia oraz szeregiem specjalnie zaprojektowanych detali nadwozia i wnętrza, takich jak: dopasowane kolorystycznie zderzaki oraz niższe profilowania boczne, skórzana kierownica z symbolem R-Design, unikatowa deska rozdzielcza oraz siedzenia obite tapicerką w kolorze czarnym Flex-Tec z siedzeniami i zagłówkami z kontrastującej kremowej skóry.

Na początku bieżącego roku wersję R-Design wprowadzono także dla modelu Volvo XC90, zastępując nią sportową wersję XC90 Sport. Nowe detale wersji R-Design obejmują także 20-calowe felgi (dostępne opcjonalne), podwójną rurę wydechową unikatową osłonę podwozia, obudowę lusterek bocznych z polerowanego metalu oraz logo "R-Design" na kracie chłodnicy, kierownicy i oraz wytłoczone na siedzeniach.

 

za Volvo Polska