Archiwum maj 2008, strona 15


Nagrody „Engine of the Year 2008” przyznane!...
Autor: gadzetoman76
08 maja 2008, 11:01

Silniki TSI Volkswagena z podwójnym doładowaniem wygrały już po raz trzeci w plebiscycie „Engine of the Year Award“ w kategorii od 1,0 do 1,4 litra pojemności skokowej. Seria przyznanych nagród jest jak najbardziej uzasadniona. Doładowywane przez kompresor i turbosprężarkę silniki TSI o mocy 103 kW / 140 KM i 125 kW / 170 KM należą do najefektywniejszych benzynowych jednostek napędowych na świecie. Ich konstrukcji przyświecało motto: maksymalna dynamika przy minimalnym spalaniu. Dokładnie tak oceniło je jury składające się z 65 dziennikarzy z 32 krajów. „Ten silnik jest doskonały pod każdym względem i pasuje do różnych typów samochodów” – powiedział jeden z jurorów. Miejsce drugie w tej samej kategorii zajął nowy silnik TSI 122 KM. Wyróżnienia „Silnik Roku 2008” zostały rozdane 07 maja w Stuttgarcie.

 

W imieniu Volkswagena nagrody odebrał dr Rüdiger Szengel, szef Działu Rozwoju Silników Benzynowych. „Silniki TSI Volkswagena, od momentu ich wprowadzenia na rynek, wytyczają nowe standardy w klasie o mocy od 90 do 125 kW. Jeżeli chodzi o oszczędność osiągają one poziom niespotykany dotychczas wśród benzynowych jednostek napędowych. Gwarantują jednocześnie dynamikę, która sprawia prawdziwą przyjemność podczas jazdy. Fakt, że nasze TSI w tym roku ponownie wygrały w kategorii do 1,4 litra pojemności to gest uznania dla wszystkich pracowników, którzy przyczynili się do ich powstania”.

 

Jednostki TSI napędzają już samochody w dziesięciu różnych modelach rodziny Volkswagena. Silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem o mocy od 90 kW / 122 KM do 169 kW / 230 KM dostępne są w gamie od Golfa do zaprezentowanego niedawno Passata CC. Ponadto jeszcze w 2008 roku pojawi się nowy Scirocco, w którym również będzie dostępna jednostka TSI. W wersji o mocy 122 KM zużywa on jedynie 6,1 litra paliwa na 100 kilometrów. Dzięki niemu Scirocco będzie jednym z najoszczędniejszych samochodów sportowych na świecie.

Cyfrowe ekrany z dźwiękiem kierunkowym
Autor: gadzetoman76
08 maja 2008, 11:01

Audiowizualny przekaz digital signage słyszalny tylko w określonym miejscu dzięki Panphonics i Veracomp

Kraków, 08 maja 2008 roku -- Digital signage - system prezentacji dowolnej treści za pomocą cyfrowych wyświetlaczy - będzie można wzbogacić o dźwięk kierunkowy. Głośniki firmy Panphonics, które emitują sygnał audio słyszalny tylko w określonym miejscu, zaoferuje firmom specjalizowany dystrybutor technologii teleinformatycznych, spółka Veracomp.

 



Głośniki Panphonics emitują zogniskowany i kierunkowy strumień dźwięków. Oznacza to, że  sygnał audio słyszalny jest tylko przez osoby znajdujące się w ściśle określonym miejscu. Dla pozostałych odbiorców, nawet jeśli znajdują w pobliżu głośników kierunkowych, żadne komunikaty już nie dochodzą.

Taką kontrolę nad dźwiękiem umożliwia opatentowana przez Panphonics technologia płaskich fal dźwiękowych (Plane Wave technology) oraz zastosowanie na głośnikach specjalnej, cienkiej i elastycznej folii - elektromechanicznej warstwy EMFi (ElectroMechanical Film).

W skład oferty Panphonics w Veracomp wchodzą głośniki z rodziny Sound Sign, Sound Shower i Privacy Solution. Pierwsza grupa stanowi rozwiązanie ściśle współpracujące z cyfrowymi ekranami systemów digital signage. Umożliwia dostosowanie zmieniających się multimedialnych treści do dźwięku i udostępnienie go, bez straty jakości, na odległość nawet do 20 metrów tylko wybranej grupie zainteresowanych przekazem przechodniów. Tworzą je kompletne zestawy lekkich i łatwych w instalacji (uchwyty montażowe w systemie VESA) głośników kierunkowych wraz ze wzmacniaczami, zasilaczami i automatyczną regulacją głośności.

Dwie pozostałe kategorie głośników mogą funkcjonować samodzielnie, bez nośników wizualnych. Panphonics Sound Shower tworzy dźwiękowy hot spot, emitując równocześnie różne sygnały audio dla wielu odbiorców. Do siedzących nawet blisko siebie słuchaczy dochodzą różne dźwięki wzajemnie się nie zakłócające i nie nakładając na siebie. Wraz z głośnikami dostarczane są wzmacniacze i pakiet instalacyjny. Podobną funkcjonalnością charakteryzują się głośniki Privacy Solution, a jedyna różnica polega na rozdzielności wzmacniacza i głośnika, co pozwala umieścić system regulacji w dowolnym miejscu .

„Powszechnie wiadomo, że przekaz wideo wzbogacony o dźwięk jest znacznie skuteczniejszy niż emisja tych sygnałów oddzielnie. Wzbogacenie elastycznej i wszechstronnej technologii dystrybucji dowolnych multimedialnych treści - digital signage - o głośniki kierunkowe, sprawi, że firmy będą jeszcze bliżej klientów,” - powiedział Michał Rędziak, menadżer ds. systemów digital signage w Veracomp. „W zgiełku i kakofonii współczesnych wewnętrznych i zewnętrznych przestrzeni publicznych, możliwe będzie dotarcie z precyzyjnym przekazem audiowizualnym do ściśle określonej grupy odbiorców. Co więcej już niedługo będziemy mogli dokładnie zmierzyć efekt naszych starań o przyciągnięcie uwagi klientów”.

Głośniki wszystkich trzech kategorii dostępne są w różnych rozmiarach, począwszy od 600x200 mm, przez 3000x200 mm (długość x wysokość) na dowolnych, robionych na zamówienie formatach skończywszy. Ich kolory są standardowe: czarne, białe, szare, lub inne, tworzone na zamówienie. Ceny głośników uzależnione są m.in. od ich wymiarów. Przykładowo sugerowana cena detaliczna netto głośników Panphonics z rodziny Sound Shower o wymiarach 600x600 mm wynosi 522 euro, a 1000x200 mm - 483 euro.

Digital signage to sieć cyfrowych ekranów centralnie i zdalnie zarządzanych. Można za ich pomocą rozpowszechniać jednocześnie treści promocyjne, informacyjne i rozrywkowe by przykuć uwagę klientów. W Veracomp dostępne są wszystkie niezbędne elementy systemu digital signage. Należą do nich ekrany LCD (wielkoformatowe monitory LCD typu public display firmy NEC i SHARP oraz monitory LCD firmy MAG) lub projektory (Optoma, SHARP), dedykowane do digital signage odtwarzacze i serwery treści wraz z oprogramowaniem do zarządzania treścią (Cayin Technology), niezbędne akcesoria (jak np. splittery, przełączniki i matriksy ATEN), systemy montażowe (Edbak, Ergotron) oraz urządzenia do przetwarzania i dystrybucji przekazów multimedialnych (Kramer Electronics).

Pięć nowych gier komórkowych już w sprzedaży!...
Autor: gadzetoman76
07 maja 2008, 15:32

Dzięki kolejnym produkcjom EA Mobile™ można zagrać w Monopoly, wziąć udział w EURO 2008 i bawić się przy bilardzie z Simami.

 

Z przyjemnością informujemy, że wprowadziliśmy właśnie do sprzedaży szereg nowych gier, przeznaczonych dla posiadaczy telefonów komórkowych. Wśród nowych produkcji spod znaku EA Mobile™ znajdują się m.in. Monopoly: Tu i Teraz oraz BOOM BLOX™. Ten ostatni tytuł powstał w wyniku współpracy ze słynnym hollywoodzkim reżyserem Stevenem Spielbergiem.

- Naprawdę trudno znaleźć na świecie taką osobę, która nigdy nie grała w Monopoly lub nie widziała filmu Stevena Spielberga - powiedział Tim Harrison, dyrektor ds. marketingu europejskiego oddziału EA Mobile. - Monopoly: Tu i Teraz jest naszym pierwszym projektem powstałym w kooperacji z firmą Hasbro. Gra powinna być atrakcyjna zarówno dla starszych wyjadaczy, jak i dla nowicjuszy. Z kolei BOOM BLOX stanowi coś niesamowicie ekscytującego, ponieważ w projektowaniu uczestniczył sam Steven Spielberg.

Ponadto, listę gier w wersji na telefony komórkowe wzbogaciły teraz także, takie tytuły jak: UEFA EURO 2008™, The Sims™ Bilard oraz Puzzle Paradise™. Oto pełna lista nowych produkcji z katalogu EA Mobile wraz ze szczegółowymi opisami:

Monopoly: Tu i Teraz
Zagraj w kultową grę za pomocą ośmiu bajecznie animowanych pionków! Twoje miliony i nos do biznesu sprawią, że kupując, spekulując i licytując osiągniesz sukces, a po drodze "puścisz rywali z torbami". Zmierz się ze znajomymi w partii na czterech graczy i przekonajcie się, kto przejmie władzę nad miastem i zbije fortunę!

BOOM BLOX
Zmierz się z grą BOOM BLOX Stevena Spielberga! Zjeżdżaj po blokach z lodu, wysadzaj bloki za pomocą bomb i odbijaj się na sprężynach, rozwiązując zagadki umysłowe i zrównując z ziemią pole gry. Wkrocz w świat ciągłej zabawy o 40 poziomach trudności i zdobądź wyznaczoną liczbę punktów. Zostań mistrzem w rozwiązywaniu zagadek, a następnie stwórz własne łamigłówki za pomocą edytora poziomów. Staw im czoła w bombowym stylu z BOOM BLOX!

UEFA EURO 2008
Twój kraj Cię potrzebuje. Czas wygrać mistrzostwa i zdobyć Puchar Europy. Wybierz jedną z ponad 50 reprezentacji narodowych i rzuć się w wir piłkarskich emocji. Czy potrafisz przekonać selekcjonera, żeby powierzył Ci kapitańską opaskę? Czy potrafisz doprowadzić swój zespół do zwycięstwa w finale mistrzostw? Wszystko rozstrzygnie się na boisku. Opanuj do perfekcji nowatorski system sterowania SkillSense i zapewnij kibicom sukces, którego tak bardzo pragną.

The Sims Bilard
Dołącz do Simów i graj z nimi w najlepszy bilard na telefony komórkowe! Stwórz swojego Sima i zmierz się z innymi Simami w klubie bilardowym, grając w ekscytujące warianty z 8 lub 9 bilami. Doskonal swoje umiejętności i patrz, jak rośnie Twoja popularność, gdy wbijasz bile i ćwiczysz triki. Zaawansowana fizyka stołu oraz łatwa obsługa jednym przyciskiem zapewniają świetną zabawę dla wszystkich.

Puzzle Paradise
Puzzle Paradise to rozkosz dla mądrej głowy na telefon komórkowy. Odkryj raj i zdobądź bogactwo i sławę na egzotycznej wyspie pełnej emocjonujących wyzwań. Poprowadź nieustraszonego odkrywcę Maksa przez atrakcyjne, skąpane w słońcu plaże, zachwycające podwodne scenerie czy mroźne pustynie Arktyki. Zbieraj bonusy, zdobywaj trofea i odblokuj nowe gry oraz lokacje, aby sięgnąć po koronę niekwestionowanego mistrza Puzzle Paradise.

Zakupu każdej z gier EA Mobile dokonuje się poprzez wysłanie SMS o treści EA na darmowy numer: 8008 (ERA) lub 8009 (ORANGE) i połączenie się z linkiem otrzymanym w wiadomości zwrotnej. Cena gry pokazuje się przed pobraniem. Opłata za połączenie z WAP według cennika. Więcej informacji znajduje się na stronie www.eamobile.com oraz www.ea.pl.

Premiera BOOM BLOX już 8 maja
Autor: gadzetoman76
07 maja 2008, 15:32

Współpraca Electronic Arts i Stevena Spielberga zaowocowała powstaniem zabawnej i szalonej gry logicznej.

 

Premiera gry Boom Blox w wersji na Wii™ będzie miała miejsce 8 maja. Produkcja jest znakomitą propozycją dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat oraz całej rodziny.

- Głównym założeniem gry BOOM BLOX jest interaktywność i możliwość oderwania się od szarej rzeczywistości. Z pewnością spodoba się dzieciom w każdym wieku oraz ich rodzicom - powiedział Steven Spielberg. - Mam nadzieję, że gra stanie się znakomitą formą rozrywki familijnej.

Zabawa polega na rozwiązywaniu zagadek logicznych na blisko czterystu poziomach. Robi się to poprzez niszczenie odpowiednich elementów, widocznych na ekranie. Łamigłówki oferowane są w trybie dla pojedynczego gracza oraz w ramach opcji wieloosobowej kooperacji i rywalizacji. W świecie BOOM BLOX pomaga kurczak Marion "Fluffy" McCluck, któremu towarzyszy ponad trzydzieści zwariowanych postaci. Wszystkie one zamieszkują rozmaite krainy - m.in. średniowieczną, westernową i nawiedzoną przez duchy.

Integralną częścią BOOM BLOX jest edytor pozwalający graczom na projektowanie własnych poziomów. Fani mogą także przebudowywać każdą z plansz podstawowych. Na dodatek dostępna jest opcja dzielenia się projektami z innymi osobami poprzez internetowy system WiiConnect24™.

- Przygotowując BOOM BLOX przekonaliśmy się, iż możliwości eksperymentowania z układankami jest bez liku - wyjaśnił Louis Castle, producent wykonawczy. - Postanowiliśmy dać graczom pole do popisu w dziedzinie samodzielnego znajdowania rozwiązań, a nawet pozwoliliśmy im na dzielenie się zagadkami z przyjaciółmi. Udało się nam osiągnąć całkowicie nową jakość rozgrywki, wykorzystując przy tym unikalne właściwości konsoli Wii.

Gra jest także dostępna w wersji dla telefonów komórkowych. W niej również rozwiązuje się rozmaite łamigłówki w ramach czterdziestu zróżnicowanych poziomów. Dodatkowo po ukończeniu wszystkich podstawowych zadań na graczy czeka niespodzianka w postaci zupełnie nowego świata do zbadania. Na komórkach także można tworzyć własne projekty etapów i wysyłać je innym. Szczegóły na ten temat dostępne są na stronie www.polska.ea.com/mobile.

Więcej informacji odnośnie gry BOOM BLOX znajduje się pod adresem www.ea.pl.

Pierwsza runda z Need for Speed ProStreet...
Autor: gadzetoman76
07 maja 2008, 15:24

2-3 maja na torze kartingowym w Lublinie odbyła się pierwsza runda w ramach zawodów Toyo Drift Cup 2008 by PFD, których głównym sponsorem jest Need for Speed ProStreet. Zwycięzcą został Bartosz Stolarski!

 

Lublin to pierwsze miasto na mapie polskiego driftingu, gdzie odbyły się eliminacje Toyo Drift Cup 2008 organizowane przez Polską Federację Driftingu. Pomimo niesprzyjającej pogody do zawodów stanęło aż 60 kierowców z całej Polski, ale tylko 32 najlepszych wzięło udział w sobotnim wyścigu. Dwudniowa impreza była przeznaczona dla wytrawnych kierowców driftingu, wszystkich, którzy interesują się światem motoryzacji i tuningu oraz dla tych, którzy pragnęli spędzić wyjątkowo pierwszy majowy weekend.

Kierowcy podczas każdej rundy Toyo Drift Cup 2008 by PFD walczą o punkty w klasyfikacji generalnej. W Lublinie najlepszym drifterem został Bartosz Stolarski w Nissanie 200SX S14a, który zdobył maksymalną liczbą punktów i odebrał nagrodę w wysokości 2 000 złotych ufundowaną przez Electronic Arts. Tym samym zwycięzca ma szansę wziąć udział w poznańskim finale, który odbędzie się 28 września, gdzie będzie walczył o główną nagrodę pieniężną oraz puchar Need For Speed™. Drugie miejsce w lubelskiej rundzie Toyo Drift Cup 2008 by PFD zajął Bartłomiej Owczarek w Nissanie Silvia S15, a trzecie Tomasz Marciniak w Skylinie Taboo.

Dodatkową atrakcją dla wszystkich przybyłych gości był namiot Electronic Arts, gdzie każdy mógł przetestować na konsolach Xbox 360™ dobrze znaną graczom oraz fanom sportów motorowych, grę Need for Speed ProStreet.

Kolejne etapy Toyo Drift Cup 2008 by PFD (do potwierdzenia):

II runda, 7 czerwca, Bydgoszcz III runda, 28 czerwca, Zielona Góra IV runda, 30 sierpnia, Radom V runda i finały, 28 września, Poznań