Archiwum kwiecień 2008, strona 10


Widgety agencji 8Fish
Autor: gadzetoman76
17 kwietnia 2008, 13:11

Na polskim rynku działalność rozpoczął podmiot – spółka 8Fish - specjalizująca się w przygotowywaniu internetowych i systemowych widgetów reklamowych znajdujących wykorzystanie na światowych platformach komunikacyjnych jak: iGoogle, Netvibes, Facebook, a także w systemach operacyjnych Windows Vista, czy też Mac OS X.

Agencja interaktywna Autentika wydzieliła spółkę 8Fish Sp. z o.o. dedykowaną produkcji widgetów - elementów graficznych interfejsu użytkownika programów komputerowych umożliwiających komunikację programu z użytkownikiem. Spółka 8Fish (www.8fish.pl) jest jedynym na polskim rynku podmiotem specjalizującym się w tym segmencie rynku reklamy on-line. Dotychczas zespół 8Fish przygotował kilkadziesiąt widgetów dostosowanych do różnych platform komunikacyjnych stworzonych zarówno na zamówienie klientów,  jak i autorstwa pracowników 8Fish. Są wśród nich widgety z informacjami  o repertuarze kin, programie TV, wynikach Lotto, wynikach sportowych, kursach walut, a także ułatwiającymi dostęp do aukcji Allegro, czy też Wikipedii. Więcej przykładów http://www.google.com/ig/authors?author=helpdesk@autentika.pl.  8Fish przygotowuje widgety bezpośrednio na zlecenie klientów, jak też opracowuje kompleksowe strategie wykorzystania widgetów w działaniach promocyjnych.

Zainteresowanie tą nową formą Viral marketingu widoczne jest od kilku miesięcy na rynku Stanów Zjednoczonych, a także Europy Zachodniej. Rynek widgetów jest uważany za jeden z najbardziej przyszłościowych w reklamie internetowej. W marcu br. BusinessWeek donosił, że niektórzy marketerzy uważają potencjał reklamowy widgetów za bardziej obiecujący w działaniach skierowanych do społeczności internetowych, niż wyświetlane tam bannery reklamowe.  Według ekspertów, widgety w lepszy sposób angażują użytkowników Internetu i pozwalają im budować zindywidualizowaną treść przekazów informacyjnych.

„ Potrzeby polskich internautów szybko rosną. Trzeba cały czas szukać nowych form dotarcia do użytkowników Internetu – mówi Michał Samojlik, Autentika. Podążając za trendami światowymi, zdecydowaliśmy się umożliwić naszym klientom pełne wykorzystanie tej niestandardowej formy reklamy. Zwiększamy tym samym efektywne i nietuzinkowe dotarcie Klientów do grup celowych,  zarówno w Internecie, jak i na pulpitach systemów operacyjnych”.

W chwili obecnej 8Fish przygotowuje Widgety niemalże na wszystkie dostępne platformy, które pozwalają na ich wykorzystanie, w tym. iGoogle, Netvibes, Facebook, Windows Vista, Mac OS X, oraz na wszystkie platformy blogowe udostępniające możliwość umieszczania widgetów.

Na bazie własnych widgetów, 8Fish w niedługim czasie uruchomi produkt reklamowy dla firm umożliwiający promocję poprzez sieć autorskich widgetów 8Fish.

 „Polscy reklamodawcy dostrzegą lada moment potencjał reklamowy  widgetów. Jest to najbliższa klientowi forma reklamy, która oprócz samego przekazu reklamowego dostarcza użytkownikom informacji, których potrzebują. Rosnące zainteresowanie stronami typu iGoogle, czy rozwijanie blogów przez użytkowników, potwierdzają nasze spostrzeżenia i niosą ze sobą niesamowity potencjał reklamowy” – dodaje Michał Samojlik.

Działania 8Fish wychodzą także poza rynek polski, gdzie obecnie bardzo silnie wykorzystywana jest ta forma reklamy.

Muzeum Porsche gotowe jeszcze w tym roku
Autor: gadzetoman76
17 kwietnia 2008, 12:16

 

 

Budowa nowego muzeum Dr. Ing. H.c. F. Porsche AG, Stuttgart znalazła się na finiszu. Obecnie na Porscheplatz pracuje ponad 40 firm i około 250 fachowców. „Prace przebiegają zgodnie z planem. O ile pogoda nie sprzysięgnie się przeciw nam, muzeum powinno być gotowe na koniec roku” – powiedział Anton Hunger, który jako szef PR Porsche AG jest odpowiedzialny za nowe muzeum.

 

Stalowa konstrukcja hali o powierzchni 5.600 metrów kwadratowych została opuszczona
na trzy betonowe podpory jesienią 2007 roku. Zaraz po ustawieniu konstrukcji rozpoczęła się budowa właściwych sal wystawowych. Prace obejmowały między innymi stropy z żelbetonu oraz szerokie rampy i schody.

 

Doskonale przemyślany plan logistyczny pozwolił na jednoczesny montaż instalacji wewnętrznych, pokrywanie sufitów, ścian i podłóg odpowiednimi okładzinami. Podczas gdy fachowcy w zachodniej części budynku montowali jeszcze ostatnie przewody ogrzewania, wentylacji i wody, we wschodniej części wykonywana była już sucha zabudowa i układano wykładziny podłogowe. „Takie zazębianie się prac stanowiło wyzwanie dla wszystkich pracujących firm, szczególnie jeżeli chodzi o precyzję koordynacji i terminowość” – wyjaśnia Armin Wagner, kierownik projektu ds. budowlanych. Także prace przy pokrytych blachą  i szkłem elewacjach nowego muzeum Porsche postępowały bardzo szybko.  Odważna architektura tego budynku, ciągle jeszcze ukryta za wysokimi rusztowaniami, nabiera stopniowo konkretnych form.

 

Przyszli goście nowego muzeum już w foyer poczują fascynację, jaką budzi marka Porsche. Obok punktu informacyjnego, restauracji, kawiarni i sklepu znajduje się muzealny warsztat dla historycznych pojazdów Porsche. W warsztacie tym przywracana będzie świetność zarówno prywatnym samochodom, jak i ponad 300 muzealnym Porsche, przygotowywanym do prezentacji na całym świecie jako „muzeum na kółkach”. Zdolne do normalnego poruszania się po drogach eksponaty spowodują, że oblicze wystawy na Porscheplatz, obejmującej 80 aut, będzie się przez cały czas zmieniać.

 

Podobnie jak hala wystawiennicza tematy prezentowane w muzeum oparto na trzech filarach. Nicią przewodnią będzie chronologicznie przedstawiona historia produktów Porsche. Równolegle dzięki eksponatom z różnych epok zaakcentowane zostaną tematyczne punkty ciężkości, kierujące uwagę zwiedzających na najważniejsze samochody, najbardziej znaczące zwycięstwa w wyścigach oraz na innowacje technologiczne Porsche. Rozwój historyczny i poszczególne kręgi tematyczne połączone zostaną przez mniejsze eksponaty, stanowiące trzecią „podporę”. Będą one odzwierciedlać wyjątkowe cechy marki -  „ideę Porsche”. „Otwarta architektura oraz koncepcja wystawiennicza dają gościom wiele swobody, zarówno tej przestrzennej jak i tematycznej. Mogą oni poruszać się po muzeum podążając zgodnie z chronologicznym układem historii produktów, lub udać się bezpośrednio do miejsca, w którym prezentowana jest interesująca ich tematyka” – objaśnia Christina Becker, kierowniczka całego projektu.

 

Nowe muzeum Porsche to miejscem, w którym odbywać się będą zarówno wystawy,  jak i inne imprezy. Ze swoim przestronnymi salami konferencyjnymi oraz ekskluzywną gastronomią muzeum – niezależnie od normalnych godzin otwarcia, może być wykorzystywane także jako centrum konferencyjne.

DZIAŁ MICROSOFT HARDWARE PRZEDSTAWIA NOWE...
Autor: gadzetoman76
16 kwietnia 2008, 14:01
Firma Microsoft® poinformowała o wprowadzeniu do polskich sklepów nowych modeli klawiatur oraz myszy komputerowych. Szeroka oferta akcesoriów marki Microsoft Hardware powiększyła się o dwie nowe propozycje zestawów klawiatur i myszy: Wireless Laser Desktop 7000 (w cenie 429 zł*) oraz Wireless Laser Desktop 3000 (w cenie 229 zł*). Ponadto 21 maja 2008 roku na rynek zostanie wprowadzona klawiatura Digital Media Keyborad 3000, której cena wyniesie 119 zł*.

Wireless Laser Desktop 7000

W skład tego zestawu wchodzą niezwykle cienka klawiatura typu Comfort Curve oraz mysz z zasilaniem akumulatorowym. Użytkownicy klawiatury będą mogli korzystać z jej elastycznych klawiszy funkcyjnych oraz bezpośredniego dostępu do funkcji Windows Flip 3D. Aby skorzystać z opcji przypisywania klawiszy funkcyjnych do konkretnych plików, folderów czy najczęściej odwiedzanych stron WWW wystarczy nacisnąć i przytrzymać wybrany klawisz, aby przypisać go do bieżącej lokalizacji.

W każdym zestawie znajduje się mysz Wireless Laser Mouse 7000, wyposażona w akumulator oraz poziomą stację dokującą zapewniającą możliwość jej wygodnego ładowania.  Ponadto urządzenie wyposażone jest we wskaźnik stanu akumulatorów pozwalający określić, kiedy należy je naładować. Mysz Wireless Laser Mouse 7000 to także doskonałe wzornictwo i ergonomia pozwalająca na wygodną, wielogodzinną pracę.

Zestaw Wireless Laser Desktop 7000 działa w bezprzewodowej technologii 2,4 GHz. Jej zaletami są:

Stabilne połączenie. W sytuacji gdy pojawiają się zakłócenia, mysz oraz klawiatura automatycznie zmieniają częstotliwość. Brak kabli. Użytkownicy mogą wygodnie usiąść i komunikować się z odbiornikiem na odległość około 9 metrów, nawet jeśli jest on zasłonięty.Łatwa instalacja i prosta obsługa. Aby rozpocząć prace, wystarczy podłączyć odbiornik.

Projektując swoje nowe akcesoria dział Microsoft Hardware inspirował się półprzeźroczystą stylistyką interfejsu Windows Aero. Dzięki temu zabiegowi Wireless Laser Desktop 7000 doskonale współgra wizualnie z systemem operacyjnym Windows Vista.

   "Nowa klawiatura doskonale odzwierciedla dążenie firmy Microsoft do projektowania sprzętu powiązanego stylistycznie z systemem Windows Vista." - powiedział Michał Chmiela, Business Account Manager w polskim oddziale Microsoft. "Takie rozwiązanie stanowi idealny wybór dla klientów, którzy poszukują eleganckich akcesoriów do komputera" - dodał Chmiela.     

Wiereless Laser Desktop 3000

Wireless Laser Desktop 3000 to zestaw oferujący solidne i sprawdzone rozwiązania znane z innych produktów Microsoft Hardware:

Ułożenie klawiszy klawiatury w systemie Comfort Curve pozwala zachować bardziej naturalną pozycję przy pracy dzięki niewielkiej krzywiźnie pod kątem6 stopni.System programowalnych klawiszy klawiatury, do których użytkownicy mogą przypisać najbardziej przydatne rozwiązania, komendy, funkcje.Oszczędność energii uzyskana dzięki najnowszym technologiom pozwala przedłużyć funkcjonowanie zestawu na jednym komplecie baterii powyżej 6 miesięcy.

Dołączoną do zestawu Wireless Laser Desktop 3000 mysz wyposażono w najbardziej popularne rozwiązania Microsoft Hardware:

Funkcji Instant Viever - pozwalającej na błyskawiczną i wygodną pracę wśród wielu otwartych aplikacji i folderów.Przycisk Magnifier - zapewniający natychmiastową opcję powiększenia wybranego fragmentu ekranu. Kółko przewijania pracujące w dwóch osiach - dzięki niemu użytkownicy mogą korzystać z rozwiązania ułatwiającego przeglądanie zaawansowanych dokumentów oraz stron internetowych.

Digital Media Keyboard 3000

21 maja 2008 roku na polski rynek zostanie wprowadzona nowa klawiatura Digital Media Keyboard 3000. Jej stylistyka wpisuje się w nowoczesne trendy cyfrowego wzornictwa. Jest to przystępne cenowo rozwiązanie, które pozwala w pełni wykorzystać cyfrowe media, ponieważ oferuje bezpośredni dostęp do zdjęć, obsługę odtwarzacza Windows Media Player, klawisze ulubionych lokalizacji oraz funkcję powiększania obrazu. Ponadto nowa klawiatura charakteryzuje się cienką, elegancką obudową i jest zoptymalizowana pod kątem współpracy z systemem Windows Vista. Dzięki tej optymalizacji użytkownicy mają pod ręką przycisk Start i mogą bezproblemowo korzystać z funkcji Flip 3D.

Dział Hardware firmy Microsoft

Już od dwóch z górą dziesięcioleci Hardware Group stosuje innowacyjne technologie, najnowocześniejsze projekty i przeprowadza rozległe testy, aby tworzyć produkty o wysokiej jakości i trwałości. Microsoft Hardware jest liderem rynku w dziedzinie ergonomii, projektowania i zgodności sprzętowo-programowej. Dostarcza produkty, które pozwalają w sposób prostszy, wygodniejszy i znacznie bardziej przyjemny korzystać z komputera. Mysz Microsoft IntelliMouse® Explorer, wprowadzona na rynek w roku 1999, znalazła się na opublikowanej przez PCWorld.com w grudniu 2005 roku liście „50 najwspanialszych gadżetów minionego 50-lecia". Była to pierwsza powszechnie dostępna mysz optyczna.

 

O Microsoft

Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, aplikacji serwerowych i technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i instytucji.  W ofercie spółki znajdują się m.in.: system operacyjny Microsoft Windows, oprogramowanie biurowe Microsoft Office System, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System oraz technologia Microsoft.NET. Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia ponad 60 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym 230 osób w Polsce.

 

Firma Microsoft została zbudowana w oparciu o przekonanie, że nowe technologie, jeśli uczynić je dostępnymi i przyjaznymi, są doskonałym narzędziem do rozwoju i realizacji marzeń, pozwalają na pełne wykorzystanie możliwości, jakie drzemią w nas samych i otaczającym świecie. Polski oddział Microsoft chce brać aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej  w Polsce. Naturalną konsekwencją prowadzonej działalności biznesowej jest realizowanie zadań społecznych w obszarze edukacji informatycznej i walki ze zjawiskiem „wykluczenia informacyjnego". W trakcie swojej niemal 14-letniej obecności w naszym kraju, firma zaangażowała się w liczne programy społeczne. Od 2003 roku różnym organizacjom pozarządowym przyznano w sumie 6 grantów na realizację projektów edukacyjnych Unlimited Potential. W maju 2005 roku zainaugurowana została działalność Forum Edukacji Microsoft - inicjatywy, która skupia wszystkie projekty i programy społeczno-edukacyjne realizowane w Polsce przez Microsoft.

Zanim wynajmiesz, zwiedź mieszkanie wirtualnie...
Autor: gadzetoman76
16 kwietnia 2008, 10:34

Serwis ogłoszeniowy ebum.pl, specjalizujący się w publikacji ogłoszeń wynajmu mieszkań i pokoi, jako pierwszy w Polsce prezentuje ogłoszenia z wykorzystaniem klipów wideo.

ebum.pl w kwietniu bieżącego roku jako pierwszy w polskim Internecie wdrożył możliwość dodawania do zamieszczanych ogłoszeń klipów wideo. Rozwiązanie to, w porównaniu z klasycznymi ogłoszeniami, pozwala na dużą oszczędność czasu wynajmującego. Nowa funkcjonalność daje ogłoszeniodawcy możliwość wirtualnego oprowadzenia zainteresowanego po mieszkaniu. Do faktycznego spotkania dochodzi dopiero wówczas, gdy osoba poszukująca lokum na wynajem jest naprawdę zainteresowana danym lokalem.

Z nami poszukiwanie mieszkania jest zdecydowanie sprawniejsze. Wykorzystując przekaz wideo sprawiamy, że nasi klienci oszczędzają czas.- mówi Tomasz Jankowski, przedstawiciel ebum.pl.

Serwis ebum.pl wyróżnia się wśród tego typu serwisów aktualnością, przejrzystą nawigacją i jasnością przekazu, co potwierdziło między innymi zwycięstwo w organizowanym przez Politechnikę Poznańską konkursie Startup-IT oraz tytułem Witryny Miesiąca przyznawanym przez Magazyn INTERNET.

Wyhacz - nowy serwis dla konsumenta
Autor: gadzetoman76
15 kwietnia 2008, 09:23

Szokujące historie klientów banków, firm telekomunikacyjnych, biur podróży, sklepów. Każdy, kto poczuł się w jakikolwiek sposób oszukany, może napisać do redakcji, a dziennikarze portalu Gazeta.pl zajmą się jego sprawą.

Wyhacz.pl powstaje we współpracy z serwisem Alert24.pl, gdzie czytelnicy Gazeta.pl mogą przesyłać informacje o intrygujących wydarzeniach, których są świadkami.

Wyhacz.pl to też miejsce, gdzie oprócz spektakularnych wpadek wielkich korporacji i interwencji dziennikarskich, można będzie znaleźć prezentacje najlepszych produktów i usług, także finansowych. Cykliczne rankingi i zestawienia pomogą czytelnikom "wyhaczyć" najlepszą ofertę.

- Zachęcamy czytelników, aby przysyłali nam informacje nie tylko o skandalicznych zachowaniach sprzedawców, ale też o świetnych okazjach, albo o produktach i usługach, które chcieliby polecić innym - mówi Leszek Olszański, szef serwisów biznesowych w portalu Gazeta.pl.

To kolejny nowy serwis biznesowy Gazeta.pl. W ostatnim czasie portal uruchomił m.in. serwis o świecie biznesu - Manageria.pl, a także BublePrawne.org, gdzie przedsiębiorcy mogą zgłaszać najbardziej absurdalne przepisy prawne, które potem zostaną przekazane Ministerstwu Gospodarki oraz Reklamania.pl, poświęcony reklamom.