Od teraz pierwsze całkowicie diodowe
reflektory uzupełniają program wyposażenia sportowego samochodu Audi R8. Obok
świateł dziennych z 24 LED na każdy reflektor, także kierunkowskazy, światła mijania i drogowe wykonane są w technice diodowej. Stanowią one doskonałe uzupełnienie
oferty tego supernowoczesnego samochodu z umieszczonym centralnie silnikiem.
Specjalne zezwolenie UE umożliwiło
wcześniejszy debiut techniki diodowej w światłach przednich. Jej wyjątkowymi zaletami jest niskie zużycie energii,
kolor zbliżony do światła dziennego, a tym samym większy kontrast i przyjemniejsze wrażenie dla oczu. Do tego dochodzi trwałość,
niższe zapotrzebowanie na napięcie, kompaktowe wymiary i większy zakres swobody
dla stylistów.
Nowe, w pełni diodowe reflektory są najnowocześniejszym
elementem strategii Audi dotyczącej świateł. Zastosowanie LED ma już długą
tradycję w samochodach marki z czterema pierścieniami. Dotychczas te nowoczesne źródła
światła wykorzystywane były w wielu modelach seryjnych jako światła tylne,
hamowania i dzienne. W różnych modelach studyjnych już od początku 2003 roku
projektanci Audi stosowali technikę półprzewodnikową do realizacji niektórych
lub wszystkich funkcji świateł przednich.
Już w 2003 roku producent z Neckarsulm
zaprezentował na Wystawie Samochodowej w Detroit płaskie światła
przeciwmgielne. Audi Nuvolari quattro pokazało w tym samym roku jako atrakcję
Genewskiego Salonu pierwsze w pełni diodowe reflektory. A Le Mans quattro, jako oficjalny protoplasta Audi
R8, rozświetlał nimi frankfurcką noc poprzedzającą rozpoczęcie IAA 2003.
Pojawiły się kolejne samochody studyjne i
kontynuowane były prace nad źródłem światła i geometrią reflektorów. Teraz ta
techniczna nowinka dostępna jest jako opcja dla Audi R8 i dołącza do
najlepszych, znanych już innowacyjnych rozwiązań takich jak Audi Space Frame z
aluminium, ceramiczne hamulce i umieszczony centralnie silnik V8 z technologią
FSI.