Archiwum czerwiec 2008, strona 22


Nowe Porsche 911 z bezpośrednim wtryskiem...
Autor: gadzetoman76
08 czerwca 2008, 07:32

 

5 lipca Porsche wprowadza na rynek nową generację 911. Cztery nowe modele – dwa coupe i dwa kabriolety – z klasycznym napędem na tył, charakteryzuje jeszcze większa dynamika jazdy dzięki nowym sześciocylindrowym silnikom typu bokser o pojemnościach 3,6 i 3,8 litra.

Zastosowany po raz pierwszy w samochodzie sportowym Porsche bezpośredni wtrysk benzyny wraz z dostępną jako opcja nową skrzynią biegów (PDK) nadaje „jedenastce” jeszcze bardziej sportowy charakter.

 

Równocześnie nowe technologie pozwoliły poprawić i tak już wzorcową wydajność - Carrera coupe z PDK zużywa zaledwie 9,8 litra benzyny na 100 km. Zużycie paliwa we wszystkich nowych Carrerach nie przekracza granicznej wartości 11 litrów na 100 km. Dzięki temu emisja CO2 zmniejszyła się o około 15%.

 

W Carrerze 911 z silnikiem 3,6 l  moc wzrosła o 20 KM do 345 KM (254kW). Moc większą
o 30 KM ma Carrera S z silnikiem 3,8 l – 385 KM (283kW). Dzięki tym parametrom Carrera S coupe osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h.

 

W „jedenastkach” nowej generacji po raz pierwszy dostępna jest jako opcja skrzynia biegów  PDK. Dysponuje ona 7 biegami do przodu i łączy w sobie komfort skrzyni automatycznej oraz dynamikę przełączania sekwencyjnej skrzyni sportowej. Ponieważ PDK dysponuje także funkcją automatyczną zastępuje w modelach Carrera i Carrera S stosowaną dotychczas skrzynię Tiptronic S. Dzięki zoptymalizowanym i adaptacyjnym programom przełączania PDK poprawia przyspieszenie i zmniejsza zużycie paliwa.

Porsche opracowało zasadę zmiany biegów z wykorzystaniem dwóch sprzęgieł – bez utraty siły ciągu i przerw w przełączaniu – 25 lat temu dla sportu motorowego.  Kierowcy legendarnych samochodów ze Stuttgartu mogli przyspieszać szybciej niż konkurencja, dodatkowo trzymając obie ręce na kierownicy.

 

Carrera coupe z nową siedmiobiegową skrzynią PDK przyspiesza od 0 do 100 km/h
w 4,5 sekundy – o 0,2 s szybciej niż z manualną skrzynią sześciobiegową.  Dla klientów, którzy oczekują optymalnej dynamiki Porsche oferuje dodatkowo do PDK pakiet Sport Chrono Plus z polepszającym przyczepność kół w momencie ruszania Launch Control, które umożliwiają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 s.

 

Nowa generacja 911 rozpoznawalna jest poprzez innowacje stylistyczne w przedniej i tylnej części nadwozia oraz nową technikę świetlną wykorzystującą diody LED. Sylwetka nowej 911tki jest teraz jeszcze bardziej rozpoznawalna dzięki diodowym światłom do jazdy dziennej oraz biksenonowym reflektorom – wyposażenie seryjne we wszystkich nowych modelach Carrera – a także diodowym światłom tylnym. Jako dodatkową opcję zwiększającą bezpieczeństwo Porsche oferuje dla wszystkich modeli dynamiczne oświetlenie zakrętów.

 

Audi R10 TDI po raz pierwszy z biopaliwem...
Autor: gadzetoman76
08 czerwca 2008, 07:31

 

Światowa premiera w sporcie motorowym: w 24-godzinnym wyścigu  Le Mans 2008 w dniach 14-15 czerwca wystartują trzy Audi R10 TDI zespołu Audi Sport Team Joest napędzane biopaliwem następnej generacji, produkowanym z odpadów roślinnych. Stosowanie tego paliwa umożliwia redukcję emisji dwutlenku węgla nawet o 90 procent.

 

Od 2006 roku Audi wystawia w wyścigach samochodów sportowych swoje  R10 TDI o mocy 650 KM, które już dwukrotnie wygrało znany długodystansowy wyścig na torze Le Mans. Od początku model R10 napędzany jest paliwem do silników wysokoprężnych Shell V-Power, wyprodukowanym przez firmę Shell, partnera koncernu w dziedzinie rozwoju. To wyjątkowo wydajne paliwo syntetyczne powstaje z gazu ziemnego w procesie o nazwie Gas to Liquids (GTL). Paliwa zawierające ten składnik są już dzisiaj dostępne na stacjach benzynowych.

 

Przy trzecim starcie Audi R10 TDI w Le Mans obok znanego już składnika GTL do paliwa dodana będzie niewielka ilość biopaliwa następnej generacji  o nazwie BTL (Biomass To Liquids). Paliwo to jest uzyskiwane z odpadów pochodzenia biologicznego, które nie mogą być wykorzystywane jako żywność, na przykład z odpadów drewna. BTL zapewnia zmniejszenie emisji CO2 nawet do 90 procent, w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym.

 

Mimo że paliwa alternatywne BTL i GTL wyprodukowano z różnych surowców, oba są praktycznie bezzapachowe i nie zawierają siarki. Łączą w sobie wysoką jakość i efektywne spalanie z niewielką emisją substancji szkodliwych.

 

„Audi wcześnie zdecydowało się na zastosowanie biopaliwa następnej generacji w Le Mans” – tłumaczy Michael Dick, Członek Zarządu AUDI AG ds. Rozwoju Technicznego. „Podkreśla to naszą filozofię, aby wykorzystywać  Le Mans jako pole testowe dla nowych technologii, które później udostępnimy naszym klientom w samochodach seryjnych. Regulamin Automobile Club de l’Ouest (ACO) dopuszcza stosowanie paliw alternatywnych.  I my to konsekwentnie wykorzystujemy”. Znany ze swojej efektywności silnik V12 TDI z Audi R10 TDI przeszedł już pomyślnie próby na stanowisku kontrolnym i podczas jazd testowych na nowym paliwie.

Wakeboard w Warszawie!
Autor: gadzetoman76
08 czerwca 2008, 07:29

Już  w  najbliższy  wtorek, 10 czerwca, na warszawskich Polach Mokotowskich będzie  można  spróbować wakeboardingu, młodej dyscypliny sportów deskowych polegającej na jeździe na desce po tafli wody.

Nietypowy  sport  i nietypowe miejsce – staw na Polach Mokotowskich zamieni się  w  miejsce  zmagań i tor przeszkód dla wielbicieli weakeboardingu. Ten tajemniczo  brzmiący  sport, to jazda na desce po tafli wody. W oryginalnej wersji  do  uprawiania  tej  dyscypliny używa się motorówki, która  ciągnie zawodnika  po  tafli  wody.  Warszawa  jest  oddalona  o  około  200  km od najbliższego  profesjonalnego wyciągu i to właśnie ta odległość zmotywowała grupę  warszawskich  pasjonatów  do zaadoptowania akwenu miejskiego pod tor wakeboardowy.

Dwie  wyciągarki  ustawione na brzegu stawu, pozwolą chętnym na spróbowanie tego  nietypowego  sportu.  Na  wodzie  znajdzie  się  również 3,5 metrowa, pompowana  konstrukcja do wykonywania skomplikowanych ewolucji. Będą się na niej zmagać zaawansowani w tej dyscyplinie zawodnicy. Popołudniu odbędą się zawody   na  12-metrowej  przeszkodzie  umieszczonej  na  kanale  na  Kępie Potockiej – Żoliborz.

Data: Wtorek, 10 czerwca, godz. 11
Miejsce: Pola Mokotowskie w Warszawie.
Wstęp na imprezę jest wolny.

Jesień pod znakiem gry Crysis Warhead
Autor: gadzetoman76
06 czerwca 2008, 12:37

Przebojowa strzelanina z perspektywy pierwszej osoby studia Crytek dała początek nowej serii gier.

 

Jedna z najlepszych gier FPS roku 2007, czyli Crysis™, doczeka się wkrótce rozwinięcia. Już jesienią wprowadzimy bowiem do sprzedaży produkcje zatytułowaną Crysis Warhead®. Będzie ona dostępna wyłącznie w wersji na komputer PC, a jej przygotowywaniem zajmuje się oddział studia Crytek, zlokalizowany w Budapeszcie. Nadchodząca gra ma wykorzystywać usprawnioną technologię CryENGINE® 2.

- Bardzo ucieszył nas entuzjazm, z jakim Crysis został przyjęty w ubiegłym roku przez graczy i media - powiedział Cevat Yerli, prezes studia Crytek. - Zawsze wyznaczamy sobie coraz ambitniejsze cele. Skupiamy się przede wszystkim na stworzeniu jeszcze lepszej fabuły, usprawnieniu rozgrywki i wprowadzeniu zapierającej dech w piersiach oprawy graficznej.

- Najlepszy efekt kooperacji w ramach programu EA Partners jest wtedy, gdy takiej klasy studio jak Crytek decyduje się na kontynuowanie współpracy z nami - dodał David DeMartini, wiceprezes EA Partners. - Crysis był niesamowitą grą i dał początek przebojowej serii. Bardzo nas cieszy, że w tym roku wprowadzimy na rynek kolejny hit, jakim niewątpliwie będzie Crysis Warhead.

Fabuła gry Crysis Warhead przedstawi wydarzenia równoległe do tych z pierwszej części serii. Tym razem będzie można wcielić się w sierżanta Michaela "Psychola" Sykesa, który towarzyszył głównemu bohaterowi Crysisa. Gracze ujrzą więc znane fakty z zupełnie nowej perspektywy oraz poznają nie odkryte dotąd wątki fabularne. "Psychol" również będzie korzystać ze skafandra Nanosuit oraz jeszcze bogatszego arsenału, niż miało to miejsce w części pierwszej. Pojawią się również nowe pojazdy oraz dodatkowe opcje zabawy wieloosobowej.

Electronic Arts zaprasza na II rundę Toyo...
Autor: gadzetoman76
06 czerwca 2008, 12:35

Już 7 czerwca na bydgoskim torze cartingowym odbędzie się kolejna runda Toyo Drift Cup 2008 by PDF. Fani driftingu będą mogli przekonać się czy aktualny lider Bartosz Stolarski utrzyma prowadzenie oraz odbierze nagrodę pieniężną ufundowaną przez głównego sponsora firmę Electronic Arts, wydawcę serii Need for Speed.

 

 

Toyo Drift Cup 2008 by PDF w Bydgoszczy na pewno dostarczy fanom sportów samochodowych emocji i dużej dawki adrenaliny. Rosnąca popularność tego ekscytującego sportu polegającego na wykonywaniu kontrolowanych poślizgów sprawa, że ma on coraz więcej fanów, a zawody odbywają się na coraz wyższym poziomie.



Toyo Drift Cup organizowane przez Polską Federację Driftingu to cykl imprez, które rozpoczęły się na początku maja w Lublinie, a zakończą pod koniec września finałem na torze w Poznaniu. Doświadczenie zawodników sprawia, że rywalizacja jest emocjonująca i zacięta aż do ostatniego wyścigu. W Bydgoszczy uczestnicy zawodów będą mieli okazję zdobyć kolejne punkty w klasyfikacji generalnej. Zwycięzca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 2 000 złotych ufundowaną przez firmę Electronic Arts, producenta kultowej serii gier wyścigowych Need for Speed.