Najnowsze wpisy, strona 40


RUSZA DRUGA EDYCJA FIAT YAMAHA CUP 2008
Autor: gadzetoman76
16 maja 2008, 09:32

 

Po ogromnym sukcesie zeszłorocznej edycji Fiat Yamaha Cup wkracza w 2008 rok z jeszcze większym impetem! Trzy klasy, sześćdziesięciu zawodników i jeszcze więcej wyścigów od maja do sierpnia! „Puchar cały czas się rozwija, dlatego dla uczestników tegorocznej edycji przygotowaliśmy jeszcze więcej atrakcji'' – zdradza Andrzej Pawelec, organizator i patron FYC, sześciokrotny mistrz Polski w wyścigach motocyklowych. I zaprasza na tor do Poznania!

 

Więcej zawodników!

W tym roku w Fiat Yamaha Cup wezmą udział niemal wszyscy zawodnicy znani kibicom z poprzedniego sezonu. A co z dziesiątkami pozostałych motocyklistów zainteresowanych udziałem w cupie? Organizatorzy wyszli im naprzeciw, zwiększając limit uczestników z 20 do 25 w obu klasach. Wyobraźcie sobie, co się będzie działo, gdy razem spotka się już nie 40, ale 50 zapaleńców ostrej rywalizacji?! Chcecie do nich dołączyć? Musicie się pospieszyć, zostało już tylko kilka ostatnich wolnych miejsc!

Skąd takie zainteresowanie tą imprezą? Z pewnością do startów skłaniają bardzo atrakcyjne pakiety, które przygotowano dla zawodników. Premierowy model Yamaha YZF-R6 2008 można kupić już za 39 900 zł, a YZF-R1 za 51 900 zł. Za R1 z zeszłego roku zapłacimy jeszcze mniej, bo 47 900 zł. W ceny pakietów zostały wliczone nie tylko przygotowane do startów motocykle zaopatrzone w wyścigowe owiewki, opony Bridgestone, konsole, crashpady i stojaki firmy Wallrav, zestawy napędowe i amortyzatory skrętu, ale też wart kilka tysięcy złotych profesjonalny kombinezon wyścigowy Yamaha Dainese. Można też wystartować na tym samym motocyklu co w poprzednim sezonie, wpisowe kosztuje wówczas 9900 zł, a pakiet zawiera komplet owiewek, opony i kombinezon. Zresztą najlepszą zachętą dla młodych zawodników jest już sama możliwość jazdy na szóstej generacji R6, która bije wszystkie rekordy klasy Supersport.

 

Więcej wyścigów!

To jednak nie koniec zmian na lepsze! Podczas każdej z czterech zaplanowanych na ten sezon rund zawodnicy Fiat Yamaha Cup wezmą udział w dwóch wyścigach, każdy po dziesięć okrążeń. W związku ze zwiększoną liczbą uczestników organizatorzy postanowili, iż kategorie R1 i R6 wystartują oddzielnie. Dzięki temu podczas każdej rundy zobaczymy aż cztery starcia motocyklistów FYC! Łącznie czeka nas zatem aż 16 pasjonujących wyścigów, których nie można przegapić!

Nagrody dla najlepszych w kategoriach R1 i R6 wciąż są jeszcze tajemnicą. Jednak organizatorzy Fiat Yamaha Cup uchylają jej rąbka, obiecując, że w tym roku będą one jeszcze atrakcyjniejsze od zeszłorocznej pary motocykli, skuterów i quadów Yamaha.

 

 

Więcej klas!

W tym sezonie Fiat Yamaha Cup powiększy się o zupełnie nową kategorię! Do grona uczestników cupu dołączy dziesiątka młodych miłośników prędkości, którzy wystartują na nowym modelu Yamaha – YZF R-125. Zmierzą się oni z zawodnikami startującymi na „125” innych marek. Potencjalnych uczestników zachęca atrakcyjna cena – 12 900 zł – oraz możliwość startu w wyrównanym gronie młodych adeptów sztuki wyścigowej. Dopuszczalny przedział wiekowy w tej kategorii wynosi bowiem 13-21 lat. „Klasa 125 przypomina pierwszy sezon pucharu R1 z 2006 roku – mówi Andrzej Pawelec. – Wówczas na starcie stanęło tylko 12 uczestników, a już rok później było ich 40. Mam nadzieję, że podobnie będzie z rozwojem kategorii 125!”.

 

Organizacja na najwyższym poziomie!

Atrakcji nie zabraknie także za kulisami Fiat Yamaha Cup. W wyścigowym miasteczku przygotowanym dla uczestników i sympatyków FYC będzie można rozpoznać wiele znanych twarzy, w tym sportowców-przyjaciół Fiata i Yamaha. Zeszłoroczne spotkanie uczestników z Krzysztofem Hołowczycem i Ryszardem Mankiewiczem stanowi zaledwie przedsmak planowanych w tym sezonie imprez. Organizatorzy planują bowiem spotkania ze znanymi osobami podczas każdej z czterech rund. Oczywiście na profesjonalną opiekę znów mogą liczyć zawodnicy, którzy po raz kolejny dostaną do swojej dyspozycji całe zaplecze techniczne, włącznie z serwisem ogumienia Bridgestone oraz przepysznym cateringiem.

Zmagania zawodników FYC będzie można śledzić na żywo z tętniącego życiem toru w Poznaniu oraz on-line na oficjalnej stronie pucharu www.fiatyamahacup.pl. Znajdziecie na niej kalendarz, relacje z kolejnych tur, ciekawostki i bogaty materiał zdjęciowy. Nie zabraknie też filmów z miasteczka wyścigowego, wywiadów z zawodnikami i konkursów z bardzo cennymi nagrodami, m.in. zagraniczne wyjazdy w charakterze VIP na zawody MotoGP. Nawet jeśli nie jeździsz motocyklem, wejdź na stronę pucharu i zostań członkiem rodziny Fiat Yamaha Cup!

 

 

Małysz wybrał Audi
Autor: gadzetoman76
16 maja 2008, 09:31

Samochody Audi już od wielu lat towarzyszą osobom czy wydarzeniom cieszącym się najlepszą opinią, profesjonalistom w każdym calu, mistrzom w swojej klasie.

 

Przykładem mogą być kontrakty Audi AG z piłkarskimi zespołami – Manchester United, Real Madryt czy Bayern Monachium – znanymi i odnoszącymi liczne sukcesy klubami sportowymi.

Podążając w tym samym kierunku Audi nawiązało współpracę z najbardziej utytułowanym polskim skoczkiem narciarskim – Adamem Małyszem.  Mistrz z Wisły wybierając Audi Q7 zdecydował się na samochód,  który doskonale pasuje do jego zawodu i sposobu spędzania czasu.

 

Duży SUV z napędem na 4 koła pozwala bezpiecznie podróżować na długich dystansach
i pokonywać ośnieżone, górskie drogi. Jednocześnie dynamiczny silnik oraz wygodna pozycja za kierownicą nie powodują zmęczenia nawet po wysiłku związanym z treningami czy startami w zawodach.

Samochód Adama Małysza posiada silnik o pojemności 4,2 l, który dysponuje mocą 326 KM. Imponujący moment obrotowy 760 Nm pozwala na rozpędzenie niemal 2,5 tonowego pojazdu od 0 do 100 km/h w 6,4 s. Jednocześnie średnie spalanie tego Audi Q7 wynosi zaledwie 11,1 l oleju napędowego.  Czarne, 7- osobowe auto wyposażono między innymi w stały napęd na 4 koła quattro, pakiet sportowy S line, panoramiczny szklany dach, nawigację satelitarną i system nagłośnieniowy BOSE.

Współpraca Audi i Adama Małysza ma charakter wizerunkowy i opiera się na wspólnej podstawie obu partnerów - dążeniu do perfekcji i mistrzostwa w swojej dziedzinie.

Liebert HPF dla telekomunikacji i przemysłu...
Autor: gadzetoman76
16 maja 2008, 09:11

Dostępny w trzech wersjach - z nawiewem powietrza górnym, dolnym i wyporowym - Liebert HPF to nowy system chłodzenia Emerson Network Power przeznaczony do montażu wewnątrz pomieszczeń zapewniający elastyczność zastosowań i najwyższe standardy w zakresie oszczędności energii.

Liebert HPF poszerza asortyment rozwiązań Emerson Network Power przeznaczonych do kontrolowania środowiska pracy węzłów dostępu zdalnego wewnątrz ośrodków stacjonarnych i komórkowych sieci telekomunikacyjnych, jak również w pomieszczeniach przemysłowych, komputerowych i mieszkalnych.

Liebert HPF to pakietowy system klimatyzacji pomieszczeń do montażu podłogowego dostępny w trzech wersjach: z nawiewem powietrza górnym, dolnym i wyporowym. Dzięki wysokiej wydajności system doprowadza schłodzone powietrze na poziomie podłogi wypierając gorące w kierunku sufitu.

Oprócz możliwości wyboru trzech opcji nawiewu powietrza Liebert HPF oferuje dwa rozwiązania dla przyłączy poboru powietrza z zewnątrz: przyłącze boczne i przyłącze tylne. Te właściwości sprawiają, że Liebert HPF jest rozwiązaniem wysoce elastycznym i funkcjonalnym. Możliwy jest jego montaż pośrodku, wzdłuż ścian lub w rogu pomieszczenia, przez co ma niewielki wpływ na rozplanowanie miejsca instalacji.

Dzięki mocy chłodzenia w zakresie od 5 do 15kW Liebert HPF gwarantuje doskonałe możliwości techniczne w szczególności w wersji wyporowego obiegu powietrza - w wyniku efektu uwarstwienia powietrza w pomieszczeniu pozwala na skuteczne chłodzenie szafy tylko w razie potrzeby, przez co eliminuje zbędną pracę.

W celu optymalizacji oszczędności energii, Liebert HPF oferuje tryb free-cooling,
który w sezonie zimowym pozwala na wykorzystanie niskich temperatur na zewnątrz do chłodzenia miejsca instalacji: dzięki temu ogranicza się wykorzystanie sprężarek i wentylatora skraplacza oraz zyskuje znaczne oszczędności energii.

Nowe rozwiązanie Emerson Network Power zawiera możliwość zainstalowania wentylatora EC, tj. wentylatora z przełączaniem elektronicznym, oferując wyższą wydajność energetyczną oraz regulowanie prędkości pracy wentylatora w trybie free-cooling, w zależności od konkretnego zapotrzebowania danego miejsca instalacji, co pozwala na dodatkową oszczędność energii.

Opcja grzania umożliwia utrzymywanie minimalnej temperatury wewnątrz pomieszczenia w okresie zimowym lub w regionach o niskiej temperaturze podczas przerwy w pracy obiektu.

Awaryjny tryb chłodzenia gwarantuje ciągłą wentylację i chłodzenie. Zapewnia on pracę systemu również w przypadku awarii zasilania poprzez przełączanie na akumulatory prądu stałego 48 V lub na źródła zasilania prądem zmiennym.

 

 

 

Carl-Henric Svanberg: Wizja komunikacji dla...
Autor: gadzetoman76
15 maja 2008, 10:28
Podczas Capital Markets Day firmy Ericsson w Sztokholmie, Carl-Henric Svanberg prezydent i CEO firmy, przedstawiał pozycję firmy oraz wizję zakładającą dalszy rozwój firmy, oparty o rozwiązania szerokopasmowe, usługi multimedialne oraz transformacje sieci.
 
Svanberg powiedział: „Nasza wizja przekuta w działanie sprawi, że wkrótce każdy, kto będzie chciał posiadać telefon komórkowy, będzie miał taką możliwość. Przewidujemy, że świat, gdzie komunikacja jest dostępna dla większości ludzi, dostęp do informacji jest stały a ich wymiana możliwa wszędzie i zawsze, wkrótce stanie się rzeczywistością. Naszym celem jest wprowadzenie na rynek usług szerokopasmowych w takim samym stopniu, w jakim wprowadziliśmy telefonię - sprawić, aby były one mobilne, dostępne oraz przystępne cenowo dla większości ludzi na świecie."
 
Firma Ericsson zakłada, że 2013 roku będzie 6,5 miliarda abonentów telefonii komórkowej oraz 0,5 miliarda użytkowników usług szerokopasmowych, przy czym więcej niż dwie trzecie z nich będzie posiadać dostęp mobilny. Wzrost dostępności usług szerokopasmowych sprawia, że konieczne jest stałe rozszerzenie możliwości sieci i ich funkcjonalności.
 
„Od wprowadzenia GSM 15 lat temu, operatorzy sieciowi uruchomili około trzech milionów bazowych stacji radiowych. Zbudowanie kolejnych kilku milionów stacji konieczne jest w przeciągu najbliższych pięciu lat, jeżeli chcemy zapewnić pokrycie sieciowe konieczne dla spodziewanego wzrostu liczby abonentów telefonii komórkowej. Dodatkowo możliwości i funkcjonalność obecnie dostępnych stacji radiowych muszą zostać rozszerzone i zmodernizowane, aby sprostać stałemu wzrostowi przewidzianemu dla mobilnych sieci dostępowych." - powiedział Carl-Henric Svanberg.
 
Managerowie podkreślali status firmy Ericsson jako lidera w świecie technologii, zalety wynikające ze skali działania firmy oraz obecność w wielu krajach. Cechy te są istotne i umożliwiają wyprzedzać rozwój rynku. Firma Ericsson przygotowuje się, aby sprostać pojawiającym się w przyszłości możliwościom, poprzez zwiększenie nakładów na R&D, które w ciągu przyszłych pięciu lat wyniosą 25 miliardów dolarów, oraz zwiększając swój udział R&D w rynku software. W ramach tych działań nastąpiły przejęcia w obszarach charakteryzujących się dużym wzrostem w integracji systemów, multimediach, routingu IP, dostępie szerokopasmowym oraz transmisji danych.
 
Trendy rynku w różnych regionach oraz dynamika rynku także były przedmiotem dyskusji. Omawiano również możliwości i wyzwania, jakie rynki te stawiają przed firmą Ericsson.
 
Ericsson miał zaszczyt gościć Borisa Nemesica, CEO Telecom Austria oraz Madsa Middleboe'a, CEO TDC Mobile Nordic, jako mówców podczas Capital Markets Day. Anders Runevad, wice-prezes i dyrektor sprzedaży SonyEricsson również uczestniczył w spotkaniu jako mówca.
 
 

Ericsson i Dell wspólnie wprowadzają moduły...
Autor: gadzetoman76
15 maja 2008, 10:27
Ericsson i Dell nawiązały współpracę w celu zapewnienia międzynarodowym użytkownikom stałej łączności internetowej w laptopach nowej generacji firmy Dell, które obsługują niezakłócony roaming w trójzakresowych mobilnych sieciach szerokopasmowych HSPA. Począwszy od drugiego kwartału 2008 Dell będzie oferował laptopy z wbudowanymi modułami szerokopasmowymi HSPA firmy Ericsson.
 
HSPA jest najszerzej wdrażaną mobilną technologią szerokopasmową z więcej niż 185 komercyjnymi wdrożeniami na całym świecie obsługującymi ponad miliard użytkowników. 

„Coraz więcej użytkowników używa notebooków, aby uzyskać dostęp do szybkiego internetu, o parametrach dotychczas osiąganych wyłącznie w przypadku wykorzystywania łącza kablowego lub WiFi." - powiedział Mats Norin, Vice President, Mobile Broadband Modules w firmie Ericsson. „Jesteśmy podekscytowani pracą z Dell, aby zapewnić konsumentom wolność i elastyczność w dostępie do Internetu w sposób, w jaki chcą, gdziekolwiek się znajdują."

„Firma Dell posiada wyjątkowe umiejętności w przekazywaniu technologii i usług bezprzewodowych w ręce użytkownika. Współpraca z firmą Ericsson w celu oferowania wbudowanych modułów HSPA w naszych laptopach opiera się na założeniu firmy Dell, że każdy może mieć dostęp do istotnych informacji kiedykolwiek i gdziekolwiek z prędkością i bogatą ofertą zawartości serwisów, których wszysycy oczekujemy." - powiedział John Thode, Vice President Small Devices, Dell Consumer Group.

Moduły szerokopasmowe firmy Ericsson zapewniają użytkownikom końcowym proste i efektywne kosztowo rozwiązanie dostępu do mobilnego Internetu. Jest to rozwiązanie zintegrowane i zoptymizowane do pracy z notebookiem. Wbudowany moduł szerokopasmowy zapewnia doskonałe możliwości pobierania i wysyłania danych przy jednoczesnym mniejszym poborze energii z baterii. Moduł posiada również odbiornik GPS , aby mógł być używany wspólnie z aplikacjami pozycjonującymi. Zważywszy na opracowaną przez firmę Ericsson technologię chipsetów HSPA, ekonomię skali oraz długookresową współpracę z operatorami, Ericsson może zaoferować bardzo konkurencyjne rozwiązania w obszarze modułów umożliwiających dostęp do szerokopasmowego Internetu.

Przewidywania rynku wskazują, że w 2011 roku na rynku pojawi się około 200 milionów nowych notebooków. Firma Ericsson spodziewa się, że połowa z nich będzie charakteryzować się wbudowanym modułem szerokopasmowym HSPA. Dzięki temu użytkownicy notebooków coraz częściej będą mieli dostęp do szerokopasmowego połączenia internetowego bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdują.

Ericsson jest wiodącym na świecie dostawcą usług i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych. Będąc liderem rynku technologii komórkowych 2G i 3G, dostarcza usługi komunikacyjne i zarządza sieciami, które służą ponad 195 milionom użytkowników. Portfolio firmy zawiera infrastrukturę sieci stałych i mobilnych, Internet szerokopasmowy oraz rozwiązania multimedialne dla operatorów, firm i deweloperów. Spółka Sony Ericsson zapewnia konsumentom spersonalizowane telefony komórkowe.

Ericsson realizuje wizję „komunikacji dla wszystkich" poprzez innowacje, technologie i zrównoważone rozwiązania biznesowe. Firma jest obecna w 185 krajach, w 2007 roku ponad 70.000 pracowników wygenerowało dochód wysokości 27,9 miliardów USD (189 miliardów SEK). Założona w 1876 roku z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji, firma Ericsson jest obecna na giełdach Sztokholmu, Londynu i NASDAQ.

Aby uzyskać więcej informacji zapraszamy na strony www.ericsson.com lub www.ericsson.mobi

O HSPA firmy Ericsson

HSPA - (High Speed Packet Access) nieodłączną zaletą tego rozwiązania jest to, że technologia HSPA jest naturalnym rozwinięciem istniejących sieci WCDMA/GSM, czyli około 85 procent istniejących sieci bezprzewodowych na świecie. Dzięki temu posiada potencjał, aby obsłużyć duże ilości użytkowników sieci bezprzewodowej, tworząc masowy rynek dla mobilnych sieci szerokopasmowych. Przewiduje się, że do roku 2010, 71 procent mobilnych połączeń szerokopasmowych powinno opierać się na technologii HSPA.

Rozwiązanie HSPA firmy Ericsson jest częścią oferty Full Service Broadband. Dzięki zaawansowanej technologii operatorzy mogą co najmniej podwoić wydajność swoich systemów i skracać czas odpowiedzi abonentów na interaktywne usługi.

Użytkownicy będą w stanie pobierać dane średnio 20 razy szybciej niż przy użyciu połączenia GSM/GPRS. W kolejnych krokach ewolucji HSPA zostanie zwiększona prędkość pobierania danych do 42Mbps oraz wysyłania do 12 Mps. Rozwiązanie HSPA firmy Ericsson obsługuje wiele częstotliwości w zakresie pomiędzy 850MHz a 2.6GHz.

O Mobilnych Modułach Szerokopasmowych firmy Ericsson

Mobilne Moduły Szerokopasmowe - zaprojektowane i wyprodukowane przez firmę Ericsson, obsługują sieci HSPA, EDGE, GPRS oraz GSM. Dla sieci wstępnie umożliwia prędkość pobierania danych do 7.2 Mbps oraz wysyłania do 2.0 Mbps. Więcej informacji znajduje się na stronie:

www.ericsson.com/solutions/mobile_broadband_module